fonds Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 Hallo, ik ben hier een beetje nieuw. Ik overweeg de aankoop van een cng wagen en vroeg me af wat de gemiddelde levensduur is van een Caddy maxi op aardgas. Ik hoor hier zeer uiteenlopende berichten over. Volgens een Volkswagen garage gaat een Caddy gemiddeld 200000 km mee, wat ik wel weinig vind. Op dit forum circuleren berichten van taxi's in Duitsland die 600000 km halen. het valt me ook op dat zelden cng wagens tweedehands worden aangeboden met veel kilometers op de teller. Heeft er iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Lage Emissie Zone Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 Zeer goede vraag, van mijn Mercedes weet ik dat hij 1 miljoen kilometer aankan, van de Caddy Maxi weet ik het echt niet. Dit hangt volgens mij af van hoe goed het onderhoud aan je wagen is, welke olie er wordt gebruikt en de rijdstijl van de bestuurder. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Lage Emissie Zone Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 3 uren geleden, fonds zei: Hallo, ik ben hier een beetje nieuw. Ik overweeg de aankoop van een cng wagen en vroeg me af wat de gemiddelde levensduur is van een Caddy maxi op aardgas. Ik hoor hier zeer uiteenlopende berichten over. Volgens een Volkswagen garage gaat een Caddy gemiddeld 200000 km mee, wat ik wel weinig vind. Op dit forum circuleren berichten van taxi's in Duitsland die 600000 km halen. het valt me ook op dat zelden cng wagens tweedehands worden aangeboden met veel kilometers op de teller. Heeft er iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reacties! Boven de 350-duizend kilometer: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/366957.html 2 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
MrFingers Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 Hangt natuurlijk af van onderhoud, hoe en waar ermee gereden is,... wat niet te ontkennen valt is dat CNG een schonere verbranding geeft dan benzine (minder afzetting), wat de levensduur van de motor ten goede komt. 1
Populair bericht muscles Geplaatst: 11 mei 2019 Populair bericht Geplaatst: 11 mei 2019 6 uren geleden, fonds zei: Hallo, ik ben hier een beetje nieuw. Ik overweeg de aankoop van een cng wagen en vroeg me af wat de gemiddelde levensduur is van een Caddy maxi op aardgas. Ik hoor hier zeer uiteenlopende berichten over. Volgens een Volkswagen garage gaat een Caddy gemiddeld 200000 km mee, wat ik wel weinig vind. Op dit forum circuleren berichten van taxi's in Duitsland die 600000 km halen. het valt me ook op dat zelden cng wagens tweedehands worden aangeboden met veel kilometers op de teller. Heeft er iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reacties! Welkom op het forum. Ik rij niet met een Caddy Maxi op aardgas maar met een Skoda Octavia Combi op aardgas. Ikzelf ben daar mee beginnen te rijden op 2 september 2015, splinternieuw gekocht. Op dit ogenblik heb ik meer dan 238.000 km afgelegd, probleemloos. Het gaat hier ook over exact dezelfde motor als in de Caddy. Op Spritmonitor kan je CNG-auto's terugvinden die meer dan 400.000 km en inderdaad zelfs 600.000 km gehaald hebben. Op 2dehands staat een Volvo V70 CNG van 2010 met 210.000 km, een VW Passat 1.4 CNG van 2014 met 243.000 km, een VW Touran 1.4 CNG van 2013 met 208.000 km. 3 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
fonds Geplaatst: 11 mei 2019 Auteur Geplaatst: 11 mei 2019 ok, dat klinkt duidelijk. bedankt voor de reacties!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen