deklerk.bart Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Hallo, Wij vertrekken binnenkort naar het zuiden van Frankrijk en ik ben onze route aan het plannen. Nu staat er bij de kaart van aardgasrijder dat je soms niet met de kaart kan betalen zoals: http://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/lesquin-59810-74/ Moet je hier dan cash betalen of met een GNVert-kaart en kan ik die ergens verkrijgen? Ook had ik ergens gelezen dat je in het buitenland soms eveneens een papier nodig hebt van de garage om te kunnen tanken. En zijn er nog andere dingen die ik best in het achterhoofd hou?
Aardgasrijder Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Hoi Bart 'Normaal gesproken' zou de badge van GNvert niet meer bestaan en accepteren ze sinds 2011 ook credit cards... Bron: https://www.ngva.eu/gnvert-accepts-from-now-on-credit-card-payment-in-all-its-cng-stations Ik zie dit echter niet terug op de website van Gaz Mobilité. Volgens Gaz Mobilité zou Valenciennes ook geen bankkaarten accepteren Volgens Gibgas dan weer wel en weet ik uit goede bron dat je daar met een gewone bankkaart (Maestro) kan betalen http://www.gibgas.de/druck_tankstelle.php?id=F_59300_Valenciennes_Rue+de+la+Bleue+du+Nord+_&PHPSESSID=bf8dg4cr412m1rm0a31mrho9l2 Valenciennes heeft een code op de poort staan, Code 1234 Ik kan Lesquin niet terugvinden op Gibgas, zou dit er mee te maken kunnen hebben dat het een station is met enkel aansluitingen voor vrachtwagens LNG en CNG voor vrachtwagens? Het was dus voor 2011 zo dat je inderdaad een badge diende aan te vragen bij GNvert door een contract te ondertekenen en 50 euro borg te storten. Deze borg diende als je dan je rekening niet zou betalen Is een beetje zoals de kaart van DATS24, een soort systeem met facturen achteraf. Reistips doorheen Europa: Wanneer je door Frankrijk gaat reizen en andere Europese landen, let je best op de openingstijden van tankstations. Ik heb het zelf in Duitsland meegemaakt, we gingen 's nachts reizen, bleek dat daar een heel deel tankstations om 22u de deur sluiten, anderen zijn wel open met een nachtwinkel erbij. De bedienden spreken je dan toe via een rooster of via een microfoon Als je iets uit de shop wil moet je dat bestellen en geven ze dit via een luik aan je. Dus let op de openingstijden, een handige website is http://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkreissuche - Routenplaner?locale=en_GB Plan je route en kijk welke soort gas er is, hoe ver de pomp van de autosnelweg ligt, de openingsuren enzovoort Zelfs gesloten pompen staan weergegeven, als een lid het heeft gemeld via de website of de mobiele app. Ze hebben ook een app voor de telefoon, deze kost 4 euro, dan heb je steeds alle info op zak. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Koen C Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Op 31.5.2017 om 16:37, deklerk.bart zei: Ook had ik ergens gelezen dat je in het buitenland soms eveneens een papier nodig hebt van de garage om te kunnen tanken. Dat was tot voor kort nodig voor VW's om in Luxemburg en Duitsland te kunnen CNG tanken. Voor andere merken volstond het om de "papieren" van de auto te laten zien. Nu is dat extra papier van de VW garage niet meer nodig en kan je gewoon CNG tanken. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen