Lange_666 Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Mijn Skoda Octavia maakt enkele vreemde geluiden Zoals bij Brembos hoor ik op en af gaand in toonhoogte (en het is niet de turbo). Enkel te horen bij rijden op gas en dan ook niet altijd. Er nog niet op gelet of het altijd bij een volle tank is en bij een legere tank weg gaat. Zal ik op letten. Andere irritante geluiden: - Onderaan de voorruit aan de buitenkant zit aan beide kanten een soort van windgeleider (+/- 10cm lange verlenging van de afdekking van het gedeelte waar de ruitenwissers in zitten) die tegen de A-zuil aangedrukt zit. Deze zitten los aan beide kanten (is op het eerste zicht normaal) , de linker maakt een "krabbend geluid" (anders kan ik dat niet omschrijven) bij hoge snelheden, vermoedelijk door het trillen van de windgeleider tegen ofwel A-zuil of tegen de voorruit. Stond ook op Skodaforum.nl. Linker geleider vastgezet met een klein beetje siliconen. Geluid is weg. - Onregelmatig gerammel onderaan in ofwel de B-stijl of de achterdeur links (ben er nog niet uit waar) vooral wanneer de ganse karrosserie getorst wordt. Opgetreden na een passage over een stukje kasseien. Op vlakke wegen niet hoorbaar. Al gedacht aan de kabeldoorvoerhulzen in deur en B-stijl maar die zijn het niet. Zoek nog verder. - Licht gefluit komende uit de verluchtingsmonden. Nog maar 2 x gehoord en dan nog enkel met de radio af. Is volgens mijn eerste indruk niet de ventilator. Klinkt als een turbofluit. Nog iemand die deze geluiden hoort?
Aardgasrijder Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Mijn wagen is MJ2016 (productiedatum vroeg in september 2015), momenteel 10.000 km Voorruitprobleem heb ik niet Het onregelmatig gerammel in de deur is een bekend probleem bij de Skoda Octavia. Deze rammel (tikkend geluid) komt uit de deur van de bestuurder en heeft te maken met een (geluids)kabel die op termijn loskomst in de deur. Blijkbaar zijn deze te kort / gespannen, waardoor ze loskomen. Ik heb deze rammel 1 keer gehoord, maar rij vooral op vlakke wegen. Gefluit verluchtingsmonden... geen gefluit bij mijn wagen, maar wel hoor ik ze goed blazen als ze moeten blazen Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lange_666 Geplaatst: 3 mei 2016 Auteur Geplaatst: 3 mei 2016 6 minuten geleden, Aardgasrijder zei: Het onregelmatig gerammel in de deur is een bekend probleem bij de Skoda Octavia. Deze rammel (tikkend geluid) komt uit de deur van de bestuurder en heeft te maken met een (geluids)kabel die op termijn loskomst in de deur. Blijkbaar zijn deze te kort / gespannen, waardoor ze loskomen. Ik had dat ook al gelezen op Skodaforum.nl maar bij mij is het niet in de voordeur of het moet helemaal onderaan in deur vlak naast de B-stijl zijn en daar ligt geen kabel voor zover ik weet. Het klinkt ook verder naar achter dan de voordeur (en ik ben nogal groot, mijn zetel staat op de uiterste stand).
Brembos Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Ik heb een krakske in de voorwielophanging van mijn Golf . Vooral hoorbaar bij op/afrijden van een verkeersdrempel. Waarschijnlijk onschuldig want mijn vorige Golfs 5 en 6 hadden dit ook.
Aardgasrijder Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Vandaag bewust over enkele kasseienwegen gereden en drempels + radio uit. Ik heb inderdaad ook een krakend geluid(je) ergens in 1 van de deuren, ben zelf ook groot, dus mijn zetel staat meer naar achteren.@Lange_666 ik ga het ook proberen uit te zoeken, anders rij ik nog een keertje bij de garage binnen, wellicht dat zij direct weten over wat ik het dan heb Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Annan Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 ik heb steeds last van een trillend geluid in de passagiersdeur als ik rond de 2500 toeren zit. Iemand al een idee van waar dit komt? Ik denk dan direct banden, maar dat zou me straf lijken bij nieuwe exemplaren
Lange_666 Geplaatst: 8 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2016 (aangepast) Rechtervoordeur is een gekend probleem (maar ik heb er voorlopig geen last van). Lijst: http://www.skodaforum.nl/forum/i/lijst-kinderziektes-etc-octavia-iii.24609/ Persoonlijk heb ik op dit moment last van: Rammel in linkerachterdeur/B-zuil. Is wel niet constant aanwezig. Beslaan van de voorruit bij regenweer (gaat direct weg bij gebruik airco). Soms piepende/fluitende gasdrukregelaar bij volle tanks 8 augustus 2016 aangepast door Lange_666
Brembos Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 Het sporadische piepgeluid van de gasdrukregelaar heb ik ook nog steeds. Heb dit gemeld bij het 30.000 km onderhoud maar uiteraard was er toen , ondanks de volle tanks , net niets te horen. Ik vond het wel vreemd dat men voor de proefrit om dit probleempje, dat onder fabrieksgarantie valt , vast te stellen +/- 30 euro extra aanrekende op de onderhoudsfactuur. Heb aan d'Ieteren gevraagd of dit normaal is en of ze al een oplossing hebben voor dit veelvuldig voorkomende probleem (of schoonheidsfoutje ?). Ik wacht op een antwoord en houd jullie op de hoogte.
Annan Geplaatst: 11 augustus 2016 Geplaatst: 11 augustus 2016 Op 8-8-2016 om 10:31, Lange_666 zei: Rechtervoordeur is een gekend probleem (maar ik heb er voorlopig geen last van). Lijst: http://www.skodaforum.nl/forum/i/lijst-kinderziektes-etc-octavia-iii.24609/ Persoonlijk heb ik op dit moment last van: Rammel in linkerachterdeur/B-zuil. Is wel niet constant aanwezig. Beslaan van de voorruit bij regenweer (gaat direct weg bij gebruik airco). Soms piepende/fluitende gasdrukregelaar bij volle tanks is dat die flapjes aan de voorruit?
Lange_666 Geplaatst: 11 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2016 (aangepast) Die flapjes aan de vooruit zorgen voor een soort krakend geluid bij hogere snelheden (+90km) en zelfs dan is dat nog niet altijd hoorbaar. Op te lossen tot een fijn lijntje siliconen achter te spuiten en vast tegen de rand aan te drukken met wat tape tot de siliconen uitgehard is. Dan kan de tape weg. Heeft dus niks te maken met het beslaan van de voorruit, da's aan den binnenkant. 11 augustus 2016 aangepast door Lange_666
NickVG Geplaatst: 22 juli 2019 Geplaatst: 22 juli 2019 Vraagje, die fluittoon... Is die normaal? Ik hoor die als ik de wagen open (dan begint hij wat te fluiten) of als de motor net werd afgezet: de wagen blijft een tijdje fluiten/een piepgeluid verspreiden... Die doet dat van het begin, dus ik dacht, dat is normaal, maar nu begin ik toch te twijfelen... Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC:
Lange_666 Geplaatst: 22 juli 2019 Auteur Geplaatst: 22 juli 2019 Als het de fluittoon is die wij bedoelen dan kan dat normaal zijn, zeker als je net getankt hebt. Oplossing zou een andere gasdrukregelaar zijn maar ik geloof eerder in die andere oplossing waar sprake is van een geribbeld (fluittoon) of niet-geribbeld (geen fluittoon) buisje. Maar nog fluiten na stilleggen van de motor is niet de fluittoon waarvan sprake. Misschien de koelventilator(riem) die wat lawaai maakt na het stilleggen van de motor, deze blijft nl. nog altijd kort nadraaien, zeker bij deze temperaturen.
Gast Geplaatst: 22 juli 2019 Geplaatst: 22 juli 2019 Ik heb hetzelfde gefluit ook al gemerkt wanneer je de wagen uitschakelt na een rit (Octavia BJ 2019), dus waarschijnlijk zal het geluid wel normaal zijn. Volgens "het internet" zou het de ventilator van de radiator kunnen zijn, de aircopomp, regeneratie van een roetfilter, ..., maar het irriteert me nog niet genoeg om de dealer te contacteren
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen