Populair bericht LucG Geplaatst: 21 maart 2016 Populair bericht Geplaatst: 21 maart 2016 Sinds begin maart de eigenaar van een FIAT 500L Lounge CNG. Eerst wel wat vragen bij de relatief "kleine" motor maar na een paar ritjes waren die vooroordelen weg. Een te verwaarlozen minpunt is dat hij wat luidruchtig is bij het starten en in de eerste versnellingen. Vanaf 5de of zesde lijkt het of je motor niet werkt. Ik heb nog maar 700 km maar het verbruik is momenteel rond de 4,2 à 4,5 kg/100 Km. Ik tank momenteel enkel L-Gas. Binnenkort op reis naar Duitsland. Ik hou jullie op de hoogte van mijn wedervaren 3
Danny268 Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 welkom hier ;-) ik hoop mijn fiat 500L over 2 weken te ontvangen .. foto's zijn hier ook altijd welkom Fiat 500L =>
Aardgasrijder Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 @LucG hoe is je reis naar Duitsland bevallen? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Danny268 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 verbruik 4.2 op L gas ??? ik begrijp dus niet dat ik zo'n groot verbruik heb .. ik haal amper 4.5 bij H gas met mn 500L Fiat 500L =>
LucG Geplaatst: 1 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2016 Reis naar Duitsland was prima. Plaatsen genoeg gevonden om CNG te tanken. Volgende week naar Nederland en ik verwacht daar ook geen problemen 1
LucG Geplaatst: 8 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2016 Terug van Nederland. Zoals verwacht geen probleem om CNG te tanken. Wat ik goed vond is dat men de druk kon aflezen waarmee het gas in de tank werd gepusht. Dat heb ik persoonlijk nog niet gezien bij DATS (ik kan me natuurlijk vergissen). De auto heeft ondertussen 16500 op de teller, heeft zijn eerste onderhoud gehad en draait nog steeds soepel als de eerste dag. Verbruik is wel wat gestegen, ligt nu tussen de 4,5 en 5 Kg per 100 Km. 1
Danny268 Geplaatst: 8 oktober 2016 Geplaatst: 8 oktober 2016 Richting Tsjechie ga je ook geen problemen krijgen met tanken , is daar ook vrij goed ingeburgerd ! , zelfs al politiewagens gezien met de CNG stikker ^^ ik heb er zelfs geen 5000 km opzitten sinds maart .. heb intussentijd een camionette ter beschikking gekregen , waardoor het woonwerk verkeer afvalt Ik blijf je verbruik wel verbazend laag vinden tov mijne 500l Fiat 500L =>
haerts Geplaatst: 8 december 2016 Geplaatst: 8 december 2016 Hallo Luc G, Mijn vorige cng wagen was een VW up Eco met een 3 Cyl 998 cc 51 KW motor. Kleine maar zeer fijn wagentje om met te rijden. Al zeg ik het zelf maar ik heb geen moeite met iedere wagen die ik gewend ben ongeveer het verbruik van de constructeur te kunnen behalen. Over ongeveer 80.000 km had ik een doorsnee verbruik van 3 tot 3.3 kg. Heb een nieuwe wagen moeten kopen (ongeval) en het enige dat ik voor directe levering kon vinden was een Fiat 500 L. Deze is veel hoger en logger dan de Up en heeft slechts 875 cc/58KW. Mijn aanvankelijk verbruik was tussen 3.7 en 4kg en nu met winterbanden 3.9 / 4.2 Kg. Bij ons tanken wij echter H gas. Als we dus vergelijken verbruiken wij ongeveer hetzelfde en zijn we allebij zuinige rijders. In het verleden ben ik op een VW cng forum mensen tegen gekomen die beweerden meer dan 6kg te verbruikenmet de up, en anderzijds kom ik mensen tegen die zeggen dat ik lieg als ik zeg dat ik met de 500L slechts ongeveer 4 kg verbruik. Het feit blijft echter dat ik rijden met cng veel leuker vind dan LPG of diesel.
Aardgasrijder Geplaatst: 8 december 2016 Geplaatst: 8 december 2016 11 minuten geleden, haerts zei: Hallo Luc G, Mijn vorige cng wagen was een VW up Eco met een 3 Cyl 998 cc 51 KW motor. Kleine maar zeer fijn wagentje om met te rijden. Al zeg ik het zelf maar ik heb geen moeite met iedere wagen die ik gewend ben ongeveer het verbruik van de constructeur te kunnen behalen. Over ongeveer 80.000 km had ik een doorsnee verbruik van 3 tot 3.3 kg. Heb een nieuwe wagen moeten kopen (ongeval) en het enige dat ik voor directe levering kon vinden was een Fiat 500 L. Deze is veel hoger en logger dan de Up en heeft slechts 875 cc/58KW. Mijn aanvankelijk verbruik was tussen 3.7 en 4kg en nu met winterbanden 3.9 / 4.2 Kg. Bij ons tanken wij echter H gas. Als we dus vergelijken verbruiken wij ongeveer hetzelfde en zijn we allebij zuinige rijders. In het verleden ben ik op een VW cng forum mensen tegen gekomen die beweerden meer dan 6kg te verbruikenmet de up, en anderzijds kom ik mensen tegen die zeggen dat ik lieg als ik zeg dat ik met de 500L slechts ongeveer 4 kg verbruik. Het feit blijft echter dat ik rijden met cng veel leuker vind dan LPG of diesel. Vw Up op H-gas verbruikt inderdaad weinig. Als je spreekt over het Up forum zal dit waarschijnlijk een NL-forum zijn waar ze op L-gas rijden. Een heel groot verschil. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
LucG Geplaatst: 1 januari 2017 Auteur Geplaatst: 1 januari 2017 We hebben ondertussen 22000 km op de teller en tot op heden nog geen enkel probleem gekend met de wagen. Ik sta dan ook versteld van de vele problemen die ik lees met Fiat CNG wagens, vooral met het tanken. Maar zoals met zovele zaken is de ene wagen de andere niet. Misschien heb ik gewoon geluk ? Eerste onderhoud is ook gebeurd en ook geen verrassingen hier. 2
Populair bericht LucG Geplaatst: 24 januari 2018 Auteur Populair bericht Geplaatst: 24 januari 2018 Ondertussen telt mijn 500L al meer dan 50000 Km. Mijn vrouwtje en ik zijn nog altijd zeer tevreden over onze overstap van diesel naar CNG. Het scheelt niet alleen in de portemonnee maar we hebben ook iets van dat we toch bijdragen tot een milieuvriendelijkere wereld. Het grote nadeel aan deze wagen is zijn beperkte gastankinhoud ( ongeveer 14 kg) maar dit is misschien te wijten aan het feit dat het land van oorsprong van deze wagen vele CNG-stations telt en tanken alsdusdanig minder een probleem stelt. Ik vermoed dat mijn volgende aankoop terug een aardgaswagen zal zijn daar ik vermoed dat binnen dit en zes à zeven jaar onze infrastructuur nog niet volledig zal klaar zijn om elektrisch te rijden. Bottomline: ik heb me de aankoop van deze wagen nog niet beklaagd. 5 2
LucG Geplaatst: 11 september 2019 Auteur Geplaatst: 11 september 2019 De wagen gaat nu naar zijn 100000 Km en nog steeds geen enkel noemenswaardig probleem gekend. Enige minpunt en ook terecht aangehaald door andere personen op dit forum is de kleine cilinderinhoud. Omdat mijn nieuwe werkplaats een redelijk verre dagelijkse verplaatsing vereist en ik toch nog een mooie prijs wou bekomen ben ik op zoek gegaan naar een andere wagen, ook op CNG. Indien Fiat zou verder gegaan met CNG in dit model had ik zeker overwogen om een nieuwe aan te schaffen maar dit is jammer genoeg niet het geval. Daarom heb ik een nieuwe wagen besteld een SEAT Leon ST 1.5 TGI. Volgende afspraak met de eerste rijervaringen in het VAG forum vanaf December 2019. 1
Koen C Geplaatst: 11 september 2019 Geplaatst: 11 september 2019 En zo geraakt Fiat (FCA) zijn klanten telkens weer kwijt Geen opvolging van een bestaand model, geen volledige "range" van een model (sedan, break, hatchback). Voor wanneer de verkoop van wat nog rest van FCA ? Ze zijn al goed bezig door Ferrari, Iveco en Magneti Marelli te verzelfstandigen / verkopen. Brengt cash geld op.... voor de aandeelhouders (familie Agnelli via Exxor). Investeringen ? Wa-bedoeld-u ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen