Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn wagen nu al bijna 3 jaar en het valt me op dat ik veel lakschade heb op de snuit / motorkap ter hoogte van het skoda logo.

Vermoedelijk allemaal steentjes, aangezien de strepen verticaal zijn en 2-3 cm groot zijn.

Zijn er nog leden die hier veel last van hebben?

Mijn vorige VW Golf had dit zelfs niet na 15 jaar ?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

ik heb geen strepen, maar wel heel veel stipjes door opspringende steentjes

ik ben heel toevallig dit weekend zelfs verf gaan halen om ze wat bij te verven, binnenkort eens een dagje amuseren met een zeer grondig onderhoud van de lak.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Ik heb dat (nog) niet, na 2,5 jaar maar ik zal niet zeggen dat er nog niks te zien is. Gewone steenslag slijtage zeg maar. Niks extreem.

Bij mijn vorige wagen (Golf V, 11 jaar) was dat toch ook het geval. Steenslagschade was toch goed te zien. Voorruit en koplampen waren ook serieus toegetakeld, koplampen zelfs zo erg dat ik éénmaal niet door de controle kon. Met polieren toch weer zindelijk gekregen en dan wel door de controle.

Zowel bij de Golf als bij de Octavia had/heb ik wel veel zand overal onder de motorkap. Bij mijn Golf kwam zelfs regematig het slot van de motorkap vast te zitten hierdoor. Slot ging dan wel open maar niet meer dicht. Nog niet voorgehad bij de Octavia maar de laatste keer dat ik onder de motorkap gekeken heb (voor de uitbouw van de Racechip) zag ik dat er zich hier ook al wel zand begint te verzamelen.

Wel heb ik hier en daar "parkingkrasjes" (als ze ze nog smaller maken kan je binnenkort zelfs niet meer uitstappen).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 19/6/2018 om 16:59, Lange_666 zei:

Ik heb dat (nog) niet, na 2,5 jaar maar ik zal niet zeggen dat er nog niks te zien is. Gewone steenslag slijtage zeg maar. Niks extreem.

Bij mijn vorige wagen (Golf V, 11 jaar) was dat toch ook het geval. Steenslagschade was toch goed te zien. Voorruit en koplampen waren ook serieus toegetakeld, koplampen zelfs zo erg dat ik éénmaal niet door de controle kon. Met polieren toch weer zindelijk gekregen en dan wel door de controle.

Zowel bij de Golf als bij de Octavia had/heb ik wel veel zand overal onder de motorkap. Bij mijn Golf kwam zelfs regematig het slot van de motorkap vast te zitten hierdoor. Slot ging dan wel open maar niet meer dicht. Nog niet voorgehad bij de Octavia maar de laatste keer dat ik onder de motorkap gekeken heb (voor de uitbouw van de Racechip) zag ik dat er zich hier ook al wel zand begint te verzamelen.

Wel heb ik hier en daar "parkingkrasjes" (als ze ze nog smaller maken kan je binnenkort zelfs niet meer uitstappen).

da's nu eens echt, de parkings worden krapper en de auto's groter.... Geen logische evolutie

• Vind ik leuk 2

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wat ik wel heb (en dat was ik hierboven vergeten) zijn krasjes op beide A-stijlen, net op de plooi, +/- ter hoogte van het midden van de voorruit.

Geen idee hoe deze daar komen.

Deze op de linkerzijde zijn binnenkort weg aangezien deze kan overspoten zal worden, accidentje gehad links achter (bumper, achterlicht en zijpaneel achteraan).

Aangezien het zijpaneel doorloopt tot vooraan zal dit vooraan ook mee gespoten worden.

Krasjes_1a.jpg

Krasjes_3a.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...