Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Sign in to follow this  
David85

Caravan trekken met Zafira cng

Recommended Posts

Beste

Heeft er iemand ervaring met het rijden met een caravan achter een Zafira op cng. 

Gaat deze dan nog goed vooruit?

Heb nu al de indruk met een aanhangwagen dat die het moeilijk heeft.

@David85 dat zou geen probleem mogen zijn, ik trek mijn caravan van 1300 kg met een 1.4 TSI met 110Pk.

De Zafira heeft 150 Pk en zelfs een hoger koppel.

@Bob jij bent ervaringsdeskundige met zware aanhangwagens dacht ik?

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Ja op papier heeft de Zafira meer pk. 

Maar als je in de Ardennen met moeite een berg opgeraakt zonder caravan wat gaat da geven met caravan?

David dat is niet normaal, ben je zeker dat er niets scheelt aan je wagen?

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Das al 2 jaar zo. Maar overal zeggen ze das normaal. 

Zelfde als da piepend geluid met volle gastank. Das normaal zeggen ze

Opel Zafira op CNG. Mag 1600 kg trekken. Kijk maar eens op caravantrekker.nl. 

Trekkrachtberekening

Opel.gifCaravan.gif

Opel + Caravan

De Opel Zafira - 1.6 T CNG [5-seats] (110 kW / 150 pk, bouwjaar: november 2012 - 2016), is beladen met 150 kg voor personen en bagage, en de Caravan als voorbeeld weegt beladen 1470 kg.

De Opel en de Caravan vormen met deze belading een prettige combinatie om ontspannen mee te rijden in binnen- en buitenland ook in de bergen.

Ikzelf rij met een Zafira CNG en trek hiermee een caravan van max 1200kg (beladen). Dit gaat behoorlijk goed (6de versnelling niet bruikbaar), kan tot 110 km/u (en sneller maar dat doe ik niet). Is wel geen pittige auto.

Edited by bert007

Je moet nu niet vergelijken met een diesel maar als je hem boven de 2500 tr/min houdt doe je al heel veel. Ik rij regelmatig met een zware aanhanger, geladen met brandhout, daar ligt regelmatig 1500 kg op plus het gewicht van de kipper dan zit je snel aan 1800 kg of meer, mag niet maar ja, al wat mag in België is verplicht en de rest is verboden, ik zal wel niet alleen zijn.

Mijn Zafira trekt dit zonder veel problemen, harder dan 60 km/u ga ik dan niet maar ik rij in de Vlaamse Ardennen en daar zijn wel enkele zware kuitenbijters bij. Mijn verbruik is dan rond de 8 à 9 kg/100 km. De muur van Geraardsbergen gaat in 2de tegen 3000 tr/min zonder problemen.

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.