Joffer67 Geplaatst: 14 juli 2020 Geplaatst: 14 juli 2020 5 minuten geleden, Kris81 zei: 14 uren geleden, Ventoux zei: Ik heb een vw caddy maxi met een volle gastank van ongeveer 33 kg kan ik bijna 600km rijden. Op benzine , slechts 15l, iets meer dan 100km. Ik wil echter in de Provence ook nog wat rond toeren en zou graag zeker willen weten of die pomp in montelimar werkt? Pomp in Momtelimar werkt niet, maar je kan nu wel tanken in Avignon en eventueel in Saint Martin de Crau bij Arles. 1
Witloofboer Geplaatst: 14 juli 2020 Geplaatst: 14 juli 2020 On 7/5/2020 at 6:41 PM, Noorman said: Na een volledige dag online zoeken, heb ik eindelijk een lijst met tankstations voor de route BRUSSEL - NICE. Online of op Google Maps vind je soms reviews. Meestal komt het erop neer dat de stations 1 op 2x niet werken of dat ze alleen Franse betaalkaarten nemen of dat hun betaalterminal stuk is of dat het gas erg traag vult. Mijn auto rijdt maar 220 à 240km op gas en 80km op benzine (veiligheidsmarge). Benzinetank is maar 7 liter inhoud en je moet overal 5 liter minimum tanken (of toch betalen aan hoge Franse snelwegprijs); heel vervelend dus als je op de snelweg bent en het volgende tankstation op 50km is als je nog maar 4 liter verbruikt hebt. De km vermeld is telkens de afstand tussen de stations of afstand als je een station moet overslaan. Dat vond ik handig voor mezelf om te weten alvorens op weg te gaan. Stops die ik wil maken: 1) Luxemburg - adres: ARAL 246 Route de Longwy, Merl (open van 6u tot 24u) na 67km: 2) Metz - adres: 6 rue Général Franiatte, 57950 MONTIGNY-LES-METZ (Paiement CB) na 66km (of 133km van Lux) 3) Nancy - adres: Station GNC - 80 Rue Jean Prouvé, 54710 Fléville-devant-Nancy Samenvatting tot nu toe: Luxemburg werkt top, 0.679 euro/kg. Systeem met draaihendel in plaats van pistool. Metz was een hopeloze zaak. Het hele station ziet er wat verloederd uit, was er voorbij gereden. Automaat voor bankkaart werkt niet, dus niet tankbaar. Ook op het telwerk was er niks te lezen... Nancy ben ik niet gepasseerd, heb geen tankkaart en had wat gemist dat er hier een station was. Met maar 220 - 240 kilometer bereik wordt dat een spannende autorit vrees ik Dijon en Lyon probeer ik morgen. Dijon staat op GibGas nog altijd defect, met een omschrijving die sterk lijkt op wat ik tegenkwam in Metz (zelfde uitbater). Ik heb zelf gemaild naar GNVert daaromtrent, maar nog geen antwoord... Na Lyon rij ik richting Grenoble, dus dan overlappen onze stations niet meer. Ik heb volgens de boordcomputer nu een kleine 100 km reserve op Lyon (zonder de benzine).
Noorman Geplaatst: 15 juli 2020 Auteur Geplaatst: 15 juli 2020 (aangepast) 11 uren geleden, Witloofboer zei: Samenvatting tot nu toe: Luxemburg werkt top, 0.679 euro/kg. Systeem met draaihendel in plaats van pistool. Metz was een hopeloze zaak. Het hele station ziet er wat verloederd uit, was er voorbij gereden. Automaat voor bankkaart werkt niet, dus niet tankbaar. Ook op het telwerk was er niks te lezen... Nancy ben ik niet gepasseerd, heb geen tankkaart en had wat gemist dat er hier een station was. Met maar 220 - 240 kilometer bereik wordt dat een spannende autorit vrees ik Dijon en Lyon probeer ik morgen. Dijon staat op GibGas nog altijd defect, met een omschrijving die sterk lijkt op wat ik tegenkwam in Metz (zelfde uitbater). Ik heb zelf gemaild naar GNVert daaromtrent, maar nog geen antwoord... Na Lyon rij ik richting Grenoble, dus dan overlappen onze stations niet meer. Ik heb volgens de boordcomputer nu een kleine 100 km reserve op Lyon (zonder de benzine). Super dankjewel voor je feedback! Voor zowel Dijon als Lyon heb ik ondertussen 2 opties: Dijon keuze 1: ROMAC kaart: Air Liquide – ZAC de Boulouze, 21110 Fauverney (direct bij snelweg) (mogelijk kan je ook met gewone bankkaart betalen, maar ben niet zeker) keuze 2: Chemin des Lentilleres, 21000 Dijon; Ongeveer 5km van de snelweg Lyon KEUZE 1: ca 8 min ENGIE - Rue Marcel Mérieux 30 - 69960 Corbas (industriezone, 2 kleine witte pompen, logo engie) ca. 12 min. verder gewoon op dezelfde weg en richting autosnelweg KEUZE 2 - AVIA CNG – Route Nationale 7 – 69360 Simandres 15 juli 2020 aangepast door Noorman
Populair bericht Witloofboer Geplaatst: 15 juli 2020 Populair bericht Geplaatst: 15 juli 2020 (aangepast) Vandaag verder gereden, samenvatting van vandaag: Het tankstel op Chemin Des Lentilleres in Dijon werkt weer, ondankt het feit dat het op GibGas als niet-werkend staat. Caddy raakte maar voor 7/8ste gevuld. Pomp lijkt oud te zijn (net als die in Metz), op het ticket wordt ter info zelfs de prijs in Franse franken nog afgedrukt... Het eerste tankstel in de buurt van Lyon (Couzon-Mont-d'Or) leek ook te gaan lukken, maar de kaartterminal deed vreemd. Heb twee keer mijn pincode van mijn kredietkaart kunnen ingeven, maar tanken was er niet bij. Ook voor iemand van de lokale groendienst werkte het tanken zelf niet. Heb geen ander tankstel meer gezocht in Lyon, was hiermee al veel tijd verloren en had nog 100 km marge op Grenoble. In Grenoble voor het GEG-tankstel in La Tronche gegaan. Ligt net (maar echt net) binnen milieuzone waar je blijkbaar vignet voor nodig hebt. Heb geen camera's gezien, heb het er op gewaagd. Beste tankstel van de reis. (Zelfde modelletje als in Oud-Heverlee langs de snelweg.) Tank was echt helemaal gevuld deze keer. De boordcomputer werd er ook lyrisch van, hij voorspelde een rijbereik van 730 km na het tanken! Hing infoblaadje op met sluitingsmomenten, zit hier in bijlage bij. EDIT: Nog vergeten te vermelden: alle "pistolen" die ik in Frankrijk tegenkwam zijn anders dan wat ik alvast gewoon was. Niets onbegrijpelijks, maar het ziet er wat anders uit. Ook hangt het pistool vast in een houder. Je moet duwen op een uitstekend deel van de houder om aan het pistool te kunnen. 15 juli 2020 aangepast door Witloofboer 5
Piet Geplaatst: 25 juli 2020 Geplaatst: 25 juli 2020 Op 20/7 zonder probleem Op 14/7/2020 om 11:03, muscles zei: Op de GibGas-site staat er dat de CNG-installatie defekt is voor dit tankstation, en dat sinds gisteren, 13 juli 2020 om 13:09. getankt in Montélimar. 2
Populair bericht Xavier 84 Geplaatst: 30 juli 2020 Populair bericht Geplaatst: 30 juli 2020 Op 15/7/2020 om 11:37, Noorman zei: Super dankjewel voor je feedback! Voor zowel Dijon als Lyon heb ik ondertussen 2 opties: Dijon keuze 1: ROMAC kaart: Air Liquide – ZAC de Boulouze, 21110 Fauverney (direct bij snelweg) (mogelijk kan je ook met gewone bankkaart betalen, maar ben niet zeker) keuze 2: Chemin des Lentilleres, 21000 Dijon; Ongeveer 5km van de snelweg Lyon KEUZE 1: ca 8 min ENGIE - Rue Marcel Mérieux 30 - 69960 Corbas (industriezone, 2 kleine witte pompen, logo engie) ca. 12 min. verder gewoon op dezelfde weg en richting autosnelweg KEUZE 2 - AVIA CNG – Route Nationale 7 – 69360 Simandres 28/07 naar Fréjus gereden en hier getankt. - Aral Merl Luxemburg aan 0,679€/kg goeie druk. - Fauverney Dijon geprobeerd te tanken met nieuwe Romac-kaart maar ik kreeg een foutmelding (erreur lecteur) leesfout. Ik heb verschillende keren geprobeerd in alle mogelijke richtingen met de kaart maar het werkte nog niet. Ik heb ook met de magneetstrip over mijn broek geveegd maar niets hielp. Toen maar naar chemin des lentillères, dijon gereden en daar getankt. Wel in 3 keren moeten doen voor samen 15 KG te bekomen. Prijs 1,26 €/kg druk niet goed. - Corbas Engie 1,26 €/kg goeie druk. - Total Avignon dacht +/- 0,83 €/kg (ben ik niet meer zeker van) wel goeie druk. - V gas Puget Sur Argens 0,761 €/kg goeie druk. Ik heb de rit van +/-1200 km volledig kunnen doen op CNG zonder een druppel benzine. Ik had een gemiddeld verbruik van 5,2 kg/100 km. Wel volgeladen met dakkoffer. 1 3
Populair bericht Noorman Geplaatst: 31 augustus 2020 Auteur Populair bericht Geplaatst: 31 augustus 2020 Ik ben terug van mijn vakantie naar Nice. Al het tanken is vlot verlopen. 99% heb ik op gas gereden. Op de terugrit was er zeer veel file, waardoor ik uiteraard ook meer verbruik had. Toen ben ik even langs de snelweg nog 6 liter benzine gaan tanken. Het gastankstation was toen op 40km. Ben (heen en terug) gaan tanken in Merl (LUX). Top! Fauverney industriezone (Dijon). Alleen de Romac tankkaart werd daar aanvaard. Je kon ook bancontact kiezen, maar het apparaat aanvaardde mijn bankkaart niet. Corbas (Lyon). 1 pomp (van de 2) was gevandaliseerd, de andere werkte gelukkig wel. Puget sur Argens. Heel modern en goedkoop! Ik heb 2500km gereden voor 112 euro. Dus EUR 4,5 per 100 km. Audi A5, 19 inch banden, met volle koffer, 2 kinderen en 2 volwassenen. En een dag file. Prijzen voor de gas kunnen tot een halve euro per kg verschillen! Corbas was mijn duurste tankbeurt ooit met 21 euro! (Bij DATS is een volle tank max. 14 euro) Alle stations liggen ook relatief dicht bij de route die je sowieso volgt. In Puget sur Argens ligt het station tgo een soort Auto 5 waar picknickbanken stonden onder een boom. Wij hebben daar dan meteen gebruik van gemaakt om een hapje te eten en de benen te strekken. In Merl is er een winkeltje aan het station en is er een toilet. Dus ook daar van onze stop gebruik gemaakt als korte pauze en een hapje. 1 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen