Simonisss Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Beste, Onze oude vervuilende diesel is eindelijk aan vervanging toe. Jammer genoeg beschikken we niet over een budget om een nieuwe wagen te kopen, dus ik schuim de tweedehandsmarkt af op zoek naar een CNG-familiewagen. Hierbij stoot ik op twee bedenkingen. 1: Ik merk dat de aankoop in Duitsland beduidend lager ligt. Voor een model Caddy, Touran, Zafira zitten ze daar al vaak 50% lager in aankoop dan hier. Dat is dan wel voor een auto die rond de 100 000 km draait, maar met opties ook best wel in orde is. Vragen hierbij: - is het überhaubt nog interessant om een CNG-wagen met 100K op de teller te kopen? - Welk model is het meest betrouwbaar (actie-radius, kwaliteit,...). Ik neig nu om de Zafira buitenspel te zetten wegen logheid, verbruik, ... 2. Ik lees heel wat tegenstrijdige review op het internet. Sommigen spreken van verlies aan kracht, anderen nuanceren dan weer. Vermits een grotere motorinhoud natuurlijk ook een groter verbruik (en uitstoot) betekent, stel ik mij de vraag welk type motor het meest interessant is. Ik rij nu met een 1.6 diesel, die ook behoorlijk log is, dus sportief moet ik zeker niet rijden. Maar van 0-100 in 25 minuten is er misschien ook wat over. Moet ik toch best naar een 2.0 gaan, of volstaan een 1.4, 1.6,... ? Ik trek af en toe ook wel eens iets met een trekhaak, dus dat speelt ook mee in de overweging. Alvast bedankt voor jullie adviezen! Groeten, Simonisss
Aardgasrijder Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Hey Simonisss Wat betreft de prijzen van wagens in het buitenland, meer bepaald in Duitslan kan ik heel kort zijn. Ja, die zijn opmerkelijk goedkoper ! Het scheelt zowel in nieuwprijs als 2dehands prijs in vele gevallen vele 1000-den euro's, tot wel 6000-8000 euro voor jonge wagens <2jaar. Het is zeker interessant om een 2dehands wagen te kopen met 100K op de teller, zowel voor CNG als een andere brandstof. Ik ben nog steeds stiekem op zoek naar een andere wagen voor mijn vrouw, een SUV, ik zoek ook bijna dagelijks naar een goede deal. Wat betreft model en merk, kwaliteit,... de Zafira zou ik niet buitenspel zetten, dit is een hele goede wagen en is niet log. Je zou sowieso een testrit moeten doen om de wagens met elkaar te vergelijken. Het is moeilijk om je in een bepaalde richting te duwen wat betreft wagen, veel hangt af van je eisen. Wil je een station? Een monovolume? Berline? Busje zoals de Caddy ? @Simonisss geef dit even aan, dan kunnen we ervaringen op het forum wisselen. Ik ben heel tevreden over mijn Octavia op CNG (maar dit is alom geweten hier op het forum). Wat betreft reviews op internet, tja ieder heeft zijn mening en je dient dit altijd te nuanceren. Wat voor de een belangrijk is, is voor de ander een bagatel. Ik kom van een 1900 SDI (Golf 4) en een 1.6 TDI (Vw Golf met 105 Pk). Als ik vergelijk in rijprestaties met mijn huidige 1.4 TSI 110 Pk (Octavia Combi) dan is deze wagen heel vlot, even vlot als de 1.6 TDI, het enige verschil dat ik merk is bij CNG, dat de wagen in lage toeren minder trekkracht heeft. Het staat hieronder op het forum heel kort beschreven. Ik merk dit verschil ook wanneer ik op benzine rij/ heb gereden. Mijn Octavia heeft een trekhaak en ik heb al regelmatig de trekhaak gebruikt, ook om zwaardere transporten te doen, mijn wagen kon dit makkelijk aan. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Darmgasrijder Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Ik heb voor deze week ook veel gekeken op mobile.de voor een jonge 2e hands Audi A4 Avant van 2016. Echter scheelde dit niet veel met de Belgische 2e handse. Uiteindelijk eentje gevonden bij Audi center te Aken die qua opties het meest naar m'n zin was, van 03/2016 en 11000 km maar paar dagen later was ie al verkocht en verder niks naar mn zin op de officiële Audi gebruikte wagens site. Op mobile stonden er ook nog genoeg maar bijna allemaal bij autohuizen die allerhande merken verkopen en die vertrouwde ik niet zo. Toen kwam ik deze site nog eens tgn na een hele tijd geleden eens bezocht te hebben en nu dus op zoek naar een nieuwe golf of caddy. Een 2e handse vertrouw ik niet, zit altijd met de vraag waarom de vorige hem weggedaan heeft. Mijn huidige is vorige week kapot gegaan en laten maken kost net zoveel als ik em particulier zou kunnen verkopen dus lijkt een nieuwe een beter plan, echter zijn de leveringstijden overal mei/juni... deze week ook nog offerte laten maken voor A3 maar incl opties en korting kwam ik op 35000 en dat vond ik veel voor een kleiner auto, bij beide VW's ben ik minder kwijt voor een (bijna) full option en meer ruimte. Ze konden echter geen A4 avant configureren en op Audi.be staat ie er ook nog niet tussen wat ik raar vind aangezien hier op forum al mensen zijn die er een besteld hebben op het Salon. Maar met opties zoude A4 gtron was toch ver boven m'n budget zitten... als ik nu geen nieuwe nodig had en we waren een jaar verder en ik kwam een jonge 2e hands A4 g tron tgn dan was de keuze snel gemaakt mits de prijzen idem zijn als de TDI nu.
Aardgasrijder Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 In Duitsland worden veel wagens zeer snel verkocht, de zogeheten directiewagens. Je hebt sowieso de standaard garantie van 2 jaar, vaak kan je er een 3de of 4de jaar bijkopen voor een kleine prijsje. Wantrouwig hoef je niet te zijn, tenzij het te mooi is om waar te zijn, dan moeten de alarmbellen afgaan Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
JoBé Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Je moet gewoon goed zoeken, geduld èn een beetje geluk hebben om bij de juiste "occasie" te komen. Ik ben nu met mijn A3-tje aan mijn 9de (op 12 stuks) 2dehands bezig, en nog steeds héél tevreden. Persoonlijk vind ik een nieuwe wagen, ongeacht het merk, veel te duur ... 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen