Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Iemand enig idee waarom er in Heist-op-den-berg en omstreken nagenoeg geen CNG stations zijn. En zo te zien zijn er in de toekomst ook niet direct gepland...

groetjes,

david

• Triest 1
Geplaatst:

Wat ik in mijn leven geleerd heb is dat als je zoiets wil, je zolang moet blijven zagen tot het er is.

Zo heb ik een aardgasaansluiting bij mij thuis "gekregen" na lang aandringen terwijl er zelfs geen aardgasleiding in de straat lag.

En ook om bij mij in Sint-Truiden een CNG-tankstation te krijgen heb ik lang moeten zagen en emailen.

Dats 24 is rijk genoeg om in Heist-op-den-Berg een CNG-station te plaatsen, en sinds een andere speler, PitPoint, eigendom geworden is van Total, hebben die ook de financiële middelen om daar een CNG-installatie met pompen aan een bestaand Total-station te plaatsen. In de Heistgoorstraat 32 is een Total-station alsook op de Isschotweg 59 en 248 in Itegem, en in Wiekevorst en in Schriek.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Het enige CNG-tankstation dat in de "nabije" omgeving hoogcalorisch CNG verkoopt, is het Dats 24-station in Sint-Joris-Winge op de Leuvensesteenweg 265, en dat tankstation ligt op 26,4 km van het centrum van Heist-op-den-Berg en 27 minuten rijden als het kalm is zoals nu.

Heist-op-den-berg-tot-Dats24-St-Joris-Winge.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Dat is me veel te ver om even te gaan tanken.... Het Belgische aardgas net gaat toch volledig overschakelen op H-gas. Gaan dan niet al de tankstations ook mee overschakelen?

Geplaatst:

Het Belgische aardgas net gaat toch volledig overschakelen op H-gas. Gaan dan niet al de tankstations ook mee overschakelen?

Ja, de stations gaan dan ook H-gas bieden.

Zoals nu al overal in West-Vlaanderen en grote delen van Oost-Vlaanderen en Limburg.

Maar niet alle stations bieden CNG aan.

Of er nu H-gas door de leidingen stroomt of niet, verandert dat niet.

Een CNG installatie is een serieuze investering voor een station / keten van stations.

Voor zo'n 15.000 auto's op CNG + nog een aantal vrachtwagens die in België op CNG rijden, is het afwegen of het interessant is voor dat station / die keten.

Vergelijk het met de meer dan 2,5 miljoen benzineauto's of meer dan 3 miljoen diesel auto's (de vrachtwagens en lichte vracht niet meegerekend) die in België rondrijden ....

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
Op 5/1/2020 om 20:28, David82 zei:

Dat is me veel te ver om even te gaan tanken....

Dats lier (antwerpsesteenweg) of Dats Geel zijn de dichtsbijzijnde CNG stations voor u denk ik

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...