Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
AutoAuto
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Posted (edited)

Deze namiddag kon ik in een 7/8ste lege tank (capaciteit 19 kg) een dikke 9 kg tanken waarna er op het display van de pomp foutcode 5804 kwam. Nog een keer proberen leverde 0,78 kg en dezelfde foutcode op.

EDIT: Vergeten vermelden dat ik het formulier op de website van dats ingevuld heb. Moest ik antwoord krijgen post ik het hier.

Edited by Trostomaat

Error 5804 is een probleem met de compressor, als de storing gemeld wordt, wordt ze doorgaans snel opgelost door DATS.

Vaak krijg je een telefoontje met de melding dat ze het hebben opgelost.

• Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

14 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Vaak krijg je een telefoontje met de melding dat ze het hebben opgelost.

Vaak? Nee, ik heb na melding nog geen telefoon van hen ontvangen.

Enkel als ik gemeld had dat ik in Eupen veel langer dan normaal moest wachten vooraleer het groene lampje begon te branden. Ik had daar enkele weken geleden geprobeerd om met de XTRA-app te tanken (mijn provider is Mobile Vikings die sinds kort het Orange-netwerk gebruikt).

Die Dats24-medewerker ging het zelf verder uittesten.

In Brustem (Sint-Truiden 2) heb ik nadien ook één keer ondervonden: ik heb het dan over meer dan 1 minuut wachten.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Ik kreeg een vriendelijk antwoord:

De code 5804 krijgt u als er niet voldoende tegendruk is in uw auto of in de pomp zelf. Zaventem is een druk CNG station waardoor dit soms kan voorvallen dat de opslagflessen van gas leeg zijn.

Sorry voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Maar is het niet de bedoeling dat de compressor van het station zorgt voor het op druk houden van hun opslagflessen?

Dan heeft er iemand met een bus van 300 kg getankt voor je.... Het kan, maar normaal gesproken hebben tankstations voldoende buffer.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

3 uren geleden, Trostomaat zei:

Maar is het niet de bedoeling dat de compressor van het station zorgt voor het op druk houden van hun opslagflessen?

Ja. Maar zou je niet beter bij G&V (Esso Express) aan de Brusselsesteenweg 379 in Asse, Zellik CNG gaan tanken? Het is misschien iets verder rijden maar dat is tenminste H-gas, aan een prijs van € 0,989 per kg.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

6 uren geleden, muscles zei:

Ja. Maar zou je niet beter bij G&V (Esso Express) aan de Brusselsesteenweg 379 in Asse, Zellik CNG gaan tanken? Het is misschien iets verder rijden maar dat is tenminste H-gas, aan een prijs van € 0,989 per kg.

Dus aanschuiven op de ring van Brussel om Hgas te tanken? IK denk dat ik dan veel liever op Lgas rij. 

• Hahaha 1

10 hours ago, muscles said:

Het station van Zaventem ligt op de weg naar mijn werk, dus ik tank daar om geen onnodige kilometers te maken. Maar alles moet dan wel werken natuurlijk...