Populair bericht David Geplaatst: 24 januari 2016 Populair bericht Geplaatst: 24 januari 2016 Dag iedereen, mijn naam is David, 28j, uit Z West-Vlaanderen. Toen wij eind september naar de garage gingen om rond te neuzen welke auto onze kleine fabia kon vervangen in deverre toekomst kwamen we op de skoda octavia uit. Het was voor mij een verrassing dat die op cng bestond. ik kende het al van de fiat modellen, maar wist van niets van de skoda. Korte tijd nadien kwam er barslecht nieuws over onze ander wagen in het gezin. De aankoop van de nieuwe wagen moest worden versneld. na veel tellen en rekenen kwam dat cng verhaal toch goed naar boven. het tankstation is wel op meer dan 10km, maar we passeren er toch minstens 1x per week. Eenmaal de minister van de Turteltaks dan met goed nieuws kwam voor de CNG rijders was de kogel dan door de kerk. Ondertussen is de nieuw octavia combi G-tec al 1 week in ons bezit en hij bevalt ons prima. ik ben er nog steeds van verwonderd hoeveel koppel die machine in de lage toeren heeft, en dat voor een niet diesel model. ik slaag erin om vlotjes te rijden en niet meer dan 2000rpm te draaien (behalve autosnelweg) hopelijk zal binnen enkele jaren blijken dat wij allen (gelijksgezinden) het bij het rechte eind hadden. waterstof / elektrisch mag dan wel de toekomst zijn. het zal (volgens mij) zeker nog niet voor binnen 5 jaar zijn. 4
Aardgasrijder Geplaatst: 24 januari 2016 Geplaatst: 24 januari 2016 Hey David, welkom op het aardgasrijderforum. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
JoskeBoe Geplaatst: 25 januari 2016 Geplaatst: 25 januari 2016 De octavia op aardgas is wel een populaire wagen heb ik zo de indruk 1
Franciskine Geplaatst: 26 januari 2016 Geplaatst: 26 januari 2016 (aangepast) Op 25 januari 2016om09:05, JoskeBoe zei: De octavia op aardgas is wel een populaire wagen heb ik zo de indruk Daar ben ik ook gaan kijken maar helaas was daar geen automaat mogelijk, bij de Golf Variant dus wel...... 26 januari 2016 aangepast door Franciskine
muscles Geplaatst: 1 juli 2016 Geplaatst: 1 juli 2016 Het verschil is dat de Golf Variant wat kleiner is dan de Octavia Combi want ik ben eerst in een VW-garage kan kijken. Dit doet men bewust, vertelde de VW-verkoper mij. Skoda maakt "tussenmodellen" (In die VW-concessie verkopen ze ook Skoda). Plus de Golf Variant CNG is duurder dan de Skoda Octavia Combi G-Tec. En ik kreeg minder geld voor mijn Skoda Superb Combi bij VW (die ik inleverde) dan bij mijn Skoda-dealer. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen