Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Verzamelbericht waar je de onderhoudskosten kan vermelden van de Seat Mii.
Graag km-stand vermelden en het bedrag van de factuur, samen met de geleverde prestaties.
Help anderen om de kostprijs van het reguliere onderhoud van een CNG-wagen te kunnen inschatten.
Heb je naast het reguliere onderhoud andere kosten? Vermeld deze ook zo gedetailleerd mogelijk B|
10[1].jpg
Voorbeeld:
Km-stand: 45.000 km
Klein onderhoud inclusief oliewissel
Prijs onderhoud: 200 euro incl BTW
Extra kosten: 250 euro   :  2 nieuwe voorbanden
Totaal onderhoud: 450 euro

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 1 jaar later...
Geplaatst: (aangepast)

Gisteren begon de Mii heel raar te doen. EPC lampje brandde, schokkerig lopen, stinken en roken. Blijkt dat de motor opeens nog maar op twee cilinders loopt. 2 van 3 is echt te weinig dus afgesleept. 

Deze auto heb ik geïmporteerd uit Duitsland. Ik focuste mij op de jaarlijkse APK maar niet op de jaarlijkse beurt. Bleek ik twee dagen binnen de marge te vallen, poeh. Dus haalden ze me gratis op en val ik binnen de garantie. Blij dat de oude Duitse eigenaar elk bonnetje en dingetje had bewaard. Kon ik mooi alles laten zien.

Anders moest ik 200 euro betalen voor ophalen.

Ik vermoed dat er een bougie is doorgeslagen of een injector is verstopt.

km stand 97.000 km

Eerste toelating 11-3-2013

De man die mij oppikte was verbaasd om een Mii te zien (Hij was van de vw, seat, Skoda en Audi dealer). Volgens hem hebben deze auto’s eigenlijk nooit problemen. Hij gaf wel aan dat de bougies van de CNG-auto’s echt bij de Termijn die ervoor staat vervangen moeten worden. Dat haalden ze namelijk maar net. Hij had al regelmatig mensen moeten oppikken die de limiet overschreden hadden.

# kleine aanpassing gedaan

aangepast door Groengas
Geplaatst:

@Groengas Bougies om de 15.000 km vervangen? Dat wil zeggen bij iedere onderhoudsbeurt !

Dat geldt dan in elk geval niet voor de Skoda Octavia op CNG. Ik heb mijn Octavia G-Tec nieuw gekocht in België. Ik heb nu een kilometerstand van bijna 163.000 km en de bougies werden nog maar één keer vervangen. Ik kan het weten want ik mag altijd in de werkplaats van mijn Skoda-dealer wanneer het onderhoud van mijn Skoda gedaan wordt.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
11 minuten geleden, Groengas zei:

Hmmm ik denk dat je gelijk hebt. Ik dank dat hij bedoelde direct wisselen bij de termijn die ervoor staat. Wat die termijn is weet ik eigenlijk niet.

Ergens tussen de 120.000 en de 130.000 km ongeveer.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

• 9 maanden later...
Geplaatst:

Een tweetal nieuwe problemen bij km stand 103.000 km

1) Een slotmechanisme van de gordel op de achterbank stuk. Reparatie + onderdeel 75 euro. Gelukkig blijkt er nog garantie op te zitten dus gratis. Daar kwam de dealer zelf mee. Ze vonden het toch ook wat duur. Heel netjes. Ze hebben eerst nog geprobeerd om met perslucht de boel gangbaar te maken maar dat hielp niet.

2) als de auto van gas op benzine overschakelt houdt de auto serieus vermogen in. Het voelt als een stevige schok. Van benzine naar gas is het niet. Garage geeft aan dat sommige Mii’s dit wel een beetje hebben. Maar voor mijn gevoel is dit meer dan een beetje en was het eerst niet zo. Eerste advies is om even goed op benzine te rijden. Heb er een reinigingsflesje bij gedaan. Als dat niet genoeg is gaan ze de auto uitlezen en kan het zijn dat de bougies aan vervanging toe zijn. We zullen zien. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@Groengas werden deze vervangen op 60000 ? Of nog nooit?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Ik heb teruggekeken en de bougies zijn vervangen rond 90.000 km. Die zouden nog redelijk fris moeten zijn.

Ik begreep van de dealer dat dit rond de 60.000 moet plaatsvinden. Een beetje afhankelijk hoeveel je op gas rijdt. Na 90.000 is dus heel netjes. De auto heeft in Duitsland altijd netjes dealer onderhoud gehad, heb alle papieren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...