janvg Geplaatst: 25 februari 2019 Delen Geplaatst: 25 februari 2019 Auto heeft CNG-tanks + reservebenzinetank. Het is de bedoeling om steeds op CNG te rijden (en nooit of zo weinig mogelijk op benzine). Je zou je dus kunnen voorstellen dat de reservebenzine nooit gebruikt wordt en pakweg 10 jaar oud wordt. Is dat een goed idee of is het aan te raden om hoedanook toch af en toe op benzine te rijden? Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 25 februari 2019 Delen Geplaatst: 25 februari 2019 @janvg Je moet de benzine in elk geval verbruiken binnen de tijdspanne van één jaar als je Super 98 getankt hebt. Uiteraard doe je dat op dezelfde manier alsof je met een pure benzinewagen aan het rijden bent: tot het tijd is om te gaan tanken. Als ik op vakantie ga naar het buitenland dan rij ik al rapper op benzine dan op CNG omwille van het feit dat ik verkies om zo veel mogelijk op H-gas te rijden. Het is dan niet zo erg dat ik een tiental kilometer op benzine (Super 98 of 102) rij. Het is de laatste keer zelfs gebeurd dat ik honderd kilometer op benzine gereden heb omdat de tankstationuitbaters besloten hadden vroeger te sluiten t.g.v. oudejaarsavond. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 25 februari 2019 Delen Geplaatst: 25 februari 2019 (aangepast) 4 uren geleden, janvg zei: Het is de bedoeling om steeds op CNG te rijden (en nooit of zo weinig mogelijk op benzine). Je zou je dus kunnen voorstellen dat de reservebenzine nooit gebruikt wordt en pakweg 10 jaar oud wordt. Zo goed als iedere motor van een CNG/benzine auto draait regelmatig even kortstondig op benzine. Volvo's jagen nog (heel veel zelfs) benzine door terwijl ze op CNG rijden, Fiat's starten op benzine en schakelen dan over (als ik het goed heb), VAG wagens rijden +/- 2km op benzine iedere keer na het tanken "als uw CNG tanks niet leeg waren bij aanvang tanken". Waren ze wel leeg is dat niet nodig aangezien je al op benzine reed voor je ging tanken. Je kan dat niet zelf kiezen. Technish gesproken is het dus niet mogelijk om nooit op benzine te rijden. Uw benzine zal dus nooit 10 jaar oud worden !!! Heb je een 50L tank aan boord, zoals de vorige generatie VAG wagens is het dus best deze niet helemaal te vullen. Je gebruikt die toch niet snel genoeg op (als je uitkijkt en altijd gaat tanken voor de CNG tanks leeg zijn) en je sleurt nog extra nutteloos gewicht mee ook. 25 februari 2019 aangepast door Lange_666 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deverhelst Geplaatst: 25 februari 2019 Delen Geplaatst: 25 februari 2019 4 uren geleden, Lange_666 zei: Zo goed als iedere motor van een CNG/benzine auto draait regelmatig even kortstondig op benzine. Volvo's jagen nog (heel veel zelfs) benzine door terwijl ze op CNG rijden, Fiat's starten op benzine en schakelen dan over (als ik het goed heb), VAG wagens rijden +/- 2km op benzine iedere keer na het tanken "als uw CNG tanks niet leeg waren bij aanvang tanken". Waren ze wel leeg is dat niet nodig aangezien je al op benzine reed voor je ging tanken. Je kan dat niet zelf kiezen. Technish gesproken is het dus niet mogelijk om nooit op benzine te rijden. Uw benzine zal dus nooit 10 jaar oud worden !!! Heb je een 50L tank aan boord, zoals de vorige generatie VAG wagens is het dus best deze niet helemaal te vullen. Je gebruikt die toch niet snel genoeg op (als je uitkijkt en altijd gaat tanken voor de CNG tanks leeg zijn) en je sleurt nog extra nutteloos gewicht mee ook. Toen ik mijn wagen in juni vorig jaar in gebruik nam heb ik éénmalig een liter of dertig super 98 getankt. Ik heb de voorbije maanden mijn gastanks nooit helemaal leeg gereden en heb, volgens de boordcomputer, nog altijd voldoende benzine om 280 kms te rijden. Volgens jullie kan ik dus best de benzine zoveel mogelijk verbruiken voor de maand juni ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 25 februari 2019 Delen Geplaatst: 25 februari 2019 14 minuten geleden, deverhelst zei: Toen ik mijn wagen in juni vorig jaar in gebruik nam heb ik éénmalig een liter of dertig super 98 getankt. Ik heb de voorbije maanden mijn gastanks nooit helemaal leeg gereden en heb, volgens de boordcomputer, nog altijd voldoende benzine om 280 kms te rijden. Volgens jullie kan ik dus best de benzine zoveel mogelijk verbruiken voor de maand juni ? Ja, je kan het beste je CNG volledig verbruiken, dan niet CNG gaan tanken, maar verder blijven rijden op benzine totdat je BC je vertelt dat je benzine moet gaan tanken. En tank dan 10 liter benzine, en daarna ook zo snel mogelijk CNG. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 26 februari 2019 Delen Geplaatst: 26 februari 2019 klopt, ik zou die tank ook even voor een stuk leeg rijden en terug aanvullen, of de benzine verversen. Maar gewoon aanvullen tot het lampje van de tank niet meer gaat branden. Zo doe ik het meestal. Zoals @muscles rij ik enkel op benzine onderweg naar vakantie. En dan rijd ik meestal die benzine op, dus komt ongeveer op 1 jaar uit. Je moet er ook niet met een klok langs gaan staan natuurlijk 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen