Sertitude Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Wat is het beste voor je cng wagen? ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas
Guidoh Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 heel goede vraag omdat we weten dat de kleppen van een CNG-wagen voortdurend afzien van de weinige smering die ze krijgen van het droge aardgas. Ik denk 95 en kan je iets toevoegen om je kleppen extra te beschermen is mijn vraag extra aan iedereen?
Populair bericht Koen C Geplaatst: 15 oktober 2017 Populair bericht Geplaatst: 15 oktober 2017 (aangepast) 98 E5 Géén 95 E10 Redenen : - mogelijk blijft je benzine langer in de brandstoftank (omdat je de hele tijd op CNG rijdt). De 95 E10 heeft een minder lange "houdbaarheidsdatum" dan de 98 E5. Sommigen beweren maar 6 maanden, anderen zeggen 1 jaar. - 95 E10 is dan wel goedkoper in aankoop dan 98 E5, maar je verbruik is hoger. Zo'n 5 à 10 % volgens metingen van ADAC. Waar is dan je winst in Euro's ? - Ook al beweren fabrikanten dat moderne motoren tegen die verhoogde ethanol kunnen, het lost wel bepaalde aluminiumlegeringen op. - Verschillende garagisten raden hun klanten aan om 98 E5 te tanken omdat zij al problemen hebben ondervonden wat betreft uitstoot normen die niet meer gehaald werden (lambdasonde die fout detecteert) - Milieuredenen : het maken van de (huidige) 95 E10 is niet CO2 neutraal. Er is zelfs (iets) meer energie nodig om die te maken dan dat die opbrengt. Enkel indien de zogenaamde 3e generatie op de markt komt, is er winst op gebied van CO2. 3e generatie wordt gemaakt van zogenaamde "afvalstromen" : stro, snoeihout, grasmaaisel, enz. - Ethische redenen : het is niet 100 % duidelijk of de wereld / Europa landbouwgebied opoffert om brandstof te maken. Is het ethisch verantwoord dat voedsel onbetaalbaar wordt doordat er minder oppervlakte voor landbouwgewassen is ? Hoge voedselprijzen hebben wij in (welvarend) Europa niet echt last van, maar Afrika en het Midden Oosten wel. Voedselprijzen was 1 van de oorzaken van de Arabische Lente... We zitten nog met de gebakken peren.... Hoge voedselprijzen is voor vele mensen gelijk aan honger. 15 oktober 2017 aangepast door Koen C 2 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Populair bericht niko Geplaatst: 15 oktober 2017 Populair bericht Geplaatst: 15 oktober 2017 Voor die weinige kms dat wij in belgie doen op benzine tank ik benzine 98. De houdbaarheid van benzine is uiteraard een issue. Ik heb maar 2 keer 95 getankt tijdens de vakantie in frankrijk en griekenland.Verschil in kms bereik, tss 95 en 98 mss heb ik niet gemerkt. In griekenland hebben ze ook benzine 100, die heb ik ook een paar keer getankt en 70-80kms meer kunnen rijden met een volle tank. 3 VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen