Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Ik heb sinds 2 weken mijn nieuwe caddy. Binnenkort vertrek ik op vakantie en ik vraag me af of ik via het infotainment systeem CNG tankstations kan zoeken.

Ik weet dat in de vorige systemen er de mogelijkheid was om de CNG stations te zoeken. 

Wanneer ik mijn car-net opstart krijg ik tankstations die gezocht zijn op basis van benzine. Ik zou hier dus graag tankstations voor CNG te zien krijgen.

Heeft iemand anders ook dit probleem? 

Ik weet dat er een mogelijkheid is om te werken met POI's maar dat vind ik zeer omslachtig omdat ik niet weet of de lijsten die ik vind wel up to date zijn.

Bedankt!

Geplaatst:

Bij mijn Skoda is er tevens de optie om de CNG stations eruit te filteren. Is een functie onder het GPS gedeelte. Ik ben zeker dat dit bij een VW ook wel zo zal zijn.

Geplaatst:

Ik heb me al rot gezocht op deze functie. Zou je de procedure willen beschrijven. Zo kan ik eens kijken of ik dit kan toepassen.

Bedankt!

Geplaatst:

Wel heel even opmerken als je de interne gps gebruikt, ik ben net terug van mijn reis naar Slovenië en Kroatië (verslag volgt binnenkort).

De CNG-stations die in mijn Skoda staan, zijn niet up-to-date, verre van! Er missen er echt wel een aantal.
Verder als je 's nachts rijdt zijn ook niet alle tankstations open... heb ik ondervonden :D (hou hier rekening mee)

ik heb de routeplanner van gibgas gebruikt om mijn reis in detail te bekijken en plannen (zie http://www.aardgasrijder.be/blog/routeplanner-europa-voor-cng/ )
en uiteraard de app van Pitpoint waar ook alle openingsuren opstaan, deze databases zijn wel up-to-date.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Off topic: Ik ga de mijne in't engels zetten, ik ben de hollandse bitching Betty al meer dan beu.

@Aardgasrijder: Misschien brengt de laatste update van de maand juni soelaas? Hoef je niet in de garage te laten doen, kan je zelf afhalen op de Skoda website en op de SD kaart zetten (maar ik vermoed dat je dit al wel weet).

Geplaatst:

Die stond er al op... maar toch mis ik een deel stations, ook hier in Limburg die al 1 jaar open zijn :(

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:
12 uren geleden, Gastanker zei:

Zo kan het er ook uitzien:

Nav_CNG.jpg

Bij mijn versie is de vertaler wel al langsgekomen...

Ja maar die heeft dan wel de POI (Points Of Interest) over het hoofd gezien (en setup...)...9_9

Geplaatst:

Ik vraag me af of het mogelijk is ,net zoals je gps op je smartphone, mijn Skoda infotainment zo in te stellen dat het weet waar je je bevindt  om alzo het dichtstbijzijnde aardgastankstation aan te duiden in de zoekfunctie van tankstellen. Ik kan dit nergens niet vinden of bestaat dat niet?

Geplaatst:

Als je zoals in bovenstaande foto's op Aardgasstations klikt (nu ja klikken...) dan geeft hij een lijst met aardgasstations gerangschikt beginnende met het dichtsbijzijnde station tov je actuele positie (en met de afstand tot dat station, ik weet wel nog niet of de aangegeven afstand gemeten is over de korste weg of in vogelvlucht). Eens die lijst op het scherm staat veranderd die wel niet meer tov van je positie. Je moet om een update te hebben de lijst dus telkens opnieuw opvragen.

Geplaatst:

Is vogelvlucht 9_9

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:

Herman, dat is voor de autofabrikant B|

Geplaatst:
Op 2-7-2016 om 07:07, Lange_666 zei:

Navigatie ---> Bijzondere Reisdoelen ---> Erdgastankstellen (laatste gedeelte is men vergeten te vertalen)

LefJlb0.png

Ik heb me er suf naar gezocht maar niets gevonden. Ook bij D'Ieteren konden ze mij niet verder helpen. Soda heeft volgens hen een geavanceerdere versie voor cng wagens. Dit vind ik reinste onzin maar er valt niets aan te doen zeker...  Ik zal dan maar mijn smartphone moeten gebruiken om tankstations te vinden.

Geplaatst:

@Jesse A jouw discover media, is dit zonder GPS? 
Indien zonder GPS dan heb je die optie niet, indien met GPS zit dit er wel in.
Zit het ook niet onder meer bijzondere reisdoelen? Tankstations?

Geplaatst:

Ik heb een GPS in het infotainment systeem. Ik kan gewone tankstations raadplegen maar geen aardgastankstations zoals bij Skoda. Bij bijzondere Reisdoelen vind ik ook niets. 

Geplaatst:

Ik nam contact op mijn verkoper van Skoda en die vroeg na op de hoofdzetel van VAG of er in de volgende update van het navigatiesysteem ook de Belgische POI (tankstations) zouden opgenomen worden maar de hoofdzetel kon daar geen antwoord op geven.

Ik vind het wel raar dat ,als ik hier in Limburg laat zoeken naar dichtstbijzijnde tankstations CNG ik een lijst krijg van tankstations in Nederland( op meer dan 40 km) en erg weinige Belgische.

Het lijkt me nochtans niet moeilijk voor de hoofdverdeler om een lijst te bekomen van NVGA  met alle up-to-date tankstations

Dit zou voor alle CNG-gebruikers van de VAG groep een stap voorwaarts zijn....maar zal het ook gebeuren?

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Via de autofabrikant krijg ik geen enkele hulp om de informatie in mijn navigatiesysteem aan te vullen met POI's van cng tankstations.

Ik heb mij al rot gezocht hoe ik de aardgasstations van Benelux in mijn navigatiesysteem kan krijgen  maar het lukt me niet.

Verleden week waren we in Nederland en ik kreeg bericht dat ik nog 40 km op cng kon rijden maar mijn systeem kon geen tankstation vinden in die regio

Is het niet mogelijk om uit jullie gegevens van aardgasstations een file aan te maken in vCard-formaat ,dus met een extention .vcf zodat ik die zelf kan inladen in mijn systeem.

Het zou een grote hulp zijn.

Geplaatst:

@Herman1946 Ik zal hier zeker eens naar kijken, is dit de enige voorwaarde om ze te kunnen inladen in de VW Discover Media?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...