Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Recommended Posts

ik tank meestal bij Dats  in  Kontich waar altijd L gas van 90% gehaald, met een bereik 280-290kms snelwegen en stadsverkeer.

Maar na mijn laatste tankbeurt bij dats kontich, gisterenavond 11kgs getankt,  geeft de boordcomputer een gaskwaliteit van 80%. Eerste keer dat zo een laagcalorisch CNG heb ik in mijn tank, ik vraag mij af hoe veel verschil maakt het in bereik.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet zoveel, als het al een verschil zal maken.

Ik heb nog maar 2x voorgehad dat de meting uitkwam op 80% gas (Dats Lier) en merkte geen verschil.

Ik vermoed dat het eerder de gasmeting is die wat te weinig aan geeft. Ze werkt trouwens met stappen van 10%, het is dus maar een richtwaarde.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

jij had gelijk, ik heb bijna een halve tank met 80%L gas gereden en het gem. verbruik is gelijk met 90% L gas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

gisterenavond ben ik bij dats kontich gaan tanken, betaalterminal pomp 5/6 (waarop de cng pompen ook staan) deed het niet.

Uiteindelijk de betaalterminal van pomp 3/4 heb ik kunnen gebruiken en zo is het mij gelukt om CNG te tanken van uit pomp 5, prijs steeds 0,85/kgr Lgas 90%

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, niko zei:

gisterenavond ben ik bij dats kontich gaan tanken, betaalterminal pomp 5/6 (waarop de cng pompen ook staan) deed het niet.

Uiteindelijk de betaalterminal van pomp 3/4 heb ik kunnen gebruiken en zo is het mij gelukt om CNG te tanken van uit pomp 5, prijs steeds 0,85/kgr Lgas 90%

Ik heb zo de indruk dat bepaalde terminals veel vaker gebruikt worden dan andere, in dit geval die van pomp 5/6. Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Ikzelf heb zoiets nog niet meegemaakt aan een dats24-station, enkel dat een ticket niet afgedrukt kon worden wegens printerprobleem of papier op.

Het is echter wel aangeraden om zulk een probleem en andere problemen altijd zo snel mogelijk te melden op https://customer.dats24.be/nl/melding-technisch-defect

of via het telefoonnummer dat vermeld staat aan het desbetreffende tankstation.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

bedankt voor de link, defekt al gemeld

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...