Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Annan, hou er rekening mee dat dit enkele minuten duurt vooraleer je wagen opwarmt. Helemaal in het begin als je de wagen start staan er 2 streepjes omdat de olietemp nog niet gemeten wordt op dat moment, de motor is te koud om te meten. Na enkele minuten zal je normaal gesproken wel een waarde hebben B|

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Klopt, geeft ook maar een meting vanaf 50° als ik mij goed herrinner. Duurt ook veel langer voor de olie effectief op bedrijfstemperatuur is (tov koelvloeistof in het koelcircuit).

Geplaatst:

inderdaad, na een tijd gaf hij het aan. Ik wist dat olie trager opwarmde, maar dat het een aantal minuten duurde, verbaasde me wel.

Ik vind de olietemperatuur een betere maat voor de staat van de motor dan de watertemperatuur, zeker bij gas. De watertemperatuur staat al op 90° na 1km rijden :)

Geplaatst:

Als ik het goed heb wordt het koelwatercircuit kortgesloten tot zolang de "bedrijfs"koelwatertemperatuur niet bereikt is om de motor sneller op bedrijfstemperatuur te laten komen.

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Heb een octavia maar ik merk dat hij beter op cng rijdt. 

Er is ook duidelijk een verschil bij warm of koud weer  3.7 kg koud weer 3.3 kg warm weer.

• 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...