Joke Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Ik zoek een "propere" auto die ook minimum 1800 kg mag trekken, bestaat dit al? Joke
Joke Geplaatst: 4 februari 2018 Auteur Geplaatst: 4 februari 2018 Met proper bedoel ik dus milieuvriendelijk...
Aardgasrijder Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Affabriek niet bij mijn weten, maximum is 1500 kg op de Opel Zafira. De oudere VW Touran mocht ook 1500 kg trekken. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Koen C Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Ik denk dat je dan aan "busjes" moet denken. Fabriek af : Iveco Daily en Fiat Ducato. VW busje met naplaatsing van CNG tanks ? Ook misschien mogelijk bij andere merken van bestelbusjes (Trafic - Talento - Vivaro, Transit, etc) ? Wel eerst contact opnemen bij een installateur of het mogelijk is bij het merk dat je voorkeur heeft. En zeker of ze wel die minimum 1800 kg mogen trekken. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Joke Geplaatst: 4 februari 2018 Auteur Geplaatst: 4 februari 2018 (aangepast) Kan je iedere auto dan laten ombouwen? Bijv een 4x4 op benzine die voldoende mag trekken? Hoeveel kost dat ombouwen en wat met garantie? Die busjes zoals de iveco had ik inderdaad ook al gevonden, maar die zijn wel erg groot . Bedankt voor alle raad!! Joke 4 februari 2018 aangepast door Joke
muscles Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 13 minuten geleden, Joke zei: Kan je iedere auto dan laten ombouwen? Bijv een 4x4 op benzine die voldoende mag trekken? Hoeveel kost dat ombouwen en wat met garantie? Die busjes zoals de iveco had ik inderdaad ook al gevonden, maar die zijn wel er groot . Bedankt voor alle raad!! Joke Ik neem hier de tekst over van de CNG-installateur Van Coillie: De technologie om motoren te laten werken op CNG is, behalve de opslag van het CNG, vergelijkbaar met LPG-technologie. Het betreft ook het sequentieel inspuiten van gas. Om optimaal op aardgas te kunnen functioneren dient het motormanagementsysteem aangepast te zijn voor aardgas. Dit omdat aardgas meer volume inneemt in de verbrandingskamer dan benzine waardoor de hoeveelheid lucht/brandstof kleiner is. Zonder verdere aanpassingen zal het vermogen ong. 10% dalen. Doordat CNG een hoog octaangehalte heeft, kan de compressieverhouding van de motor echter verhoogd worden. Daardoor zal het rendement en het vermogen stijgen. Bovendien kan men met drukvoeding (turbo of compressor) de verschillen tussen benzine en aardgasgebruik wegwerken. Aardgaswagens zijn in de praktijk ook zeer veilig. Aardgas kan enkel ontbranden in mengsels van 5 tot 15 procent aardgas. Als het mengsel armer is, zal het niet branden. Is het mengsel rijker, dan is er onvoldoende zuurstof voor de ontbranding. Omdat aardgas lichter is dan lucht, zal het ook heel snel vervliegen in geval van lekkage. Op de site van CNG-installateur Van Meenen (in Eeklo) staat nog veel meer informatie. En de ombouw hangt af van de grootte van de CNG-tanks en ook van het soort voertuig. https://www.cng-installatie.be/ Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen