Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Auto schokt op CNG

KDC

Aanbevolen berichten

Sindskort schokt onze Golf wanneer we rijden op CNG. Dit vooral bij stationair draaien en in lage toerentallen. Geen problemen bij hogere toerentallen of snelheden.

Tanken doen we bij Enora in Gent, en het dashboard gaf de voorlaatste keer een kwaliteit van 90 % en de laatste keer van 80 %, terwijk dit 100 % is.

Onze garage, die geen CNG kennis heeft, heeft bougies en bobines vervangen, maar dit heeft het probleem slechts tijdelijk verholpen. Binnenkort doe ik de auto binnen bij een garage met kennis over CNG.

Op benzine is er geen enkel probleem. Voorlopig rijden we niet meer op CNG tot het probleem verholpen is.

Nog iemand dergelijk probleem gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, KDC zei:

Sindskort schokt onze Golf wanneer we rijden op CNG. Dit vooral bij stationair draaien en in lage toerentallen. Geen problemen bij hogere toerentallen of snelheden.

Tanken doen we bij Enora in Gent, en het dashboard gaf de voorlaatste keer een kwaliteit van 90 % en de laatste keer van 80 %, terwijk dit 100 % is.

Onze garage, die geen CNG kennis heeft, heeft bougies en bobines vervangen, maar dit heeft het probleem slechts tijdelijk verholpen. Binnenkort doe ik de auto binnen bij een garage met kennis over CNG.

Op benzine is er geen enkel probleem. Voorlopig rijden we niet meer op CNG tot het probleem verholpen is.

Nog iemand dergelijk probleem gehad?

Geen motor lampje aan?

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook aan de hand gehad met onze opel zafira. Op den duur wou de auto niet meer op CNG rijden. Benzine was geen probleem. Bobines vervangen en het probleem was verholpen. Ben je er zeker van dat de bobines vervangen zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, bert007 zei:

Hier ook aan de hand gehad met onze opel zafira. Op den duur wou de auto niet meer op CNG rijden. Benzine was geen probleem. Bobines vervangen en het probleem was verholpen. Ben je er zeker van dat de bobines vervangen zijn? 

Ik ook met mijn Opel Zafira: duur grapje die bobines.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/7/2023 om 20:00, bert007 zei:

Aan de rekening te zien wel van de laatste keer bij de garage...Vreemd dat dit geen alleenstaand geval is maar niet opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...