Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eind september willen we met 4 personen op vakantie en willen we misschien een dakkoffer op de auto plaatsen.

Maar nu vraag ik me af of het verstandig is om met 4 + een dakkoffer een rit van 1600 km te doen aangezien het maar om een 1.4 gaat van motorinhoud??

heeft er iemand ervaring mee?

Geplaatst:

@Aardgasrijder trekt met die 1.4 een caravan van 1300 kg....

denk niet dat 4 persoenen met een dakkoffer een probleem geeft.

Heb op mijne Golf  (1.4 tgi) ook al met dakkoffer en 4 pers + hond+ bagage naar de ardennen gereden. Buiten een hoger verbruik geeft dit geen probleem?

• Vind ik leuk 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Geplaatst:
7 uren geleden, Danny zei:

Eind september willen we met 4 personen op vakantie en willen we misschien een dakkoffer op de auto plaatsen.

Maar nu vraag ik me af of het verstandig is om met 4 + een dakkoffer een rit van 1600 km te doen aangezien het maar om een 1.4 gaat van motorinhoud??

heeft er iemand ervaring mee?

Zoals @Bij al zei, ik heb inderdaad de dakkoffer met caravan erachter van 1300 kg en goed beladen al rondgereden.IMG_7038.jpg

Ik ben ook naar Slovenië en Kroatië gereden in 1 lange nacht met dakkoffer en goed beladen auto, dit geeft allemaal geen problemen.
Het verbruik viel toen ook heel goed mee, was maar een fractie hoger dan ik met gemengd verkeer in Belgenland doe.

Artikel van de trip: https://www.aardgasrijder.be/mijn-cng-wagen-ervaring/15-000-km-update-trip-naar-slovenie-en-kroatie/

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Schoonzus heeft een passat CNG en een dakkoffer en die heeft een zwaardere voet, dus zal wel gaan.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:

Geen probleem voor de 1.4. Deze zomer 3000 km gereden met dakkoffer en de prestaties blijven eigenlijk hetzelfde. Je verbruik zal wel wat toenemen.

image.thumb.png.1bc6338948804161ca34083ef7f39c0c.png

• Vind ik leuk 2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...