Evelyne Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 Hoi! Wij zouden deze zomer naar de Spaanse Pyreneeën trekken - op 2 uurtjes rijden van Barcelona ongeveer. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het moeilijk om CNG te vinden? Mijn autonomie op benzine is maar ongeveer 100 km dus dat wordt vrij pittig als we geen CNG vinden... Alvast bedankt voor de hulp! Groetjes Evelyne
Koen C Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 Heb je al gekeken op de site van NGVA ? Daar vind je alle CNG stations van Europa. https://www.ngva.eu/stations-map/ Ook op die van Gibgas kan je een zoektocht maken : https://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkreissuche - Routenplaner Van Gibgas kan je ook een (betalende) app gebruiken voor onderweg. De Pyreneeën lijken mij een leeg gebied voor CNG.... Rond de steden Pamplona, Zaragoza, Girona, Figueres, Donostia San Sebastian en Irun zijn CNG stations. Aan Franse zijde is het nog minder : Tarbes en in het Parc naturel régional des Pyrénées Ariégeoises (ten noorden van Andorra). Voor je route onderweg, door Frankrijk, lees je best in dit sub-gedeelte ivm Frankrijk. Ook een (gratis) Romac kaart kan interessant zijn voor onderweg in Frankrijk. https://www.romacfuels.com/nl/klantworden.php Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Jef164 Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 @Evelyne Zoek maar naar "Carburogaz" op Play Store, dit app is gratis (Frankrijk + Sp + Port + Be + Lux) 1
Populair bericht JEGO Geplaatst: 17 augustus 2024 Populair bericht Geplaatst: 17 augustus 2024 (aangepast) Als vervolg op mijn eerste 3 tankbeurten tijdens onze "vanlife" trip nu de volgende 3, maar dan in Spanje. 1. Gelijk over de grens na Perpignan heb je in La Jonqiera een station van "HAM" CNG. Hier heb ik getankt met de Romac kaart. Ik moest alleen wel even zoeken uiteindelijk DKV aangeduid en een km stand moeten invullen. (Nooit eerder voor gehad). Maar eind goed al goed. 24.5 KG kunnen tanken en 555 KM afgelegd. Voor mijn idee een OK druk. 2. Na wat korte ritjes in de bergen terug op weg gegaan naar de volgende locatie. Met het motto van tanken wanneer we er langs rijden (voor de zekerheid) bijgevuld in Santa perpètua de mogoda. Hier 16.6 kg in en half lege tank (Normaal 37 KG -> half 18.5 kg) ook hier dus geen hele goede druk, maar OK, ik krijg zelden 37 KG in de tanks van de Maxi...) met 288 KM waren de korte stukjes in de bergen wel stevig op het verbruik. Tov normaal. Al zakte de meter al na 50Km, bij een goed gevulde tank zie ik de meter pas zakken rond 100km. Dus dat zal wel bijdragen. Hier lukte het trouwens niet met mijn Romac kaart. Maar met de gewone maestro bank kaart geen probleem. 3. Aangezien we de Pyreneeën terug in gingen en er sprake is van een "dode" zone normaals op tijd getankt. Ditmaal in Lleida. 230 KM afgelegd en 11.55 KG in de tanks bijgekregen. Oh en het beste van alles. Tezamen 52.65 KG voor 65.59 euro . Nu even genieten van het uitzicht. Meer updates wanneer ik meer stations heb aangedaan. 17 augustus 2024 aangepast door JEGO Typo 2 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen