Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een tijdje geleden een probleem ontdekt met mijn Caddy Maxi.

Wanneer ik de wagen op slot doe via de VW-afstandsbediening controleer ik steeds routinematig of alles wel op slot is.

Diverse keren heb ik al ontdekt dat mijn schuifdeur na het slotje in te drukken op de afstandsbediening niet op slot is.

Dit zou volgens de handleiding geen probleem mogen zijn omdat de wagen automatisch na een tijdje vergrendeld wordt.

Je wilt uiteraard het risico niet lopen dat er een dief in je wagen geraakt voordat de automatische vergrendeling actief wordt.

Ik kan de laatste deur die niet te vergrendelen valt (via afstandsbediening) steeds vergrendelen door het knopje langs de binnenkant naar beneden te drukken en vervolgens de schuifdeur langs bestuurderskant dicht te schuiven.

Zijn er nog mensen die ontdekt hebben dat er ergens een deur niet vergrendeld was? (bij mij is het iedere keer langs de bestuurderskant).

Op de boordcomputer werd trouwens steeds aangegeven dat de deuren goed dicht geslagen zijn want dit kan je visueel zien.

Het heeft niets te maken met het winterweer want het is sinds september of oktober dat ik dit heb ontdekt en ik heb ook het batterijtje eens vervangen en heb nog steeds hetzelfde probleem.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Heb dit gehad met mijn Golf (2-deurs), kant chauffeur.

Was de kabel tussen deur en zijpaneel, meer bepaald het gedeelte net ertussen. De kabels knikken daar constant. In eerste instantie zelf hersteld maar dat was veel prutswerk (je hebt daar zo goed als geen plaats).

Bij de volgende keer heb ik dan de kabel vervangen.

Tip: Als al je andere deuren sluiten is het niet de batterij in jouw afstandsbediening (zelfs als er maar 1 toe gaat). De batterij in jouw afstandsbediening heeft geen invloed op het al dan niet afsluiten van een bepaalde deur.

De sluiting van de deur op de boordcomputer en de centrale vergrendeling zijn ook twee verschillende dingen, onafhankelijk van elkaar.

• Bedankt 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Heb dit gehad met mijn Golf (2-deurs), kant chauffeur.

Was de kabel tussen deur en zijpaneel, meer bepaald het gedeelte net ertussen. De kabels knikken daar constant. In eerste instantie zelf hersteld maar dat was veel prutswerk (je hebt daar zo goed als geen plaats).

Bij de volgende keer heb ik dan de kabel vervangen.

Tip: Als al je andere deuren sluiten is het niet de batterij in jouw afstandsbediening (zelfs als er maar 1 toe gaat). De batterij in jouw afstandsbediening heeft geen invloed op het al dan niet afsluiten van een bepaalde deur.

De sluiting van de deur op de boordcomputer en de centrale vergrendeling zijn ook twee verschillende dingen, onafhankelijk van elkaar.

Is dat een geval dat ik kan laten repareren onder garantie? Je krijgt 2 jaar garantie op een nieuwe wagen, dacht ik.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst: (aangepast)
31 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Is dat een geval dat ik kan laten repareren onder garantie? Je krijgt 2 jaar garantie op een nieuwe wagen, dacht ik.

Zeker en vast !

Misschien is het iets anders dan die kabels die geknikt zijn.  (slecht contact, iets los, etc)

Het is aan de garage om dat uit te zoeken en te repareren.

Onder garantie binnen de 2 jaar bij aankoop van een nieuwe wagen.

Tenzij met verlengde WeCare garantie = zie contract daar.

2e hands = 1 jaar garantie indien gekocht bij een garage.

aangepast door Koen C
  • Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Valt inderdaad onder garantie.

Bij mij waren de draden gewoon over (was al buiten garantie). Eerst geeft dit een slecht contact aangezien het allemaal losse draadjes zijn en zolang er eentje contact geeft werkt het wel. Heb die terug aan elkaar gezet maar het zijn soepele kabels die als ze gesoldeerd zijn daar op dat aaneengesoldeerd punt zich gedragen als een stijve kabel en dan duurt het niet lang of onder het constant plooien en strekken begeeft ook de soldering het.

De stekkers tussen deur en carroserie komen normaal niet los aangezien dit stekkers met vergrendingen zijn tenzij ze bij de montage al afgebroken zijn.

• Vind ik leuk 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...