Ga naar inhoud

HBee

Leden
  • Aantal items

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

HBee won de laatste dag op 7 februari

HBee had de meest gelikete inhoud!

HBee's prestaties

Nieuweling

Nieuweling (1/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid
  • 1 maand lid
  • Eerste bericht geplaatst

Recente badges

3

Reputatie

  1. Intussen heb ik de auto terug en ben ik 580 euro lichter. Druksensor (124 euro), klepspoel van tank 1 (kortsluiting) en bedrading, 5u werk, enkele o-ringen en hoppa! Hij rijdt weer goed op gas, maar op benzine schokt hij wat bij het optrekken. Dat was ervoor ook zo, had het alleen nog niet echt gemerkt voor de gas stopte met werken. De reden waarom ik niet veel vertrouwen in de technieker had was: aan de telefoon zei hij dat er 38kg gas in 1 tank kon en dat er maar 0.3% gas in de tanks zat, terwijl ik de auto had binnengebracht en duidelijk vermeld dat de tanks vol waren, maar de meter leeg aantoonde. Leek mij een vrij duidelijke indicatie dat er wat mis is met de sensor, dus heb hem dat ook gezegd. Al bij al toch een opluchting, met het geluk dat ik al met de caddy heb gehad zag ik me al een zeldzaam wordende drukregelaar gaan zoeken voor een redelijke prijs. Misschien moet ik het alsnog doen, maar als ik er dan een vind zal ik hem niet meer nodig hebben.. @Aardgasrijderzal een dezer een foto nemen en toch rond kijken wat er te vinden is, voor de zekerheid. @Koen C& @CrombelScania Ninove is zeker een optie om te bekijken, ik vergelijk graag. Hoe ik de lek eerst opmerkte: tijdens het rijden wist ik dat de tanks nog ongeveer half vol waren. Plots stond de meter op 0. Dit was op terugweg van de keuring btw. Ik dacht ofwel een gigantisch gat en 15kg gas erdoor geblazen of de sensor stuk. Dus gaan tanken, dat gat leek me heel onwaarschijnlijk. En inderdaad, iets meer dan een halve vulling gas erbij. Toen ik bij Dats wegreed ging het eerst goed en dan zakte het metertje van vol naar nul in een seconde of drie. Die kerels van de keuring hebben een stekkertje losgeprutst hoopte ik, dus eerst een Bosch-garage binnen om eens te laten kijken en daarna bij Avau beland omdat het toch aan de gasinstallatie lag. Hopelijk de volgende 200.000 km geen problemen meer, maar een goede garagist is essentieel.
  2. Beste allen, Ik heb een goed jaar geleden een 2de hands caddy gekocht uit 2011, met 74000 km op de teller. Sindsdien niets dan problemen. Intussen zijn de bougies + kabels vervangen, zit er een gereviseerde versnellingsbak in en nu staat hij weer in de garage omdat de gasmeter op nul staat ondanks volle tanks. Volgens de plaatselijk audi garagist: Avau Geraardsbergen, ligt het probleem bij de druksensor (150 euro) of de drukregelaar (1600 euro). Vooral dit laatste lijkt me qua prijs nogal extravagant. Moet zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb in de technieker die er nu mee bezig is. Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Of kent er iemand een creatieve CNG garagist met kennis van caddy's.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...