pluxy Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 Aangaande een vraag ergens in een onderwerp. Hoe werkt Spritmonitor? Wat is de bedoeling ervan? Op welke manier gegevens ingeven (bv als tank leeg is of halverwege)? Niet iedereen rijdt tot zijn fleske leeg is hé. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Aardgasrijder Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 Spritmonitor is een verzamelwebsite waar vele 1000den bestuurders hun verbruik bijhouden. Het is een website, maar heeft ook een App voor de telefoon. Iedere keer wanneer je tankt geef je deze gegevens in op spritmonitor, de website zorgt dan voor een gemiddelde verbruik, zo kan je dan de kosten van je wagen berekenen op lange termijn. Naast kilometerstanden kan je de prijs van onderhoud en herstellingen bijhouden. Je kan deeltankingen ingeven, of volledige tankbeurten. De website rekent een gemiddelde uit. Er is ooit een discussie geweest over hoe je best je verbruik bijhoudt, niet iedereen gebruikt dezelfde meetmethode. Zie hier: In het begin noteerde ik steeds wanneer ik de omschakeling hoorde van gas naar benzine, maar nu gebruik ik een iets andere methode. Dit staat beschreven in het bovenstaande onderwerp. Mijn gemiddelde kost is momenteel 3.91 € / 100 km CNG + 0.49 € / 100 km benzine = 4,50 € / 100 km https://www.spritmonitor.de/en/detail/709858.html De laatste maanden heb ik regelmatiger iets langer op benzine gereden, dit omwille van de problemen met de VW Touran die maar niet ingeschreven geraakte omwille van roestende tanks. Mijn vrouw reed dan maar met de Octavia, maar was te lui om te gaan tanken Normaal tank ik als ik ga werken. Plots stond ik op 20 km reservebenzine toen ik thuis wilde vertrekken naar het werk Dit verklaart de iets langere periodes op benzine en lager gasverbruik, omdat in de gaskilometers ook nog benzine zit. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Die Spritmonitor ga ik toch ook eens proberen denk ik... 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
pluxy Geplaatst: 9 april 2018 Auteur Geplaatst: 9 april 2018 (aangepast) Zeker doen. 9 april 2018 aangepast door pluxy 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Aardgasrijder Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 @pluxy ik heb het even voor je aangepast. Hoe krijg je dat icoontje klikbaar? Ga inspritmonitor naar: My account, klik op More en dan op Mileage icon Vervolgens Codetype : BBcode Protocol: HTTPS Klik op Show Kopieer dan de gehele code die bij één van de pompjes staat en plak dit in je handtekening bij https://www.aardgasrijder.be/forum/settings/signature/ 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lange_666 Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 @pluxy : Prijs van uw 2 tankbeurt is niet juist. Standaard staat het formulier voor de ingave van de kosten op "gesamtpreis (D) of Total (Eng)". Als je hier de prijs per kg ingeeft en je veranderd de dit niet naar Literpreis (D) of Unit (Eng) dan kloppen de kosten niet en wordt tanken wel héél goedkoop. @Aardgasrijder : Bij u zit er nog zo'n beestje in (8.2.2018)...
Aardgasrijder Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 @Lange_666 Bedankt, deze waardes heb ik ingegeven via de app. Ik heb ze ondertussen aangepast. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
pluxy Geplaatst: 9 april 2018 Auteur Geplaatst: 9 april 2018 mercikes allebei @Aardgasrijder eerste waarde erop gekregen met wa gefoefel(door uw waardes te kopieren en aan te passen?) Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Lange_666 Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 (aangepast) 1 uur geleden, pluxy zei: mercikes allebei Is niks, uw 2de tankbeurt is trouwens nog altijd bijna gratis... 9 april 2018 aangepast door Lange_666
pluxy Geplaatst: 9 april 2018 Auteur Geplaatst: 9 april 2018 (aangepast) gefixt denk, toch ni 9 april 2018 aangepast door pluxy 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
pluxy Geplaatst: 14 april 2018 Auteur Geplaatst: 14 april 2018 (aangepast) Hoe geven jullie dit in voor een redelijk correct verbruik. Deze week de tank volledig leeg gereden en vervolgens een stuk benzine. 1. De CNG volledig gevuld, maar als de druk hoger is dan bv vorige voor het zelfde volume dan gaat theoretisch het verbruik omhoog, voor dezelfde km's. 2. Het laatste stuk benzine gereden , maar aangezien we deze niet bijgetankt hebben , kunnen we ook geen verbruik registreren. 3. Gebruik maken van de gemiddelde op dashboard? 14 april 2018 aangepast door pluxy Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Dr Nick Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 11 minuten geleden, pluxy zei: Hoe geven jullie dit in voor een redelijk correct verbruik. Deze week de tank volledig leeg gereden en vervolgens een stuk benzine. 1. De CNG volledig gevuld, maar als de druk hoger is dan bv vorige voor het zelfde volume dan gaat theoretisch het verbruik omhoog, voor dezelfde km's. 2. Het laatste stuk benzine gereden , maar aangezien we deze niet bijgetankt hebben , kunnen we ook geen verbruik registreren. 3. Gebruik maken van de gemiddelde op dashboard? het gemiddelde op het dashboard zit al een foutmarge in, dus deze zou ik niet gebruiken. Hoe ik het doe: - ik kijk hoeveel km ik heb wanneer er overgeschakeld wordt naar benzine -bij tanken en ingeven in Spritmonitor geef ik eerst de km-stand in, dan berekent hij zelf hoeveel km sinds laatste tankbeurt, deze corrigeer ik dan, en dan geef ik de kg's cng in. -als ik dan eens benzine bijvul, geef ik nooit een volle tankbeurt in gevolg is: CNG verbruik gaat vrij correct zijn benzine iets minder, maar als je dat in orde wil, kan je altijd nog je gegevens zelf beginnen (in een excel-bestandje ofzo) uitrekenen om te weten hoeveel km je doet met een bepaald aantal liter benzine. Mijn interesse ligt vooral bij het CNG verbruik, omdat ik zo goed als nooit op benzine rijd. 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Sertitude Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 inderdaad, zoals Dr Nick het doet doe ik het ook. Is er in Spritmonitor een functie waarmee je naar Excel kan exporteren zodat je ook het benzineverbruik kan nagaan? ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas
Lange_666 Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Op 14/4/2018 om 06:46, pluxy zei: 1. De CNG volledig gevuld, maar als de druk hoger is dan bv vorige voor het zelfde volume dan gaat theoretisch het verbruik omhoog, voor dezelfde km's. 2. Het laatste stuk benzine gereden , maar aangezien we deze niet bijgetankt hebben , kunnen we ook geen verbruik registreren. 3. Gebruik maken van de gemiddelde op dashboard? 1: Dit is nu eenmaal een nadeel van CNG maar op termijn middelt zich dit volledig uit. Het gemiddelde op termijn zit er dus pal op. 2: Ik doe dit op dezelfde manier als Dr Nick (in de commentaar zet ik dan hoeveel km op CNG en hoeveel op benzine. Benzine geef ik in als ik benzine ga tanken. Ik tel hiervoor alle benzinekilometers op sinds de vorige benzinetankbeurt. 3: Doe ik niet wegens foutieve verbruikswaarden (boordcomputer geeft te weinig aan bij VAG-wagens). Om toch +/- de juiste te hebben heb ik de waarden op het dashboard aangepast via OBD11.
Dr Nick Geplaatst: 15 april 2018 Geplaatst: 15 april 2018 Op 14/4/2018 om 08:18, Sertitude zei: inderdaad, zoals Dr Nick het doet doe ik het ook. Is er in Spritmonitor een functie waarmee je naar Excel kan exporteren zodat je ook het benzineverbruik kan nagaan? Ja, je kan exporteren als .csv (comma separated values) en die kan je dan in Excel invoeren. Als je daar meer uitleg over wil, kan ik je ook wel verder helpen. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen