David85 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Beste Hier nieuw op het forum. Sinds begin september hebben we onze Zafira op cng Nog niet veel geluk mee gehad, na 4 dagen stond hij al terug in de garage. Olie lek en slecht werkende turbo. Staat nu al 2 weken in de garage. Is echt spijtig om zo te beginnen aan ons cng avontuur :-( Groeten
Aardgasrijder Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Hey David, welkom op het forum. Ik ben blij dat de Opel CNG-club wat groter is geworden met je aanwezigheid. Het is echt pech hebben en is niet normaal, jammer dat het zo moet starten. Dit probleem lijkt me gewoon een pechgeval, het is niet dat iedere Zafira met CNG zo van de band rolt, dit had ook bij een benzine of diesel kunnen voorvallen, maar het geeft wel een stom gevoel bij een splinternieuwe wagen Een foto is altijd welkom Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
David85 Geplaatst: 21 september 2016 Auteur Geplaatst: 21 september 2016 Beste Als hij terug thuis is post ik wel een foto. of moet ik er ene posten van de olie vlek op mijn oprit :-P. weet ook wel dat da bij elke auto kan gebeuren. vermoedelijk was er darm ofzo los gekomen waardoor hij olie lekt en turbo niet genoeg olie kreeg en vast is gelopen. al geluk heb ik ne goede werkgever die de garage goed opvolgd en mij een vervangwagen op cng heeft aangeboden.
Bob Geplaatst: 23 september 2016 Geplaatst: 23 september 2016 Zafira 1600cc/150pk cng , 42 000km zonder één enkel probleem . De enige problemen die wel had zijn: De absurde keuring van de trekhaak af-fabriek. De dubbele cng-keuring na 4jaar ,eerst in een privéé garage en dan een tweede maal in het keuringsstation van Erembodegem ,beiden betalend. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
David85 Geplaatst: 24 september 2016 Auteur Geplaatst: 24 september 2016 Ja hoop na dit euvel. dat we ook veel geniet ervan gaan hebben. Maar nog steeds staat hij in de garage. david
Bob Geplaatst: 24 september 2016 Geplaatst: 24 september 2016 (aangepast) als het een troost mag zijn:Ik had vroeger een nieuwe Opel mega 2300 diesel, eerste drie maand niks dan miserie , Tijdens een trip naar Nederland met de caravan valt mijn boordcomputer in overlevingspositie met als gevolg: nog max 40km/u . Na de caravan op de plaats gezet te hebben , doorgereden naar een plaatseliijke garage houder die zo vriendelijk was mijn wagen tijdens de weeckend onder handen te nemen. Na 475 000km moet ik toegeven dat ik nog nooit zo een goeie wagen heb gehad .en heb er toch al een paar versleten :op 16de verjaardag Austin Haley hard top,Opel rekord 1900,Opel record1900,Toyota trueno 6vit,toyota trueno 6vit,toyota corrola,Opel Omega 2300D,Zafira 20dti,zafira 20dti,zafira tourer 1600 150pk cng en het laatste was een cadeautje van mijn vrouw een Honda Gold Wing 6cil 1800cc Boxer. 24 september 2016 aangepast door Bob toevoeging Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
David85 Geplaatst: 2 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2016 Update Nog steeds in de garage. Begin wel gewoon te geraken aan de vervangwagen de touran op cng. Maar met een rij bereik van 300km cng en 120km benzine graak je niet ver he. Dat we maar rap de Zafira terug krijgen.
Bob Geplaatst: 3 oktober 2016 Geplaatst: 3 oktober 2016 Het is toch niet normaal dat je wagen zolang in de garage moet blijven ,in die tijd steken ze er een totaal nieuwe motor in ??? Ondertussen ga je wel de gepaste persoon zijn om het verschil te weten van VW<>GM! Ik vraag me af hoe de uitlaat-trein van een cng voertuig eruit ziet , zit er ook nog steeds een EGR-klep in en een catalisator , gezien de betere verbranding kan een cng-wagen toch zonder of ben ik hierin verkeerd? De EGR-klep was bij mijn vorige wagen,zafira DTI 2L,nml het grootste probleem , wat ook nooit opgeslost is geweest met als resultaat : op110 000 km buiten wegens te veel onderhoudskosten en nooit betrouwbaar. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
David85 Geplaatst: 3 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2016 Ja bob ik denk dat ze da nu aan doen zijn bij Opel :-) mijn garage heeft hem al 2 keer terug gestuurd naar opel omdat het niet deftig was gemaakt. meer uitleg heb ik nog ni gekregen. we hebben nog zo getwijfeld tussen Zafira of ne Golf variant. we wilde eigenlijk de nieuwe touran op cng. Maar bij d'ietere hade ze gezegd dat deze niet in belgie uitkomt
Bob Geplaatst: 3 oktober 2016 Geplaatst: 3 oktober 2016 Toen ik bij scania,ninove, ben geweest voor de privee-controle waren ze wel vol lof over de afwerking van mijn wagen ,alle leidingen netjes naast mekaar zonder dat ze mekaar konden raken ,mooi vast gezet,degelijke afscherming onder de wagen ,duidelijke administratie. Weet je garagist nu al waar het olielek zat , als ik iets verdachts zie zet ik hem direct over de put de ik destijds heb voorzien bij het bouwen van mijn huis .Gemakkelijk. Hopelijk is je probleem snel opgelost. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
David85 Geplaatst: 3 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2016 Ja zal wel in orde komen. de lek zit bij de turbo. maar ze zullen de lek gemaakt hebben, maar de turbo zal ook kapot zijn. hij maakt een fluitend geluid, maar Opel zal die ini willen vervangen zeker. morgen nog eens op werk achter horen.
David85 Geplaatst: 9 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2016 Deze vrijdag contact gehad met garage. wagen was wat knullig gemaakt. daarom terug naar Opel gestuurd. Ja is spijtig. staat al meer als een maand in de garage. Er staan nog geen 500 km op de teller :-(
Lange_666 Geplaatst: 10 oktober 2016 Geplaatst: 10 oktober 2016 Ik zou toch stilaan mijn stoute schoenen beginnen aantrekken, zeggen dat je die wagen niet meer wilt en volledige terugbetaling eisen, bewijs zat. 1
David85 Geplaatst: 10 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2016 Probleem is dat het ene van het werk is. dus moet mijne baas da maar regelen. ik moet maar afwachten
Lange_666 Geplaatst: 10 oktober 2016 Geplaatst: 10 oktober 2016 Vroeg me al af hoe het kwam dat Opel een Touran ter beschikking stelde maar bovenstaande maakt dat duidelijk. 1
David85 Geplaatst: 10 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2016 Ja de vervangwagen is van het werk
Bob Geplaatst: 11 oktober 2016 Geplaatst: 11 oktober 2016 Feit is dat GM hier een dikke flater schiet met dit niet beter op te volgen , als ik het goed lees heeft de cng-installatie hier niks mee te maken ?? Voor hetzelde is dit gemakkelijk op te lossen met een nieuw O-ringetje te vervangen maar is men gebonden aan de garantie bepalingen. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
David85 Geplaatst: 11 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2016 Ja das het probleem he. onze garage kan da zelf ook oplossen maar wagen is nog geen 2 maand oud dus is da garantie Maar ze zijn er precies in echt happig om dat grondig te maken, altijd maar oplap werken.
David85 Geplaatst: 20 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2016 Een update Nog steeds geen Zafira :-( Nu wel andere vervangwagen een Seat Leon op cng, ik had een wagen nodig met een trekhaak. Maar is toch heel klein als je Zafira en touran gewoon bent.
Bob Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Niet dat de seat leon een slechte wagen is maar maar het is geen vervanging van een zafira ,Ze hadden je reeds lang een nieuwe zafira moeten geven,mét een cadeautje en verontschuldigingen ! Het is bijna een verhaal van bij de Notaris , daar duurt ook elke zaak 10jr. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen