Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
muscles

Dats 24 in Lochristi

Recommended Posts

In Lochristi heeft het enkele jaren geduurd vooraleer dat men er CNG kan tanken, maar volgens de Dats 24-site kan het nu eindelijk:

https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/nl/b2c/locator#!/3532

Het is nog altijd de oude foto.

DATS24-Lochristi-ORIG.jpg

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Lochristi is inderdaad sedert gisteren (30 november) in gebruik. Eindelijk (Was echter pas voorzien voor eind 2015)

Er zijn 8 pompen waarvan 2 met CNG.

Al moet gezegd dat de infrastructuurwerken voor de nieuwe in- en uitritten voor Colruyt en Dreamland nog niet volledig af zijn.

Waarschijnlijk een kwestie van een paar dagen.

• Bedankt 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-TEC (BJ 2016 Cappuccino Beige) / gem verbruik 4,3 kg/100km / 39.300 km and counting.....

Ik heb het gisteren ook doorgegeven aan Gibgas:

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail B_9080_Lochristi_Antwerpse Steenweg_44

En die van Hechtel-Eksel eergisteren:

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail B_3940_Hechtel-Eksel_Peerderbaan _17-19

Was echter pas voorzien? Nee, dat klopt niet: was echter al voorzien voor eind 2015. Ik begrijp soms niet goed waarom er zoveel (technische) problemen opduiken wanneer het over aardgas/CNG gaat. Ze zijn er immers al zo lang mee bezig.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

"pas" was sarcastisch bedoeld.

Volgens mij gaat het meestal niet om technische problemen, maar veeleer om onwil van bepaalde personen / instanties.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-TEC (BJ 2016 Cappuccino Beige) / gem verbruik 4,3 kg/100km / 39.300 km and counting.....

Als ik hier nog eens ga tanken zal ik er foto's van maken, aangezien dit héél dicht bij mij in de buurt zit. en nu maar wachten op mijn CNG-Wagen tot eind Februari 2019 kuch, besteld 12 Maart 2018. zou normaal Juli geweest zijn.

• Triest 1

2 uren geleden, ArnoldDW zei:

Als ik hier nog eens ga tanken zal ik er foto's van maken, aangezien dit héél dicht bij mij in de buurt zit. en nu maar wachten op mijn CNG-Wagen tot eind Februari 2019 kuch, besteld 12 Maart 2018. zou normaal Juli geweest zijn.

Amai, dat is ook nie fijn, praktisch een volledig jaar moeten wachten op je nieuwe auto.

Als ik een tijdje geleden op Autoscout gekeken heb voor een nieuwe Skoda Kodiaq bij Duitse garages, dan was daar ook een levertijd van 360 dagen !

• Verward 1

1 uur terug, muscles zei:

Amai, dat is ook nie fijn, praktisch een volledig jaar moeten wachten op je nieuwe auto.

Als ik een tijdje geleden op Autoscout gekeken heb voor een nieuwe Skoda Kodiaq bij Duitse garages, dan was daar ook een levertijd van 360 dagen !

360 dagen? dat is ook niet mals!! ik ga zó blij zijn als dat kreng eindelijk geleverd is ? en dan valt het nog af te wachten wat het rijbereik is van die nieuwe 1.5 want niemand kan er mij een zinnig antwoord op geven.

Neem het rijbereik (constructeursopgave) van dezelfde wagen maar met 1.4L motor en tankinhoud. Dan heb je een x-km/y-kg. Dit geeft een getal.

Neem dan de  wagen met nieuwe 1.5L motor en de nieuwe tankinhoud. Vermenigvuldig deze tankinhoud (y-kg) met het bekomen getal en je +/- uw rijbereik.

Het verbruiksverschil tussen beide motoren gaat zeker niet spectaculair groot zijn dus je hebt een goed idee wat het rijbereik zal zijn. Constructeursopgave wel te verstaan.

In de praktijk zal het afhangen van hoe zwaar uw voet is, welk gas je tankt, wat de uiteindelijke tankvulling zijn, het verkeer enz... maar eens dat bepaald kan je dat dan omrekenen naar het oude model.

• Bedankt 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Voor de geïnteresseerden kan ik bevestigen dat Dats 24 te 9080 Lochristi, Antwerpsesteenweg 44 (aan Colruyt/Dreamland) inderdaad 2 CNG pompen telt (pomp 7 en 8, vooraan in de rij).
Het gaat hier logischerwijze over H-gas, en de vuldruk lijkt me goed. Tank van 17,8 kg (leeg) in één beweging gevuld met 17,6 kg.

• Bedankt 1

4 uren geleden, Kastaar zei:

Voor de geïnteresseerden kan ik bevestigen dat Dats 24 te 9080 Lochristi, Antwerpsesteenweg 44 (aan Colruyt/Dreamland) inderdaad 2 CNG pompen telt (pomp 7 en 8, vooraan in de rij).
Het gaat hier logischerwijze over H-gas, en de vuldruk lijkt me goed. Tank van 17,8 kg (leeg) in één beweging gevuld met 17,6 kg.

Ja, inderdaad, helemaal vooraan.

DATS24-Lochristi_cng.jpg

• Bedankt 1