Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij een koudstart draait de motor duidelijk beter op benzine dan op gas.

Vaak heb ik ook een verhoogd stationair toerental bij een koudstart van ongeveer 1200 t/m na een minuut of 2 zakt dit naar tussen de 600 en 700 t/m wat ik te weinig vind voor een benzine/gas motor

• 8 maanden later...
Geplaatst:

Na ettelijke km's door enkele Europese landen zijn mij paar zaken opgevallen (die ik hier al had gelezen, zelf had meegemaakt, maar nu zeker ben):

-starten op benzine gaat gemakkelijker dan op CNG

-als de CNG tank "leeg" is, en je tankt opnieuw CNG, dan heeft de auto (bijna) geen analysetijd nodig voor het gasmengsel en rij je quasi meteen op CNG.

-als je CNG zo goed als op is en je geeft veel gas (bv optrekken voor oprit), dan schakelt de auto over naar benzine totdat de situatie minder "energie" vereist. Dit gebeurt dus niet als er nog genoeg CNG in de tank zit, noch bij optrekken of hoge snelheden op Duitse autobahn.

• Bedankt 1
Geplaatst:
Op 15-11-2016 om 12:15, Danny zei:

Bij een koudstart draait de motor duidelijk beter op benzine dan op gas.

Vaak heb ik ook een verhoogd stationair toerental bij een koudstart van ongeveer 1200 t/m na een minuut of 2 zakt dit naar tussen de 600 en 700 t/m wat ik te weinig vind voor een benzine/gas motor

mijn golf draait ook tss 1100 en 1200rpm bij een koudstart maar  na 1-1.5 minuten zakt naar 700rpm. Het zou heel normaal moeten zijn.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Geplaatst:
8 uren geleden, CNGarni zei:

Na ettelijke km's door enkele Europese landen zijn mij paar zaken opgevallen (die ik hier al had gelezen, zelf had meegemaakt, maar nu zeker ben):

-starten op benzine gaat gemakkelijker dan op CNG

-als de CNG tank "leeg" is, en je tankt opnieuw CNG, dan heeft de auto (bijna) geen analysetijd nodig voor het gasmengsel en rij je quasi meteen op CNG.

-als je CNG zo goed als op is en je geeft veel gas (bv optrekken voor oprit), dan schakelt de auto over naar benzine totdat de situatie minder "energie" vereist. Dit gebeurt dus niet als er nog genoeg CNG in de tank zit, noch bij optrekken of hoge snelheden op Duitse autobahn.

-starten op benzine:

Eigenlijk heb ik niet veel kms gereden op benzine maar nog geen verschil gezien tov CNG ivm koudstart.

-gasmengsel analysetijd

bij mijn Golf ook, bij een lege CNG tank en na het tanken duurt het maar seconden voor het bepalen van het CNG kwaliteit. Anders duurt het  3-5 minuten lang en de wagen schakelt even op benzine.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...