Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
8 minuten geleden, Lexie zei:

Hallo,

Ik ben al (bijna) een jaar tevreden aardgasrijder, Octavia Combi G-Tec. Motivatie was vooral de milieu impact (ook al omdat ik op dat moment bezig was met ons bedrijfsmobiliteitsplan).

Enige nadeel is de bereikbaarheid van de tankstations, ik woon in Leuven, werk in Ukkel, dus voor woon-werk moet ik terecht in Zaventem (soms tot een uur tijdverlies in de spits) of in Wezemaal (idem), wat maakt dat ik af-en-toe toch even op benzine rijd. Ook Wallonië is een probleem, bv E40 naar Luik is noppes.

Ik denk op 1 jaar (15000 km) 3-4 x een volle benzinetank, rest steeds op gas.

Bezocht de Aardgasrijder-site al een aantal keer, nu toch maar "ge-out" als lid.

Alex

Welkom op ons ( ieder lid mag zich hier thuis voelen ) forum dat dankzij Jurgen tot stand is gekomen.

We hebben samen als community nog heel wat werk om reclame te maken voor aardgasvoertuigen, voor vele mensen is het onbekend terrein maar wanneer ik een conversatie voer met mensen uit mijn omgeving krijg ik steeds positieve reacties, ook omdat ik ze overtuig dat CNG eigelijk wel veiliger is dan benzine bij een directe impact van een verkeersongeval. ( ik spreek dan niet over corrosie door een slecht onderhoud / nalatigheid )

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

@Lexie welkom op het forum.
Er zullen de komende maanden weer enkele nieuwe pompen bijkomen, het duurt echter soms iets te lang naar mijn eigen zin :$

Voor Wallonië gok ik op half 2018 dat er een inhaalbeweging zal gemaakt worden, Dats is meer en meer zich aan het oriënteren richting het zuiden en ook andere aanbieders beginnen stilaan uit te breiden. Wat in Vlaanderen 2-3 jaar geleden begon met premies, is nu stilaan in Wallonië bezig, echter loopt het daar nog geen storm. Het is zoals altijd, de rijders volgen als er een CNG-pomp in de buurt is.

@Lage Emissie Zone bedankt voor de leuke woorden.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

@Aardgasrijder

Ere wie ere toekomt, ook onze Noorderburen zullen blij zijn dat ze al die informatie hier kunnen vinden B|.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Lexie, in het najaar gaat Pitpoint aan de Tiensesteenweg thv de Colruyt een nieuw station bouwen. Misschien dat dit makkelijker zal zijn. Bij Celis is enkel de gasleiding gelegd maar ligt het verder om 1 of andere reden stil

• Bedankt 2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...