Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens de site van de NVGA zou ook het DATS 24 station in Harelbeke CNG krijgen:

image.thumb.png.86a09bf682087d47d0a957b3d916e957.png

Dat is dan precies 224m verwijderd van de IMOG CNG pomp. Daarmee verdienen ze wellicht de prijs voor de twee dichtst bij elkaar gelegen CNG stations? ^_^

Je zou denken dat DATS wel andere stations zou hebben die meer in aanmerking komen om CNG aan te bieden? Maar misschien ontketenen ze wel een prijzenoorlog! Dan kan ik er nog mijn voordeel mee doen...

Ik ben er vandaag eens langsgereden en er is in ieder geval nu nog niets te zien van eventuele werken. 

Geplaatst:

Prijzenoorlog? Welke prijs hanteert IMOG momenteel?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

0,99€, IMOG volgt normaal gezien de prijszetting van DATS. Dat van die prijzenoorlog zal wel ijdele hoop blijken... Ik wil trouwens nog wel eens zien of die CNG installatie er ook echt zal komen bij DATS. Zou nogal stom zijn om een CNG installatie te openen op 200m van een bestaande terwijl er nog zoveel gebieden zijn waar er nauwelijks een CNG station te vinden is. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Gastanker zei:

0,99€, IMOG volgt normaal gezien de prijszetting van DATS. Dat van die prijzenoorlog zal wel ijdele hoop blijken... Ik wil trouwens nog wel eens zien of die CNG installatie er ook echt zal komen bij DATS. Zou nogal stom zijn om een CNG installatie te openen op 200m van een bestaande terwijl er nog zoveel gebieden zijn waar er nauwelijks een CNG station te vinden is. 

Ja, daar ben ik het 100% met je eens. In de gemeente Alken heeft de Colruyt Group een splinternieuwe OKay-winkel laten bouwen die binnenkort zal opengaan. Daar had men beter een CNG-tankstation bij voorzien. Men had zelfs bijvoorbeeld enkel en alleen een CNG-installatie met twee CNG-pompen kunnen plaatsen. Daar hadden voor mij geen diesel- en benzinepompen bij gehoeven. Dan was men mee met de toekomst. Maar je kan duidelijk zien dat daar helemaal geen plaats voor is. Het lijkt er nu meer op dat DATS het tankstation dat zich op parking van de AVEVE er vlak tegenover bevindt, geen concurrentie wil aan doen.  

Altijd schermt DATS maar met "wij moeten vergunningen aanvragen enz."

Er is gewoonweg veel te weinig concurrentie als het om CNG gaat.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
13 uren geleden, muscles zei:

Altijd schermt DATS maar met "wij moeten vergunningen aanvragen enz."

Ik vind het wel straf om te schieten op Dats!

Zonder deze firma reden wij allemaal nog rond op diesel of benzine.

En inderdaad, ze moeten vergunningen aanvragen, ze moeten toestemming krijgen van Infrax of Eandis. Niet overal kan het gasnet nog zo'n CNG installatie aan.

Dus in plaats van Dats aan te vallen, denk ik dat je beter hen dankbaar bent, ik vermoed dat ze er op het ogenblik zelf niet te veel winst uit halen!

Ik heb trouwens geen connectie met Dats

• Bedankt 1
Geplaatst:
21 minuten geleden, Stef zei:

Ik vind het wel straf om te schieten op Dats!

Zonder deze firma reden wij allemaal nog rond op diesel of benzine.

En inderdaad, ze moeten vergunningen aanvragen, ze moeten toestemming krijgen van Infrax of Eandis. Niet overal kan het gasnet nog zo'n CNG installatie aan.

Dus in plaats van Dats aan te vallen, denk ik dat je beter hen dankbaar bent, ik vermoed dat ze er op het ogenblik zelf niet te veel winst uit halen!

Ik heb trouwens geen connectie met Dats

Het was waar dat we zonder Dats nog steeds op diesel of benzine zouden rond rijden maar waarom moeten er in de gemeente Halle twee CNG-stations zijn van Dats?

Op de bijgevoegde screenshot van de CNG-stations in Vlaanderen zie je duidelijk dat er in de provincie Limburg slechts negen CNG-stations zijn. Dat is het minste t.o.v. de rest van de andere provincies.

En in de tweede screenshot kan je duidelijk zien dat er pas een CNG-station is na 25 km rijden vanuit Sint-Truiden. Dat is wat ik aanklaag. Ik noem dat zelfs discriminatie !

CNG-stations-in-Vlaanderen-2017-11-01ste.png

CNG-stations-pas-na-25km-rijden-vanuit-Sint-Truiden.png

• Bedankt 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:

Dat dit deel van Limburg slecht bedeeld is kan ik niet ontkennen, maar waar blijven de andere spelers?

Ik weet wel dat Dats plannen heeft voor Tienen, ze naderen...

• Hahaha 1
Geplaatst:

De groep Bruno had plannen om in één van hun tankstations een CNG-installatie te laten plaatsen [ze hebben 2 tankstations in Sint-Truiden: 1) Luikersteenweg, 2) Naamsesteenweg] want ze hadden een offerte aangevraagd bij een installateur van CNG-installaties en ze gingen mij iets laten weten maar dat is nu ook exact een jaar geleden, en niks meer van gehoord.

Onlangs heb ik Q8 gecontacteerd maar die konden niks beloven: het is afhankelijk van de goedkeuring van de vergunningen, schreven ze.

Total zou concrete plannen hebben om een LNG-terminal (met bijkomende CNG-installatie) te bouwen ergens in Limburg, maar dat blijft dus afwachten.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op ‎31‎/‎10‎/‎2017 om 19:33, Gastanker zei:

Vandaag is de CNG prijs bij IMOG nog steeds 0,99€. Ze zijn DATS24 (nog) niet gevolgd met de prijsstijging! Eens zien hoe lang het zal duren...

• Bedankt 2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...