Boekie Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 Hallo, Ik heb onlangs een Land Rover Defender gekocht in Italië die op zowel benzine als CNG kan rijden. Nu wilde ik onlangs in Eeklo gaan CNG gaan tanken, maar het vulpistool kon zich niet vastzetten op de vulnippel van de auto. Dit is dus geen geschikte vulnippel voor onze CNG pompen. Kan iemand mij vertellen waar ik het juiste type vulnippel kan bestellen en waar ik die kan halen? Als mijn info juist is heb ik een type NGV-1 nipple nodig? Graag jullie feedback. Gr. Boekie
Lucky Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 (aangepast) @BoekieWelkom op het forum. Laatst ben ik in Ekeren bij Dats gaan tanken. Daar is (was) zo een type pistool beschikbaar. Er zullen zeker wel meerdere stations zijn waar deze ook gebruikt worden. 7 september 2018 aangepast door Lucky Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km
Aardgasrijder Geplaatst: 8 september 2018 Geplaatst: 8 september 2018 @Boekie welkom op het forum. Je hebt een adapter nodig die de italiaanse standaard naar NGV1 ombouwt. https://www.weh.hu/refuelling-components-cng/adaptor-nozzles-receptacles.html WEH® Adaptor Nozzle TW04 CNG with Italian standard (G1/2" external thread) to fuelling nozzle acc. to NGV1 https://www.weh.hu/weh-adaptor-nozzle-tw04-cng-with-italian-standard-g12-external-thread-to-fuelling-nozzle-acc-to-ngv1.html Prijs staat er niet bij helaas. Misschien dat je kan informeren bij een erkende installateur zoals Drive Systems, wellicht dat zij er wel makkelijk aan kunnen geraken. Ik was aan het kijken in de shop van Gibgas.de, want ik weet dat zedaar vroeger adapters te koop aanboden. Afhankelijk van de prijs kan je ook overwegen om in plaats van de adapter een NGV1 nippel te laten plaatsen... Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
JoBé Geplaatst: 10 september 2018 Geplaatst: 10 september 2018 Op 7/9/2018 om 17:46, Lucky zei: @BoekieWelkom op het forum. Laatst ben ik in Ekeren bij Dats gaan tanken. Daar is (was) zo een type pistool beschikbaar. Er zullen zeker wel meerdere stations zijn waar deze ook gebruikt worden. Dats in Ekeren ? Tenzij je de Vosseschijnstraat bedoelt? Daar is pomp 3 idd verschillend van de andere, maar dacht dat die voor vracht/bestel-wagens was? 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Lucky Geplaatst: 10 september 2018 Geplaatst: 10 september 2018 Was inderdaad in de Vosseschijnstraat. Ik kwam toen terug van een dagje Zeeland. CNG-tank was bijna leeg en navigatie leidde me toen tot dat station. Na een 4-tal pogingen begon het behoorlijk naar gas te rieken en heb ik maar de andere pomp genomen. Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen