Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op de heenreis vertrokken uit Kortrijk met een volle tank,

• getankt bij Enora Aubange aan 1,625€ (als backup heb je nog Karrgreen Lexy bij Longwy in FR, een goeie 10km verder).
  • getankt bij  Endesa Valentigney (bij Montbeliard). Eerste tankzuil werkte niet, de andere wel, Prijs was 1,605€, de druk was, laat ons zeggen 'beperkt', 10,6kg kunnen tanken na 316km. Betaald met de Romac kaart, geen korting gekregen :(
  • daarna bio CNG getankt in Zwitserland bij Daval in Wallis, nabij Sierre, aan 1,44CHF/kg (ong. 1,5€). Superveel druk, 13,222kg getankt na 252km (!). In Zwitserland is er iets eigenaardigs aan de hand met de CNG prijzen, in het kanton Wallis rekenen alle stations 1,44CHF, in de rest van Zwitserland is het tussen de 2,5 en de 3,5CHF...Ik vermoed dat er in Wallis één of andere subsidieregeling van kracht is.
  • Tijdens ons verblijf nog eens getankt bij Daval, dan echter met teleurstellende druk
  • Bij vertrek opnieuw getankt bij Daval, nu was de druk gewoon, een wat wisselvallig station dus...
  • Dan willen tanken bij Molgas Fauverney bij Dijon, maar de pomp sloeg met een foutmelding af na 4,26kg. Vervolgens geprobeerd aan de andere tankzuil, maar mijn Romac kaart werd geweigerd omdat er nog een andere transactie bezig was... 'Probeer later opnieuw'. Bij Molgas is de Romac kaart voor ons de enige betaalmogelijkheid dus dan maar zo doorgereden en uiteindelijk 95km op benzine gereden. Prijs was 1,58€, de 4,26kg stonden (nog?) niet op de Romac afrekening van juli, ik weet dus niet of daar nog een korting van afgaat.
  • dan nog CNG getankt bij Avia Primagaz bij Reims, opnieuw met de Romac kaart die ondertussen weer werkte. 1,604€, geen korting gekregen.  Druk ook weer belabberd, slechts 12,56kg kunnen tanken bij volledig lege tanks (15kg nominaal), maar soit, het was genoeg om thuis te raken.

Ik had eigenlijk tijdens een uitstap ook eens willen tanken in Italië, maar de openingsuren van de tankstations ginder hebben dat plan verhinderd...

• Bedankt 1
Geplaatst: (aangepast)

Je kan ook naar Zwitserland via Metz - Nancy en Epinal, en op zeer drukke dagen recht door naar Bern via Belfort / Porentruy. Dan zit je niet op het stuk tussen Basel en Bern waar de autostrade van Zürich aansluit wat vaak files geeft. Je komt dan via Total CNG Metz dat blijkbaar heel nieuw en goedkoop is. Richting Zwitserland moet je even een afrit nemen en een klein stukje terug, maar dat gaat vlot. De oprit ligt dicht bij het station.

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail_F_57000_Metz_Rue des Alliés_10

aangepast door Gerard
Geplaatst:

Beetje afhankelijk van welke provincie je bent, maar vanuit Antwerpen, Limburg en een deel Vlaams-Brabant is het met CNG interessanter om over Duitsland naar Zwitserland te rijden. Kost je hooguit 5 minuten extra, en je kan de tank 2x volgooien aan €1/kg H-gas.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

In italie is cng veel beschikbaar en ook aan redelijke prijzen. Ergens tussen de 1 en 2 euro. Enige waar je op moeten letten is de openingstijden, je mag namelijk niet zelf de cng slang op je auto aansluiten, dus geen zelf bedieningspompen die 24 uur geopend zijn. 

Ik raad aan de ecomotori app of gibgas app, waar prijzen en openingstijden vermeld staan. en ohja houd ook rekening met de middagpauzes van 1,5 uur O.o.

Geplaatst:

Dat niet zelf mogen aansluiten heeft trouwens vooral te maken met het koppelstuk dat nodig is om de in Italië gebruikelijke pompen aan te sluiten op de vulnippel die elders in Europa gebruikelijk is. Streng verboden om er zelf eentje te gebruiken ook blijkbaar. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...