Jan Robert Geplaatst: 15 maart 2019 Geplaatst: 15 maart 2019 er komen steeds meer cng stations, en er zijn ook steeds meer CNG wagens - toch nog onbekend bij het grote publiek bij mijn collegas merk ik ook de drempelvrees om over te stappen, vnl "waar vind ik CNG stations" bij langere verplaatsingen buiten je dagelijks bereik, is het handig om snel te weten waar je een cng station kan vinden op het moment dat je wil bijtanken ik gebruik hierbij vlgde gratis apps: NGVA.be (alleen vr Belgie); PitPoint; Ecomotori.net - deze apps vind ik de beste voor de navigatie gebruik ik google maps op mijn smartphone, om off line te kunnen navigeren gebruik ik off line kaarten die ik thuis vooraf oplaad (met on line kaarten vliegt je data er zo door) tip: laad die kaarten op je smartphone zelf en niet op de micro sd card, de navigatie gaat hierdoor sneller (raar maar waar) met mijn vroegere passat 1.9 tdi had ik 1200km bereik, nu met mijn passat 1.4tsi cng :CNG 500km en benzine 450km nog steeds comfortabel, maar als ik wil optimaliseren (daar staat groen toch ook voor), heb ik nu een klein beetje planning ingebouwd deze drie apps maken het mij gemakkellijk eventueel nog andere tips zijn welkom 1
Jan Robert Geplaatst: 23 maart 2019 Auteur Geplaatst: 23 maart 2019 Op 15/3/2019 om 13:33, Jan Robert zei: er komen steeds meer cng stations, en er zijn ook steeds meer CNG wagens - toch nog onbekend bij het grote publiek bij mijn collegas merk ik ook de drempelvrees om over te stappen, vnl "waar vind ik CNG stations" bij langere verplaatsingen buiten je dagelijks bereik, is het handig om snel te weten waar je een cng station kan vinden op het moment dat je wil bijtanken ik gebruik hierbij vlgde gratis apps: NGVA.be (alleen vr Belgie); PitPoint; Ecomotori.net - deze apps vind ik de beste voor de navigatie gebruik ik google maps op mijn smartphone, om off line te kunnen navigeren gebruik ik off line kaarten die ik thuis vooraf oplaad (met on line kaarten vliegt je data er zo door) tip: laad die kaarten op je smartphone zelf en niet op de micro sd card, de navigatie gaat hierdoor sneller (raar maar waar) met mijn vroegere passat 1.9 tdi had ik 1200km bereik, nu met mijn passat 1.4tsi cng :CNG 500km en benzine 450km nog steeds comfortabel, maar als ik wil optimaliseren (daar staat groen toch ook voor), heb ik nu een klein beetje planning ingebouwd deze drie apps maken het mij gemakkellijk eventueel nog andere tips zijn welkom Net gelezen op internet dat Minister Weyts denkt aan het linken van je smartphone aan software om kilometerheffing te berekenen. Heb je geen smartphone, dan komt er een soort tracker. Waar is onze privacy?? ik gebruik googlemaps voor navigatie, eens op mijn tijdlijn gekeken en oeps....daar staat " in detail" alles op waar ik geweest. nu kan ik dat wel uitzetten, ik zie het dan niet meer, maar de data zal wel doorgegeven worden. straks geen flitsers en trajectcontroles meer, maar krijg je elke maand wel een factuur in de bus met kmheffing en boetes. ik heb nog mijn oude nokia liggen om onder de radar te blijven.
EricG Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 12 minuten geleden, Jan Robert zei: Net gelezen op internet dat Minister Weyts denkt aan het linken van je smartphone aan software om kilometerheffing te berekenen. Heb je geen smartphone, dan komt er een soort tracker. Waar is onze privacy?? Als dat enkel aan een smartphone gelinkt wordt, is de oplossing simpel: smartphone thuis laten. Ik kan mij niet voorstellen dat men daar enkel een smartphone gaat voor gebruiken, zo dom kan men toch niet zijn. En privacy, zolang iedereen zijn hele leven op facebook en soortgelijke toestanden zet, gooit men zijn privacy zelf overboord.
Dr Nick Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 een app zoals fakegps zal die plannen wel snel doen verdwijnen. Als ze mij zo willen tracken, veel geluk daar mee. Ik pak altijd de goedkoopste weg dan volgens de gps, als ik überhaupt al beweeg autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
muscles Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 Ik vind dat niet eerlijk. Er zijn trouwens mensen die zich noodgedwongen voor hun werk moeten verplaatsen met de auto, die op drie verschillende plaatsen werken en die plaatsen liggen dan nog eens ver uit elkaar. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Jan Robert Geplaatst: 23 maart 2019 Auteur Geplaatst: 23 maart 2019 2 uren geleden, EricG zei: Als dat enkel aan een smartphone gelinkt wordt, is de oplossing simpel: smartphone thuis laten. Ik kan mij niet voorstellen dat men daar enkel een smartphone gaat voor gebruiken, zo dom kan men toch niet zijn. En privacy, zolang iedereen zijn hele leven op facebook en soortgelijke toestanden zet, gooit men zijn privacy zelf overboord. over de intelligentie van Minister Weyts ga ik het niet hebben (andere forums beter geschikt), maar hij laat in ieder geval een ballonetje op. we kunnen ons dus aan iets verwachten. de auto is al altijd de melkkoe geweest en dat begint verdorie teveel te kosten. maar voor velen is de auto nu nodig om tijdig op het werk te geraken (openbaar vervoer afgebouwd en op zich ook al redelijk duur), of om hun werktaak uit te voeren. politiek heeft , op zijn zachts gezegd, te lijden aan cognitieve dissonantie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen