Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Gas en Elektriciteit vergelijken doe je op aanbieders.be
bert007

aankoop 2de hands zafira CNG

Recommended Posts

Beste forumleden,

Ik kijk hier al een tijdje rond om me te informeren over CNG. Ik heb al heel wat opgestoken. Ik overweeg om een 2de hands zafira CNG aan te schaffen. Deze staat te koop in een opel garage te Duffel. Graag jullie adviezen. Dank bij voorbaat.

Bert

1 minuut geleden, bert007 zei:

Beste forumleden,

Ik kijk hier al een tijdje rond om me te informeren over CNG. Ik heb al heel wat opgestoken. Ik overweeg om een 2de hands zafira CNG aan te schaffen. Deze staat te koop in een opel garage te Duffel. Graag jullie adviezen. Dank bij voorbaat.

Bert

Welkom op ons forum, Bert :D

Spijtig genoeg staat er geen enkele Opel Zafira CNG op 2dehands, maar een VW Touran is daar wel mee te vergelijken. Die staat op de tweede pagina van CNG-auto's.

Van welk bouwjaar is die Zafira? Wat is de kilometerstand? Is die met manuele versnellingen? Wat zijn de opties die erop staan?

Zoals je ziet rij ik met een Skoda Octavia maar hier zitten ook forumleden die een Zafira bezitten, die jou verder kunnen helpen.

Ikzelf zou toch vooral de staat van de CNG-tanks nagaan. Het is belangrijk dat de beschermkappen gedemonteerd worden zodat jijzelf de aardgastanks goed kan zien.

Als de Zafira vier jaar of ouder is, dan moet daar het bewijs van de keuring van die tanks door een erkende CNG-installateur bij zitten, alsook uiteraard het papier van de gewone autokeuring.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 251.000 km and counting...

@muscles check hier: http://www.opelvervloet.be/nl/tweedehands/stock-tweedehands/details?VehicleId=263881

Het betreft een wagen uit 2016, recent model met weinig KM.

De Zafira is een zeer leuke wagen met voldoende Pk onder de kap.

Ik zou zeggen, maak eens een proefrit en je zal merken dat je een prachtige wagen hebt.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Dag allen,

Ik heb de zafira aangekocht. Hij rijdt inderdaad fijn, maar is wel wat aan de slome kant. Niet echt een probleem voor mij. Eind van de maand kan ik 'm gaan afhalen.

Bedankt voor de feedback, aardgasrijder en muscles.

• Vind ik leuk 2