HBee Geplaatst: 5 februari 2021 Geplaatst: 5 februari 2021 Beste allen, Ik heb een goed jaar geleden een 2de hands caddy gekocht uit 2011, met 74000 km op de teller. Sindsdien niets dan problemen. Intussen zijn de bougies + kabels vervangen, zit er een gereviseerde versnellingsbak in en nu staat hij weer in de garage omdat de gasmeter op nul staat ondanks volle tanks. Volgens de plaatselijk audi garagist: Avau Geraardsbergen, ligt het probleem bij de druksensor (150 euro) of de drukregelaar (1600 euro). Vooral dit laatste lijkt me qua prijs nogal extravagant. Moet zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb in de technieker die er nu mee bezig is. Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Of kent er iemand een creatieve CNG garagist met kennis van caddy's.
Koen C Geplaatst: 5 februari 2021 Geplaatst: 5 februari 2021 18 minuten geleden, HBee zei: Avau Geraardsbergen, ligt het probleem bij de druksensor (150 euro) of de drukregelaar (1600 euro). Vooral dit laatste lijkt me qua prijs nogal extravagant. Moet zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb in de technieker die er nu mee bezig is. Ai, dat is nochtans een erkende installateur voor CNG. https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/resources/files/2021-02-02_cng-lijst_fod.pdf Misschien eens langs gaan bij een andere ? Zie lijst. VW Tavernier uit Zedelgem (80 km vanaf Geraardsbergen) of Scania uit Ninove (amper 15km ver) hebben goede referenties (hier op het forum). Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aardgasrijder Geplaatst: 6 februari 2021 Geplaatst: 6 februari 2021 @HBee de GDR-gasdrukregelaar is wel degelijk een onderdeel dat veel geld kost. De oudere modellen van VW met 2.0 motor hadden hier last van. Spijtig dat het gibgas.de forum niet meer bestaat want dat was een goede bron van info voor defecten. De oude gasdrukregelaars konden al eens stuk gaan voor 100.000 km en ik zag er berichten van mensen die er al 2 hebben gehad op de levensduur van hun wagen. Kan je eens een foto van je gasdrukregelaar en eventueel het typenummer zoeken? Mijn 1.4 Touran uit 2010 heeft een nieuwe GDR gehad na 3 jaar binnen garantie op kosten van VW op 60.000 km. ik heb mijn wagen 2dehands gekocht en dit zag ik in de onderhoudshistoriek. Ik had wel verroeste tanks in 2018, maar die zijn gratis omgewisseld geweest i.v.m. een terugroepactie. Het is jammer te lezen dat je al zoveel defecten hebt gehad, want de Caddy van 2011 zie je vaak met veel kilometers op Duitse websites te koop. Kan je de foto van de GDR plaatsen? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Jef164 Geplaatst: 6 februari 2021 Geplaatst: 6 februari 2021 10 uren geleden, Aardgasrijder zei: Spijtig dat het gibgas.de forum niet meer bestaat want dat was een goede bron van info voor defecten De nuttige deel bestaat niet meer ? Want de forum heb ik juist gevonden : https://forum.gibgas.de/index.php
Aardgasrijder Geplaatst: 6 februari 2021 Geplaatst: 6 februari 2021 @Jef164 sorry mijn vergissing. Ik bedoelde erdgasfahrer forum. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Crombel Geplaatst: 6 februari 2021 Geplaatst: 6 februari 2021 Stel: je tankt en je rijdt met uw auto. Je stopt thuis, dan sluiten de kleppen van alle tanks. Als er dan een klein lek in de leiding tussen de tanks en de drukregelaar is gaat de druk van de leiding. Dan is ook de druk bij de druksensor weg en geeft hij bij het volgend gebruik aan dat de tanks leeg zijn en zal hij niet meer op aardgas rijden. Een lek aan de drukregelaar is ook mogelijk. Volgens mij moet er naar een lek gezocht worden vooraleer er onderdelen vervangen worden. Ik heb ook goede ervaringen met Scania Ninove. Mocht ik het bij het juiste eind hebben, dan moet je tanken voor je naar daar gaat. Dat tanken is dan enkel om de leiding onder druk te zetten. Bij een lege leiding kunnen ze niks meten (met gassnuffellaar) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 Verbruik:
Populair bericht HBee Geplaatst: 6 februari 2021 Auteur Populair bericht Geplaatst: 6 februari 2021 Intussen heb ik de auto terug en ben ik 580 euro lichter. Druksensor (124 euro), klepspoel van tank 1 (kortsluiting) en bedrading, 5u werk, enkele o-ringen en hoppa! Hij rijdt weer goed op gas, maar op benzine schokt hij wat bij het optrekken. Dat was ervoor ook zo, had het alleen nog niet echt gemerkt voor de gas stopte met werken. De reden waarom ik niet veel vertrouwen in de technieker had was: aan de telefoon zei hij dat er 38kg gas in 1 tank kon en dat er maar 0.3% gas in de tanks zat, terwijl ik de auto had binnengebracht en duidelijk vermeld dat de tanks vol waren, maar de meter leeg aantoonde. Leek mij een vrij duidelijke indicatie dat er wat mis is met de sensor, dus heb hem dat ook gezegd. Al bij al toch een opluchting, met het geluk dat ik al met de caddy heb gehad zag ik me al een zeldzaam wordende drukregelaar gaan zoeken voor een redelijke prijs. Misschien moet ik het alsnog doen, maar als ik er dan een vind zal ik hem niet meer nodig hebben.. @Aardgasrijderzal een dezer een foto nemen en toch rond kijken wat er te vinden is, voor de zekerheid. @Koen C& @CrombelScania Ninove is zeker een optie om te bekijken, ik vergelijk graag. Hoe ik de lek eerst opmerkte: tijdens het rijden wist ik dat de tanks nog ongeveer half vol waren. Plots stond de meter op 0. Dit was op terugweg van de keuring btw. Ik dacht ofwel een gigantisch gat en 15kg gas erdoor geblazen of de sensor stuk. Dus gaan tanken, dat gat leek me heel onwaarschijnlijk. En inderdaad, iets meer dan een halve vulling gas erbij. Toen ik bij Dats wegreed ging het eerst goed en dan zakte het metertje van vol naar nul in een seconde of drie. Die kerels van de keuring hebben een stekkertje losgeprutst hoopte ik, dus eerst een Bosch-garage binnen om eens te laten kijken en daarna bij Avau beland omdat het toch aan de gasinstallatie lag. Hopelijk de volgende 200.000 km geen problemen meer, maar een goede garagist is essentieel. 1 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen