Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wagen Audi A5 Gtron s-line is gehomologeerd voor het plaatsen van een trekhaak. Kan iemand me tips geven over welk merk trekhaak geschikt is. Eventueel gegevens van een goede garage of trekhakencenter. Alvast bedankt.

aangepast door tobo
Geplaatst:

- Stel jezelf ook de vraag of het een vaste of afneembare trekhaak moet zijn.

Een vaste is goedkoper (als die voor dat type auto bestaat).

- 7-polige of 13-polige aansluiting voor de stekker ?  Indien het enkel voor een fietsendrager of bagagewagen is, voldoet een 7-polige. 

Een 13-polige is goed voor een moderne caravan met achteruitrijlicht en koelkast die werkt tijdens het rijden.

Scheelt ook weer in prijs.  En gemakkelijker zelf te repareren indien nodig.

- Vraag prijs bij een Audi (of VAG garage) en ook bij enkel trekhaakplaatsers.

Zo kan je het prijsverschil zien.

(zoek gewoon op het internet :  https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=plaatsing+trekhaak  )

(blijkbaar vooral resultaten in de provincie Antwerpen : Google weet blijkbaar waar ik woon ?  Maar overal in het land zijn bedrijven die trekhaken plaatsen)

- Het merk trekhaak maakt volgens mij geen verschil : Bosal, Brink, etc : ze overleven allemaal de auto langer....

Zelf heb ik al 2x een trekhaak laten plaatsen bij Carloma in 2160 Wommelgem (en ook 1x van 13-polig naar 7-polig laten ombouwen) https://www.carloma.be/

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Al het bovenstaande klopt 9_9

Zelf geef ik de voorkeur aan een afneembare.... maar ik merk toch dat eenmaal de trekhaak er onder zit.... ik deze laat steken xD

Zorg er wel voor dat zeker je boordcomputer correct werkt. Dus dat je meldingen krijgen bij een defect lampje.

Een trekhaakplaatser in je buurt kan je een model adviseren, jij dient de keuze te maken uit vast of afneembaar en 7- of 13-polige stekker.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...