Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 minuten geleden, Kris81 zei:

14 uren geleden, Ventoux zei:

Ik heb een vw caddy maxi met een volle gastank van ongeveer 33 kg kan ik bijna 600km rijden. Op benzine , slechts 15l, iets meer dan 100km. Ik wil echter in de Provence ook nog wat rond toeren en zou graag zeker willen weten of die pomp in montelimar werkt? 

Pomp in Momtelimar werkt niet, maar je kan nu wel tanken in Avignon en eventueel in Saint Martin de Crau bij Arles.

• Bedankt 1
Geplaatst:
On 7/5/2020 at 6:41 PM, Noorman said:
Na een volledige dag online zoeken, heb ik eindelijk een lijst met tankstations voor de route BRUSSEL - NICE. 
Online of op Google Maps vind je soms reviews. Meestal komt het erop neer dat de stations 1 op 2x niet werken of dat ze alleen Franse betaalkaarten nemen of dat hun betaalterminal stuk is of dat het gas erg traag vult.
Mijn auto rijdt maar 220 à 240km op gas en 80km op benzine (veiligheidsmarge). 
Benzinetank is maar 7 liter inhoud en je moet overal 5 liter minimum tanken (of toch betalen aan hoge Franse snelwegprijs); heel vervelend dus als je op de snelweg bent en het volgende tankstation op 50km is als je nog maar 4 liter verbruikt hebt. 

De km vermeld is telkens de afstand tussen de stations of afstand als je een station moet overslaan. Dat vond ik handig voor mezelf om te weten alvorens op weg te gaan. 

Stops die ik wil maken:

1) Luxemburg - adres: ARAL 246 Route de Longwy, Merl (open van 6u tot 24u)

na 67km
2) Metz - adres: 6 rue Général Franiatte, 57950 MONTIGNY-LES-METZ (Paiement CB)

na 66km (of 133km van Lux)
3) Nancy - adres: Station GNC  - 80 Rue Jean Prouvé, 54710 Fléville-devant-Nancy

Samenvatting tot nu toe:

Luxemburg werkt top, 0.679 euro/kg. Systeem met draaihendel in plaats van pistool.

Metz was een hopeloze zaak. Het hele station ziet er wat verloederd uit, was er voorbij gereden. Automaat voor bankkaart werkt niet, dus niet tankbaar. Ook op het telwerk was er niks te lezen...

Nancy ben ik niet gepasseerd, heb geen tankkaart en had wat gemist dat er hier een station was.

Met maar 220 - 240 kilometer bereik wordt dat een spannende autorit vrees ik :( Dijon en Lyon probeer ik morgen. Dijon staat op GibGas nog altijd defect, met een omschrijving die sterk lijkt op wat ik tegenkwam in Metz (zelfde uitbater). Ik heb zelf gemaild naar GNVert daaromtrent, maar nog geen antwoord... Na Lyon rij ik richting Grenoble, dus dan overlappen onze stations niet meer. Ik heb volgens de boordcomputer nu een kleine 100 km reserve op Lyon (zonder de benzine).

Geplaatst: (aangepast)
11 uren geleden, Witloofboer zei:

Samenvatting tot nu toe:

Luxemburg werkt top, 0.679 euro/kg. Systeem met draaihendel in plaats van pistool.

Metz was een hopeloze zaak. Het hele station ziet er wat verloederd uit, was er voorbij gereden. Automaat voor bankkaart werkt niet, dus niet tankbaar. Ook op het telwerk was er niks te lezen...

Nancy ben ik niet gepasseerd, heb geen tankkaart en had wat gemist dat er hier een station was.

Met maar 220 - 240 kilometer bereik wordt dat een spannende autorit vrees ik :( Dijon en Lyon probeer ik morgen. Dijon staat op GibGas nog altijd defect, met een omschrijving die sterk lijkt op wat ik tegenkwam in Metz (zelfde uitbater). Ik heb zelf gemaild naar GNVert daaromtrent, maar nog geen antwoord... Na Lyon rij ik richting Grenoble, dus dan overlappen onze stations niet meer. Ik heb volgens de boordcomputer nu een kleine 100 km reserve op Lyon (zonder de benzine).

Super dankjewel voor je feedback!

Voor zowel Dijon als Lyon heb ik ondertussen 2 opties:

Dijon 

keuze 1: ROMAC kaart: Air Liquide – ZAC de Boulouze, 21110 Fauverney (direct bij snelweg) (mogelijk kan je ook met gewone bankkaart betalen, maar ben niet zeker)

keuze 2:  Chemin des Lentilleres,  21000 Dijon; Ongeveer 5km van de snelweg

Lyon 

KEUZE 1: ca 8 min ENGIE - Rue Marcel Mérieux 30 - 69960 Corbas

(industriezone, 2 kleine witte pompen, logo engie)

ca. 12 min. verder gewoon op dezelfde weg en richting autosnelweg

KEUZE 2 - AVIA CNG – Route Nationale 7 – 69360 Simandres

aangepast door Noorman
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Op 20/7 zonder probleem

Op 14/7/2020 om 11:03, muscles zei:

Op de GibGas-site staat er dat de CNG-installatie defekt is voor dit tankstation, en dat sinds gisteren, 13 juli 2020 om 13:09.

getankt in Montélimar.

• Vind ik leuk 2
  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...