muscles Geplaatst: 30 mei 2018 Geplaatst: 30 mei 2018 6 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: Ach, voor je het weet is de zomervakantie voorbij ? Daar past dit YouTube-filmpje (muziekje) uitstekend bij !!! ? Maar pas op, in werkelijkheid is het hier toch nog altijd 27°C: allee, in Sint-Truiden en omgeving. En da kan nog effekes duren... ?️♀️ 1 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Puren Geplaatst: 30 mei 2018 Geplaatst: 30 mei 2018 Zomervakantie? Is dat die periode in juli en augustus waarvan ik er maar 7 moet gaan werken? 1
Golf Variant Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 6 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei: Ach, voor je het weet is de zomervakantie voorbij ? Net als Muscles dacht ik hierbij onmiddellijk aan Gerard Cox, maar wat erger is ik dacht jaja grappig zijn in dit topic lukt je wel maar op een serieuze vraag antwoord je niet daarom nogmaals 7 uren geleden, Golf Variant zei: En hoeveel km had je gereden met je eerste gasvulling? ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... PS en neen hoor dit is dus vooral niet serieus bedoeld hoewel de vraag dus wel serieus was
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Geplaatst: 31 mei 2018 (aangepast) 9 uren geleden, Golf Variant zei: En hoeveel km had je gereden met je eerste gasvulling? Ik heb er niet specifiek op gelet toen hij oversloeg naar benzine (wat ik ervaar als een klein duwtje in de rug) omdat de ACC opstond op de autosnelweg en ik de tripmeter al eens gereset had. Op de BC staat er alvast een verbruik van 5,4 kg/100km. Het waren er alvast net geen 300 (schat ik). Verder heb ik een paar dagen gewoon op benzine gereden, want 30 km heen en terug enkel om CNG te tanken vind ik ook nutteloos. Vandaar mijn pleidooi hier in Dendermonde op vlak van CNG. 31 mei 2018 aangepast door DeNbEiRe_84 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
deverhelst Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 56 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: Ik heb er niet specifiek op gelet toen hij oversloeg naar benzine (wat ik ernaar als een klein duwtje in de rug) omdat de ACC opstond op de autosnelweg en ik de tripmeter al eens gereset had. Op de BC staat er alvast een verbruik van 5,4 kg/100km. Het waren er alvast net geen 300 (schat ik). Verder heb ik een paar dagen gewoon op benzine gereden, want 30 km heen en terug enkel om CNG te tanken vind ik ook nutteloos. Vandaar mijn pleidooi hier in Dendermonde op vlak van CNG. ik verkoop je mijn huis dan is het maar 10 km, potk ! ? 1
Golf Variant Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 @DeNbEiRe_84 Bedankt om dit te laten weten, dat is alvast een stuk meer dan de vooropgestelde kg's... we zullen moeten afwachten wat het verbruik bij ons zal zijn (ik hoop minder want anders zullen we inderdaad dikwijls moeten tanken en we zullen in tegenstelling tot jij niet de luxe hebben om lang op benzine te rijden). 1
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Geplaatst: 31 mei 2018 (aangepast) 26 minuten geleden, Golf Variant zei: @DeNbEiRe_84 Bedankt om dit te laten weten, dat is alvast een stuk meer dan de vooropgestelde kg's... we zullen moeten afwachten wat het verbruik bij ons zal zijn (ik hoop minder want anders zullen we inderdaad dikwijls moeten tanken en we zullen in tegenstelling tot jij niet de luxe hebben om lang op benzine te rijden). Dat verbruik is natuurlijk met de bemerking: manuele schakelbak, veel stadsverkeer, veel file, veel remmen en terug moeten optrekken, ... Daarnaast komt ook dat je de eerste week/weken de wagen wat meer "test", zoals bv. de acceleratie op CNG. Ik zie het dus nog wel zakken. 31 mei 2018 aangepast door DeNbEiRe_84 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
Golf Variant Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 43 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: Dat verbruik is natuurlijk met de bemerking: manuele schakelbak, veel stadsverkeer, veel file, veel remmen en terug moeten optrekken, ... Daarnaast komt ook dat je de eerste week/weken de wagen wat meer "test", zoals bv. de acceleratie op CNG. Ik zie het dus nog wel zakken. Ik weet wel uit ervaring ? (met diesel en benzine wagens natuurlijk geen cng jammer genoeg) dat het verbruik wat zakt na de eerste paar tankbeurten, en ook dat "het rijden" een enorme invloed heeft op het verbruik maar ik vond het verbruik wat hoog (zonder daarom een steen naar jou te willen werpen hé). 1
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Geplaatst: 31 mei 2018 7 minuten geleden, Golf Variant zei: Ik weet wel uit ervaring ? (met diesel en benzine wagens natuurlijk geen cng jammer genoeg) dat het verbruik wat zakt na de eerste paar tankbeurten, en ook dat "het rijden" een enorme invloed heeft op het verbruik maar ik vond het verbruik wat hoog (zonder daarom een steen naar jou te willen werpen hé). Op de autosnelweg gaat hij eerder naar de 4 kg/100 km, maar dat stadsverkeer (en altijd in volle spits) nekt me toch wat. Maar al bij al blijft het nog zeer aanvaardbaar vind ik persoonlijk. En ik ben een vlotte rijder (maar geen zware voet) ? 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
Golf Variant Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 8 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: ...En ik ben een vlotte rijder (maar geen zware voet) ? Dat hoop ik ook altijd van mezelf... dat ik een vlotte rijder ben (maar geen zware voet heb) ? 2
muscles Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 9 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei: Het waren er alvast net geen 300 (schat ik). Verder heb ik een paar dagen gewoon op benzine gereden, want 30 km heen en terug enkel om CNG te tanken vind ik ook nutteloos. Vandaar mijn pleidooi hier in Dendermonde op vlak van CNG. 30 km heen en terug? Dus je moet slechts 15 km rijden voor je aan een CNG-station bent. Gelukzak !!! ? Ik moet minstens 25 km rijden vooraleer ik een CNG-station heb (enkele richting). 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Geplaatst: 31 mei 2018 1 minuut geleden, muscles zei: 30 km heen en terug? Dus je moet slechts 15 km rijden voor je aan een CNG-station bent. Gelukzak !!! ? Ik moet minstens 25 km rijden vooraleer ik een CNG-station heb (enkele richting). Maar rij je er specifiek naartoe om te tanken? Of passeer je er meerdere keren? Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
muscles Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 12 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: Maar rij je er specifiek naartoe om te tanken? Of passeer je er meerdere keren? Ja, ik rij er specifiek naartoe omdat mijn vrouw altijd met de aardgasauto onderweg is voor haar werk, en zelf nog nooit CNG getankt heeft (en geen tijd heeft om aardgas te tanken maar 's middags wel naar huis komt om middageten te maken). Maar het gebeurt ook dat wanneer ik eerst naar de fitness ga - als ik met de auto naar de fitness rij - en als ik dan gedaan heb met trainen, ik rechtstreeks naar een CNG-station rij, en dan is dat minder ver. Sinds een maand rij ik echter met de koersfiets naar de fitness en dan spaar ik dus 32 km uit per dag (rijden met de auto: 16 km enkele richting naar de fitness). 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen