Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Minste verbruik met mijn Punto1.4 cng 3,9 kg/100km, hoogste 5,25kg/100 km. Meestal kom ik op 4,3. Ik rij er wel naar, moet ik zeggen.

Ik vraag me trouwens af of de schakelmomenten die de boordcomputer aanraadt wel gezond zijn, op 50 km/u mag ik al naar 5de schakelen weliswaar als je langzaam accelereert. Als je vlot gas geeft, dan raad hij je niets aan :)

Voorts een vraagje;

Verleden jaar een electrische fiets aangeschaft en bijgevolg met de auto op 4 maanden tijd maar 1 tank leeggereden, toen ik hem moest vullen had ik ongeveer 50km minder op mijn teller dan gebruikelijk, volgens mij ontsnapt dat gas bij langdurig stilstaan of niet snel verbruiken, kan dit kloppen? Normaal rijd ik met een 13 kg steeds 300 a 320 km. In die tijdspanne van die 4 maanden maar 260 km. Wagen stond de hele tijd binnen en heb daar nochtans nooit iets geroken. Vond ik maar een teleurstelling.

aangepast door Aardgasrijder
nieuw onderwerp gestart ivm vraag
Geplaatst:

Hoe zuinig. Ik gebruik met de Doblo rond de 9 kg :$

Ik denk ook dat de gas er zo uitloopt...

Dit weekend heb ik de batterij eens losgehad in een poging om de boordcomputer te resetten.

Ik heb de indruk dat de motor nu iets beter trekt rond de 1000 toeren. Daarvoor moest ik altijd terugschakelen.

Wat die schakelmomenten betreft. Zelfde vraag hier. 2000 toeren en shift.

Gisteren heb ik een KFZ OBD2 II Diagnosegerät Mini ELM327 Bluetooth Testgerät

gekocht. Via een appje op de telefoon kan je dan heel wat parameters bekijken tijdens het rijden.

Zo vraag ik me af of er op 2000 rpm steeds evenveel gas ingespoten wordt of dit afhankelijk is van de belasting van de motor.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Bij onze Ypsilon (0.9 2-cilinder) schakel ik tussen de 2000 en 2300 toeren op benzine en tussen de 2500 en 2800 toeren op CNG.

Soms is dat als ik het pijltje zie, soms niet.

Dat pijltje zie je inderdaad niet meer als je wat vlotter optrekt  xD

Verbruik : zo tussen de 4.3 en 4.5 kg per 100 km.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Fiat doblo  1.4 Tjet bij schakelmoment idem, vlotter optrekken en pijltje zie je soms niet meer @Koen C

vind persoonlijk ook dat shift indicatie vlug reageert. Maar hoe vlugger je optrekt hoe meer verbruik ? Doblo rond de 9 kg vind ik persoonlijk veel!

eens laten checken bij garage?? hier anders geen klachten Nu 17000 km vanaf nieuw 0km

Geplaatst:

Beste,

hoe veel verbruikt u? Dit weekend had ik de batterij afgekoppeld om de ECU te resetten. Geen idee of dit gelukt is. Daarna de dagelijkse korte ritjes gemaakt. En op 33 km was het eerste balkje van de gastank al weg. Dat is 5kg op 33km...

Vorig weekend ook eens een langere trip op benzine gedaan. 110km/h cruise control. En ook hier 8,9 liter op 100 km.

Het ligt dus al niet aan de CNG.

Binnen een paar dagen verwacht ik de OBD2 analyser. Als ik daar niet wijzer mee wordt zal het een bezoekje garage worden.

Geplaatst:
3 uren geleden, EddySmit zei:

Beste,

hoe veel verbruikt u? Dit weekend had ik de batterij afgekoppeld om de ECU te resetten. Geen idee of dit gelukt is. Daarna de dagelijkse korte ritjes gemaakt. En op 33 km was het eerste balkje van de gastank al weg. Dat is 5kg op 33km...

Vorig weekend ook eens een langere trip op benzine gedaan. 110km/h cruise control. En ook hier 8,9 liter op 100 km.

Het ligt dus al niet aan de CNG.

Binnen een paar dagen verwacht ik de OBD2 analyser. Als ik daar niet wijzer mee wordt zal het een bezoekje garage worden.

hey,

er moet toch iets schelen aan jou doblo hoor.

een weekendje ardennen achter de rug en verbruik eens goed opgevolgd ik kom op 6.2kg

Geplaatst:

Greg en andere lezers,

hartelijk dank voor de reacties.

Toch nog een paar vraagjes als ik mag.

Tankt u L of H gas.

Schakelt u altijd netjes op 2000 rpm als het shift pijltje het aangeeft en komt u tot de 6de versnelling nooit boven de 2000 rpm of meer rond de 2500, 3000 rpm en sportief doortrekken?

Ik vraag me af of het op 2000 rpm rijden het properst of het zuinigst is? -_-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...