ferrarigirl666 Geplaatst: 29 november 2016 Geplaatst: 29 november 2016 We zijn al geruime tijd aan't plannen om in Schotland te gaan kamperen... Nu we stilaan concrete plannen beginnen maken ivm de stopplaatsen, wou ik rekening houden met de mogelijkheden om te tanken. Net als in Frankrijk en andere landen had ik verwacht dat die niet dik gezaaid gingen zijn... Maar ik vind tot nu toe GEEN enkel CNG station in Schotland... Wel een 1tal in Engeland, maar niks boven Edinburgh... Kijk ik ergens verkeerd of is daar een andere benaming?
Aardgasrijder Geplaatst: 30 november 2016 Geplaatst: 30 november 2016 Hey Ferrarigirl, in GB zijn wel een aantal pompen, echter... in Schotland geen enkele zie ik Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
ferrarigirl666 Geplaatst: 30 november 2016 Auteur Geplaatst: 30 november 2016 maar natuurlijk gaan wij naar Schotland en niet naar Engeland... We zouden met de boot vertrekken in Ijmuiden, daar kunnen we dan nog wel ff volgooien, aankomen doen we in Newcastle on Tyme, En daar gaan we alleen maar hoger reizen... En ik zie daar echt nergens een tussenstop... Dan zullen we moeten investeren in jerrycans
Aardgasrijder Geplaatst: 30 november 2016 Geplaatst: 30 november 2016 Neen want gewone tankstations zijn daar wel bij de vleet Enkel geen CNG 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Flat Twin Power Geplaatst: 6 december 2016 Geplaatst: 6 december 2016 Ik ben vorig jaar naar Schotland geweest. Ik heb daar heel wat rond gereden en geen enkel CNG tankstation tegen gekomen. Ik denk dat er in heel het VK een stuk of 7 CNG pompen zijn, terwijl LPG overal vlot verkrijgbaar is en er aan zowat elk groot shoppingcenter of groot tankstation laadpalen voor elektrische voertuigen zijn. Blijkbaar gelooft met in het VK niet in het CNG verhaal.
ferrarigirl666 Geplaatst: 18 december 2016 Auteur Geplaatst: 18 december 2016 En is het goed gelukt om daar altijd te tanken.. Wij gaan ook wel afgelegen gebieden bezoeken, niet de steden.. Dus een jerrycan staat op ons verlanglijstje voor kerstmis
Koen C Geplaatst: 30 december 2016 Geplaatst: 30 december 2016 (aangepast) Oei, Kerstmis is al voorbij en die jerrycan lag misschien onder de Kerstboom ? Er zijn voldoende benzinestations in Schotland. Ook in het hoge noorden, maar wel tanken als je er 1 ziet. Niet wachten tot hopelijk de volgende. Je hebt dus geen jerrycan nodig, tenzij je met zo'n Doblo met amper 21 liter benzine rijdt... ? (heb ik niet in je profiel, voorstelling of ergens anders opgezocht) Een forum waar je veel vindt en veel vragen kan stellen ivm Schotland : http://www.schotlandforum.nl/ Een site waar je o.a. een kaart met campings kan vinden in heel Schotland : http://www.reisverhaleneuropa.nl/index.shtm En op die laatste site stond (ik vind het niet meer ) ook een lijst met benzinestations in het hoge noorden van Schotland. Het waren er voldoende. Ook de lijst met ferry's vind ik niet meer... Misschien kan je Wim (sitebeheerder eens mailen daarvoor ?) 30 december 2016 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
ferrarigirl666 Geplaatst: 21 januari 2017 Auteur Geplaatst: 21 januari 2017 (aangepast) Op 30-12-2016 om 12:09, Koen C zei: Oei, Kerstmis is al voorbij en die jerrycan lag misschien onder de Kerstboom ? Er zijn voldoende benzinestations in Schotland. Ook in het hoge noorden, maar wel tanken als je er 1 ziet. Niet wachten tot hopelijk de volgende. Je hebt dus geen jerrycan nodig, tenzij je met zo'n Doblo met amper 21 liter benzine rijdt... ? (heb ik niet in je profiel, voorstelling of ergens anders opgezocht) Een forum waar je veel vindt en veel vragen kan stellen ivm Schotland : http://www.schotlandforum.nl/ Een site waar je o.a. een kaart met campings kan vinden in heel Schotland : http://www.reisverhaleneuropa.nl/index.shtm En op die laatste site stond (ik vind het niet meer ) ook een lijst met benzinestations in het hoge noorden van Schotland. Het waren er voldoende. Ook de lijst met ferry's vind ik niet meer... Misschien kan je Wim (sitebeheerder eens mailen daarvoor ?) KUCH 21 liter benzine zou een droom zijn Wij hebben een inimini tankje van ongeveer 6 liter steken wij kunnen ongeveer 100 km rijden op benzine... En nee geen jerrycan onder de kerstboom... Bedankt voor de andere linkjes, ik ga ze zeker eens bekijken. Maar mijn situatie is nogal ingewikkeld waardoor ik niet op elke camping vind wat ik nodig heb (alles moet rolstoeltoegankelijk zijn) 21 januari 2017 aangepast door ferrarigirl666
Koen C Geplaatst: 21 januari 2017 Geplaatst: 21 januari 2017 6 liter Vraag maar ineens 2 jerrycans aan de Paasklokken... Zo'n zwart plastic jerrycan van 10 liter met gele schenktuit. Gaan jaren mee en de rubber afdichting is een 'gewone' ronde rubber ring. Die vind je gemakkelijk(er) als die verduurd is. Op de boot zou ik ze leeg meenemen. Je betaalt dan wel iets meer voor de Britse benzine dan de Belgische (alhoewel, met de koers van het huidige pond ? ), maar ik ben niet zeker of je die gevuld mee aan boord mag nemen ? Gasflessen van de caravan worden gecontroleerd of ze gesloten zijn, Britse douane doet regelmatig controle van de koffer / interieur caravan / motorhome (vluchtelingen). Ik denk niet dat ze happig zijn op 1 of 2 gevulde jerrycans... Ten noorden van de lijn Edinburgh - Glasgow vind je niet op elke hoek een benzinestation. Ten noorden van de lijn Inverness - Ullapool + Skye + Applecross + Outer Hebrides zijn ze nog dunner gezaaid. Maar meestal wel in de "steden", maar ja, die steden liggen wel wat kilometers uit elkaar. Voorbeeld : Wick - John O Groats = 26 km en nog eens hetzelfde naar Thurso = 50 km in totaal. Indien je dan terug wil langs dezlfde weg = bijtanken met de jerrycan. Thurso - Durness = zo'n 120 km. Ik denk wel dat er onderweg toch 1 benzinestation is... Campings zijn tot "de lijn" Inverness - Ullapool redelijk goed in aantal te vinden. Je kan aan de hand van je wensen dan de keuze maken uit een voldoende aantal. Ook rond Dornoch zijn nog wel wat campings te vinden. Meer naar het noorden : zeer dun gezaaid en voldoen mogelijk niet aan je noden / wensen. Ik denk wel dat je je beter lid maakt van 1 van de campingclubs in Groot-Brittanië. Die hun campings zijn qua sanitair zeker in orde. Bij de ene club krijg je korting, bij de andere moet je lid zijn : anders mag je er niet in. Best op het Schotlandforum eens opzoeken en raad vragen. Zelf geraak ik uit die 2 niet wijs uit... Zelf heb ik een CCI kaart (via VKT) en kan dus op 1 van de 2 binnen met korting. Maar ik zoek niet persé zo'n camping op. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen