Aardgasrijder Geplaatst: 27 augustus 2016 Delen Geplaatst: 27 augustus 2016 Staat ook op de blog: http://www.aardgasrijder.be/blog/cng-event-clean-fuel-event-ecomobiel-4-september-2016/ “We moeten iets doen aan de uitstoot van auto’s in het belang van onze gezondheid en het milieu. Erover praten alleen zal niets veranderen. Alleen als we nu ons wagenpark ecologisch maken, zullen we er allemaal de vruchten van plukken”, aldus het Vlaamse EcoMobiel. Ecomobiel is een samenwerkingsverband tussen burgers en verschillende organisaties. CLEAN FUEL EVENEMENT Om dit statement kracht bij te zetten organiseert Ecomobiel op zondag 4 september 2016 aanstaande een beurs over het gebruik van clean fuels en de transitie naar schoon rijden in 2030. RESERVEER NU UW TESTRIT IN EEN SCHOON VOERTUIG Wat kunt u allemaal verwachten op het evenement? U krijgt de laatste informatie over trends op het gebied van ecologisch rijden en Zero Emissions Vehicles (de zogenaamde ZEV’s). Verder zijn er presentaties en workshops te volgen van Nissan, Bluecorner en Athlon. HET GAAT NIET ALLEEN OM PRATEN, MAAR OOK DOEN Daarom kunt u testritten boeken in de nieuwste Electrische- en CNG-voertuigen. Denk hierbij aan een ritje in een Tesla Model S, een BMWi3 of een Fiat Diablo CNG om maar een paar te noemen. De directeur van PitPoint België, Geert Degroote kijkt uit naar het evenment: “Wij werken graag samen met partijen die net als wij ijveren voor 100% schoon vervoer in 2030. Beleef zelf hoe leuk schoon rijden kan zijn. Wij bieden u graag een vrijkaart voor Ecomobiel aan”. TRANSITIE NAAR 2030 Vlaams Minister Bart Tommelein, die onlangs nog het CNG-tankstation van PitPoint opende in Antwerpen, wil inzetten op groene mobiliteit en beoogt een 100.000 tal groene voertuigen op de weg tegen 2025. Voor Vlaanderen-Ecomobiel is deze doelstelling nog niet ver genoeg en daarom stelt de organisatie voor de volgende streefdoelen voorop te stellen: – 1 op 4 ecologische voertuigen voor 2020– 2 op 4 ecologische voertuigen vanaf 2020 – 3 op 4 ecologische voertuigen vanaf 2025 – 4 op 4 ecologische voertuigen vanaf 2030 Uiteraard vraagt dit om een aanpassing van de laad- en tankinfrastructuren in Vlaanderen. Ecomobiel roept de overheid op om hier een sturende rol in te spelen. PRAKTISCHE INFORMATIE: Datum en tijdstip: 4 september 2016, van 10.00-18.00 uur.Locatie: ADPO, Steenlandlaan 3 (Haven 1111), 9130 Beveren – Kallo Vrijkaarten: Als partner van Vlaanderen-Ecomobiel heeft Pitpoint de gelegenheid gekregen om vrijkaarten weg te geven. U kunt uw kaart eigenen via de volgende link:http://vle.fikket.com/event/vlaanderen-ecomobiel-org. Voor meer informatie en het boeken van een testrit bezoek de website van Vlaanderen-Ecomobiel. Breng een bezoek aan PitPoint Clean Fuels. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kristiaan Geplaatst: 4 september 2016 Delen Geplaatst: 4 september 2016 Stonden op het punt om naar daar te vertrekken, maar een onweer besliste daar even anders over...misschien wat later op de dag... Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kristiaan Geplaatst: 4 september 2016 Delen Geplaatst: 4 september 2016 Ja, dan toch maar even geweest. Was wel interessant, de man kunnen spreken waar mijn voertuig al tweemaal in reparatie is geweest en nu eindelijk een degelijke uitleg gekregen. 1 Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny268 Geplaatst: 4 september 2016 Delen Geplaatst: 4 september 2016 ik ben wel benieuwd wat de man heeft verteld over de reparatie Fiat 500L => Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kristiaan Geplaatst: 4 september 2016 Delen Geplaatst: 4 september 2016 Het gaat om een terugslagklep bij de eerste tank die dicht gaat om een tot nu toe onbekende reden. Deze worden vervangen (in opdracht van de constructeur) door identieke nieuwe kleppen (zelfde fabrikant, zelfde kwaliteit). En dan maar wachten op de volgende sluiting van de klep...... Ik heb er één gehad die het drie tankbeurten volhield, maar je kan ook geluk hebben en er langer mee doen ...!?? sarcastische smilye Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 5 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2016 http://atv.be/nieuws/ecologische-wagens-zijn-er-voor-iedereen-33774 (hier wordt over CNG gesproken) Ecologische wagens zijn er in allerlei modellen en voor iedereen. Dat kon u vandaag zien op een beurs van het burgerplatform Vlaanderen Ecomobiel. Dat houdt al langer een pleidooi voor electrische voertuigen of auto's die rijden op aardgas. Met de invoering van de lage emissiezone volgend jaar, laait de discussie over alternatieve brandstoffen weer op. Op de beurs die het platform organiseerde kon u 40 totaal verschillende milieuvriendelijke voertuigen zien. Van dure tesla's tot elektrische stadsautootjes en zelfs milieu-vriendelijke vrachtwagens. U kon er ook een testrit mee maken. http://www.tvoost.be/nieuws/vlaanderen-ecomobiel-weg-met-benzine-en-dieselwagens-33803 (hier hoor je er nagenoeg niets over) Maak een einde aan benzine- en dieselwagens, want ze maken ons ziek. Dat is de boodschap van Vlaanderen Ecomobiel. Dit burgerplatform ijvert voor een massale overstap naar voertuigen die op elektriciteit of op aardgas rijden. Geïnteresseerden konden vandaag terecht in de Waaslandhaven om zich te informeren en natuurlijk om een testritje te maken met de nieuwste groene auto's. Maak een einde aan benzine- en dieselwagens, want ze maken ons ziek. Dat is de boodschap van Vlaanderen Ecomobiel. Dit burgerplatform ijvert voor een massale overstap naar voertuigen die op elektriciteit of op aardgas rijden. Geïnteresseerden konden vandaag terecht in de Waaslandhaven om zich te informeren en natuurlijk om een testritje te maken met de nieuwste groene auto's. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bob Geplaatst: 7 september 2016 Delen Geplaatst: 7 september 2016 Tot hiertoe heeft jan met de pet "nog" niets moeten bijdragen voor de infrastructuur van de groene wagens , voor cng zal dit misschien ook zo blijven maar voor het laden van die duizende wagens op electriciteit zal die bijdrage er zeker komen anders valt het net plat,binnenkort dus 25% opslag voor de werkingskosten van de netbeheerder,begin maar al te sparen. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kristiaan Geplaatst: 8 september 2016 Delen Geplaatst: 8 september 2016 Het was wel grappig en opvallend; toen ik zondag morgen op het event aankwam, zag ik toevallig iemand die ik ken uit Ekeren. En hij vertelde mij dat hij daar was om een elektriciteitspaal voor het opladen van wagens die niet werkte, ....toen zei ik hem dat ik er ook was voor het CNG verhaal dat voor mij niet werkt(!). ..hadden we beiden duidelijk het gevoel van pioniers te zijn (in het wilde westen!)... Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 21 januari 2017 Delen Geplaatst: 21 januari 2017 De website van Vlaanderen-Ecomobiel is "Opnieuw in opmaak" Was benieuwd wat ze allemaal schrijven. Ik vind het wel wat ver uit de buurt voor mij : Linkeroever, ergens in de haven... Hopelijk volgende keer op een meer bewoonde plaats In het najaar van 2014 of in 2015 was er iets gelijkaardigs tegenover de Peugeot / Lancia / Fiat garage in Lier. Je kon enkel testritten doen met een BMW i3, de andere merken en modellen van voertuigen werden statisch getoond. Ook een vertegenwoordiging van Dats was aanwezig. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen