Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 uren geleden, rik cng zei:

Mijn boordcomputer geeft een gemiddeld verbruik CNG van 4,4 kg/100 km over een 6000 km langdurig verbruik. Als ik het af en toe zelf eens bereken per tankbeurt kom ik op een 4,9 kg. Maar dit is geen gemiddeld verbruik over 6000 km....

In het geval dat het toch +/- klopt is dat 11% verschil tussen boordcomputer en realiteit wat zo goed als hetzelfde is als bij mij (12%).

Gezien de huidige technologische mogelijkheden vind ik dat onaanvaardbaar en hetzelfde als het gesjoemel met de uitlaatgaswaarden.

Op mijn vorige wagen heb ik dit nog laten aanpassen zodat de boordcomputer de realiteit aangaf maar dit is nu blijkbaar niet meer mogelijk alhoewel ik dat niet direct wil geloven, zeker gezien de instellingen die zelf mogelijk zijn via de multimedia unit en laat ze nu net dat eruit halen...O.o

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Oud topic terug opgevist.

Alle tankbonnetjes met kilometerstanden eens in Spritmonitor gestoken.

Gemiddeld verbruik 4.0kg/100km. BoordPC geeft een verbruik "lange afstand" van 3,7kg/100km aan.

Verder stel ik vast dat er op de pomp waar ik gebruikelijk ga tanken, weinig druk zit. Bij DATS en C&V krijg ik er altijd veel meer in. 

• Vind ik leuk 1

901242.png   http://www.spritmonitor.de/en/detail/901242.html 

2017 VW Golf Variant 1.4 TGI comfortline

Geplaatst:
40 minuten geleden, Pé DAELEMMER zei:

Gemiddeld verbruik 4.0kg/100km. BoordPC geeft een verbruik "lange afstand" van 3,7kg/100km aan.

% of 8 verschil tussen BC en realiteit. Beetje conform met wat Dr Nick en ik meten.

Via OBD11 te corrigeren indien gewenst.

• Vind ik leuk 1
  • 4 maanden later...
Geplaatst:

ik ben best een rustige rijder en voorlopig zit mijn bc aan een verbruik van 4.4 op cng en 8.9 op benzine wat ik van benzine wel hoog vindt. als ik mijn verbruiksmeter op zet verbruikt die echt wel veel in het optrekken en ik ben daar ook rustig in.

Geplaatst:

Dat benzineverbruik is op korte ritten bij mij ook altijd heel hoog vind ik (boordcomputer van de Skoda Octavia), ik wijt het dan ook puur aan het feit dat ik maar vaak enkele kilometer op benzine rij.

Wanneer ik bijvoorbeeld eens een langere afstand reed (25 km autosnelweg met landelijk verkeer), dan zat het verbruik tussen 5.4 - 5.8 liter, wat wel overeenstemt met een 1.4 TSI op benzine.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

De gereden afstand op benzine na het tanken jaagt het gemiddelde enorm de hoogte in omdat het maar over een 2-tal kms per keer gaat.

Dan schakelt hij weer over naar gas.

Gisteren even gecheckt na tanken. Op een bepaald moment stond er zelfs even 30L/100km op (direct na het tankstation zijn er een aantal verkeerslichten en daar moest ik nu overal stoppen (en nadien weer optrekken).

PS: Eergisteren vastgesteld dat tussentijds tanken van benzine ook het gemiddelde verbruik na tanken bij CNG op 0 zet... 9_9

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...