hvc$cng Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Dag, skoda octavia combi CNG aangekocht januari 2016 , levering maart 2016 met Amundsen systeem. Nu start VRT op dinsdag 17 okt met uitzendingen op DAB+. Kan die Amundsen dat weergeven? In de gebruiksaanwijzing en ook in het toestel zelf (bij keuze FM AM DAB bijvoorbeeld) zie ik nergens DAB+ staan enkel DAB. Zou jammer zijn natuurlijk moest dat niet kunnen.
hvc$cng Geplaatst: 15 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2017 Ondertussen nog verder aan het zoeken geweest en VRT DAB+ test uitzending gevonden en prima weergave dus zal het wel lukken vanaf dinsdag 17 okt 1
muscles Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 3 uren geleden, hvc$cng zei: Dag, skoda octavia combi CNG aangekocht januari 2016 , levering maart 2016 met Amundsen systeem. Nu start VRT op dinsdag 17 okt met uitzendingen op DAB+. Kan die Amundsen dat weergeven? In de gebruiksaanwijzing en ook in het toestel zelf (bij keuze FM AM DAB bijvoorbeeld) zie ik nergens DAB+ staan enkel DAB. Zou jammer zijn natuurlijk moest dat niet kunnen. Ik dacht eerst ook dat ik gewoon DAB had op mijn Amundsensysteem, maar als je je radio een tijdje op DAB staan hebt, en je je verplaatst hebt naar een andere gemeente bijvoorbeeld, dan zie je dat je die DAB-stations ook kan "refreshen" zodat er andere DAB-zenders tevoorschijn komen. Eigenlijk zitten die onder de "paraplu" van een netwerk. Zo zijn er verschillende netwerken. En ik had op Topradio gehoord dat zij uitzenden op DAB+. Na een tijdje heb ik Topradio dan ook gevonden en klopt het inderdaad dat dit DAB+ is op je Amundsensysteem. Ik lees dat je de VRT ondertussen gevonden hebt, maar er zijn nog een pak meer zenders die in DAB+ uitzenden: veel Nederlandse zenders uiteraard, maar ook Belgische zoals ik al zei Topradio, MNM, Radio Contact, Waalse zenders, enz. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 17 oktober 2017 Geplaatst: 17 oktober 2017 Vandaag de omschakeling bij de VRT van DAB naar DAB+ Kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben. Wat nieuwe logo's (VRT), het Radio 1 logo is wat verbeterd, Klara is gebleven, dat van Radio2 en Stubru zijn ronduit lelijk geworden (wie heeft daaraan zijn goedkeuring gegeven, MMM is sowieso een radio die ik nooit opzet, geen idee of er wat veranderd is. De andere DAB+ kanalen onder DAB+ Vlaanderen zijn ook al niet aan mij besteed, ben niet echt wild van de Q-Musics en aanverwanten (die eigenlijk ook nooit opgezet worden). De zenderlogo's duiken niet op in de geheugenlijst (behalve de oude niet gewijzigde logo's). Laden van de logo's en zendertekst in de andere weergavemogelijkheden duurt een eeuwigheid. Klank... geen verschil met DAB (toch niet voor mijn gehavende oren). Te kleine paraplu's, na de geheugenlijst gewist te hebben was geen enkele van de RTBF zenders nog te ontvangen (ten zuiden van Antwerpen). Zal moeten wachten tot morgen om ze weer op te pikken.
muscles Geplaatst: 17 oktober 2017 Geplaatst: 17 oktober 2017 Ik heb ook al ondervonden dat het laden van de logo's en de zendertekst heel lang kan duren voor DAB+ zenders. De ontvangst is dan ook niet overal even goed. Er zijn bepaalde dorpen waar de ontvangst zelfs volledig wegvalt zoals onder andere in Zepperen (Sint-Truiden). En als je passeert in de nabijheid van een FM-zendermast van een lokale radio dan wordt het DAB+ signaal onderbroken. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Dr Nick Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 ik heb eerst even mijn hele lijst moeten vernieuwen voor ik uberhaupt ontvangst had. Maar de logo's waren er wel vrij snel. ik zet wel geregeld oa MNM op en zag direct dat het logo kan veranderen nu. Ipv de RDS tekst wordt nu ook het logo aangepast met de naam van het programma en/of de naam van het liedje dat speelt. ik denk wel dat de resolutie en logo's in het algemeen gaan aangepast worden. Ze zijn nog maar 1 dag op DAB+... autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Aardgasrijder Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Ik ga straks ook even kijken, maar qua bereik van de gewone DAB heb ik in Neeroeteren centrum soms ook 10-tallen meters dat het signaal wegvalt, altijd op dezelfde plaatsen. Ter hoogte van de nachtwinkel valt het signaal altijd weg, ik vermoed dat er storing is van de camera's die er hangen... 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Dr Nick Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 nee, het signaal is al zeer zwak aan de buitenrand van de provincie. Ik denk niet dat camera's echt voor storing gaan zorgen. In Bree,Bocholt heb ik ook geregeld dat het signaal even wegvalt en op FM gaat als die zender daarop beschikbaar is. Het zou moeten beteren als ze FM willen laten verdwijnen, maar ik merk bitter weinig vordering autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Dr Nick Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 http://www.digitalradio.vlaanderen/dekking/ hier zie je hoe goed onze dekking is autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Aardgasrijder Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Lap, inderdaad, ik zit in het minder goede deel van het land (qua DAB-ontvangst ). 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lange_666 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 42 minuten geleden, Dr Nick zei: ik heb eerst even mijn hele lijst moeten vernieuwen voor ik uberhaupt ontvangst had. Maar de logo's waren er wel vrij snel. Ik heb wel geen logo's meer in de geheugenlijst. Geen enkele DAB+ zender die ik in de geheugenlijst zet geeft daar nog een logo weer. Als test nog even een gewone DAB zender bijgevoegd (mijn lijst was toch niet vol) en daar komen de logo's onmiddelijk te voorschijn in de geheugenlijst. Er zijn wel logo's als ik kies voor zenderinfo als weergave.
Aardgasrijder Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Bij Skoda zitten die logo's ook in de radio zelf, ze worden gedownload wanneer je een update van je kaarten doet. Ik weet dus niet hoe het zit met de DAB+, aangezien dit nieuw is. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lange_666 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Ik heb al ge-experimenteerd met zelf aangepaste logo's (veel te veel wit in de originele logo's naar mijn goesting) en die dan opgeladen via SD kaart maar het resultaat was nooit echt goed als ze in de auto op het display te voorschijn kwamen. Na een tijdje opgegeven, vooral door het continue transfertwerk tussen PC en auto: PC ---> logo aanpassen--> op SD kaart --> naar de wagen ---> uploaden --> zoeken logo en testen, NIO ---> weer naar PC, ---> aanpassen (maar op de PC zag het er wel goed uit dus wat pas je weer exact aan???) ---> aangepast logo op SD kaart enz...
Aardgasrijder Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 http://infotainment.phonostar.de/images/vwag/eur/BEL.zip Dit is de rechtstreekse link vanuit de Skoda Update services. Ik zie ook dat de volgende update van de GPS-gegevens voor november zal zijn Misschien ook de zenderlogo's? 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Aardgasrijder Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 DAB+ daarstraks getest op Radio 1. Ik reed voorheen gewoon met FM rond. Je kan de weergave aanpassen, de eerste foto is zenderinfo + programma-info Foto 2 en 3 zijn de carroussel foto's. Dus lekker groot logo en groot vlak voor programma info. Dit beviel me wel. Voorheen reed ik dus met FM waar je 6 logo's naast elkaar ziet. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Dr Nick Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 ik heb sinds gisteren ook de carroussel op staan, vond dit wel leuk, simpel en interessant. Vooral omdat er geen overload aan info meer is. Je kan tegenwoordig zoveel tegelijk tonen dat je meer naar de info aan het kijken bent, dan naar de weg (ik toch af en toe) 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Het blauw van Radio 1 gaat nog in het groot, het rode van Stubru vind ik al een te groot rood vlak (omdat het teveel de aandacht trekt) en als het wit met rode strepen door de carrousselmolen draait is het helemaal een mannekesblad. Nog een probleem is dat nu de radiotekst in het zenderlogo wordt meegegeven. De resolutie van die tekst is maar belabberd en de update van die tekst volgt niet de radiotekst die sowieso al achter loopt. Deze morgen (voor 05:00 uur) liet men een volgend nummer horen, het duurde even voor de radiotekst werd geupdate en deze het juiste nummer toonde maar toen het logo doorscrollde stonden hierop nog de gegevens van het vorige nummer. Er is nog werk aan de winkel...
Lange_666 Geplaatst: 19 oktober 2017 Geplaatst: 19 oktober 2017 Deze morgen eens Classic (rock) 21 op DAB+ opgezet. Zitten nog in testfase maar daar wordt meer gebruik gemaakt van het logo om allerlei extra info door te sturen. De update van de info volgt ook sneller dan bij de VRT-zenders (deze morgen was op Radio1 het volgende nummer zo goed als ten einde als de info van het vorige nog in het logo stond. De radiotekst was dan weer wel geüpdatet zodat je info kreeg over 2 verschillende nummers). Bij Classic21 o.a. gezien: - Naam/foto/naamnummer en -album/albumfoto van de actuele artiest. - Actuele reistijdinfo over de grote verkeersassen (ook de Vlaamse). - Classic 21-logo's (verschillende). - Reclame voor o.a. concerten. Dit is wel leuk maar... er is één grote maar aan zoiets. Iedere keer als het scherm wisselt van info gingen mijn ogen van de weg naar het scherm om even te lezen wat erop stond. Om 05:00 op de E19 is dit nog te doen, eens drukker heb ik hier toch mijn bedenkingen bij qua veiligheid. Ook nog opgemerkt dat er een antraciet DAB-logo staat op de plaats waar het zenderlogo komt in modus "zenderinfo" zolang het zenderlogo niet geladen is. 1
Lange_666 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Op de middag duurde het eeuwen alvorens de radio tekst geladen werd op Radio 1. En als die dan tevoorschijn kwam liep de tekst redelijk achter op de muziek, 3 min na eindigen van het nummer verscheen de tekst... LOL. Wachten alstublieft was de meest gelezen boodschap. Een logo werd helemaal niet geladen, laadsymbool bleef maar draaien en draaien. Radio 2 en Stubru waren wat beter, daar laadde het logo wel na lang wachten. Dan doet de RTBF het beter.
Aardgasrijder Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Zelfde probleem hier deze ochtend tussen 8 en half 9. Geen zenderlogo of tekst, enkel een draaiend bolletje 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen