hvc$cng Geplaatst: 22 januari 2016 Geplaatst: 22 januari 2016 (aangepast) vrijdag 15 jan 2016 handtekening gezet onder aankoop voor octavia CNG ter vervanging van octavia 1.9 tdi elegence 2006 met 103.000 km op de teller (met geen enkel probleem!!). Nu wel wachten tot begin april voor levering, hopelijk iets vroeger. Ik deel zeker mijn bevindingen hier op dit forum. Ter info ik woon omgeving Kortrijk. 22 januari 2016 aangepast door hvc$cng 1
Aardgasrijder Geplaatst: 22 januari 2016 Geplaatst: 22 januari 2016 Welkom op het forum. Hoe ben je tot de keuze van een Octavia op CNG gekomen? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
hvc$cng Geplaatst: 22 januari 2016 Auteur Geplaatst: 22 januari 2016 skoda garage op 500m van mijn deur, met huidige OCTAVIA Combi niet het minste probleem in 10 jaar en 103.000 km, dus terug een Octavia Combi. Verder nog een goede overnameprijs gekregen, zou binnen 1 of 2 jaar heel wat minder kunnen zijn denk ik met al die anti-diesel maatregelen van de regering. Wegens weinig aantal km/jaar zou het dus zeker geen diesel meer worden en met die CNG versie rij ik nu dus met een benzine versie met de kostprijs van diesel. En als de dieselprijs terug de hoogte ingaat zal ik nog goedkoper uitkomen. Verder heb ik hier op 2,5 km een DATS CNG station (met H-CNG) en zeker en vast ook milieu overweging! nog vragen???
JoskeBoe Geplaatst: 22 januari 2016 Geplaatst: 22 januari 2016 Leuk nog een Octirijder op het forum. Heb je speciale opties genomen?
hvc$cng Geplaatst: 22 januari 2016 Auteur Geplaatst: 22 januari 2016 ja, ik hoop er weer zo'n 10 jaar verder mee te kunnen dus wat extra's konden er van af in samenspraak van mevrouw natuurlijk die meestal andere zaken belangrijk vind dan ikzelf maar we kwamen er vlot uit, Eerst dus het kleur, nl Quartz Grey, de vorige was cappuccino beige en de vrouw wou toch iets anders, interieur Satin black en kunstleder op de achterzijde van de voorzetels, verder het gratis inbegrepen Pack Ambition GPS en ook het Pack Ambition look, verder het elektrisch openen en sluiten van achterklep en elektrisch inklapbare spiegels. Ook nog wat aan de veiligheid gedacht met Front Assist en Driver activity assistant en voor het gemak ook nog de Park assist en een 220v stopcontact. Ten slotte om de koffer wat proper te houden een rubber koffertapijt. Ik zie er al naar uit natuurlijk en is er iemand die ervaring heeft met levertijden? Ik zou die zeker hebben eerste week van april maar dat is dan toch meer dan 10 weken!!?? 1
Aardgasrijder Geplaatst: 22 januari 2016 Geplaatst: 22 januari 2016 Uit ervaring weet ik dat de planning van Skoda redelijk nauwkeurig is. Ik had mijn wagen 1 week voor de afgesproken datum Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Bruno Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Gekocht bij Lamaire Motors natuurlijk, Ik heb er de mijne ook gekocht en rij er al mee sinds 6 januari en supertevreden, alsook van de garage.
Bruno Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Op 22-1-2016om15:29, hvc$cng zei: ja, ik hoop er weer zo'n 10 jaar verder mee te kunnen dus wat extra's konden er van af in samenspraak van mevrouw natuurlijk die meestal andere zaken belangrijk vind dan ikzelf maar we kwamen er vlot uit, Eerst dus het kleur, nl Quartz Grey, de vorige was cappuccino beige en de vrouw wou toch iets anders, interieur Satin black en kunstleder op de achterzijde van de voorzetels, verder het gratis inbegrepen Pack Ambition GPS en ook het Pack Ambition look, verder het elektrisch openen en sluiten van achterklep en elektrisch inklapbare spiegels. Ook nog wat aan de veiligheid gedacht met Front Assist en Driver activity assistant en voor het gemak ook nog de Park assist en een 220v stopcontact. Ten slotte om de koffer wat proper te houden een rubber koffertapijt. Ik zie er al naar uit natuurlijk en is er iemand die ervaring heeft met levertijden? Ik zou die zeker hebben eerste week van april maar dat is dan toch meer dan 10 weken!!?? Ge moet mij dan ne keer een foto tonen als je hem hebt van je rubberen tapijt als je wilt natuurlijk he, Mij hebben ze het afgeraden vermits je met de verhoogde bodem zit, zou knipwerk worden en niet mooi af te werken...
hvc$cng Geplaatst: 7 februari 2016 Auteur Geplaatst: 7 februari 2016 Dag Bruno, ik zet zeker eens een foto online als ik de wagen heb met een detail van die kofferschelp. Inderdaad, met de iets verhoogde drempel zal die iets uitkomen maar ik zal er wel iets proberen mee aan te vangen. En bij mij komt functionaliteit altijd boven schoonheid als ik moet kiezen, daarom liever een niet "perfecte" schelp maar wel een propere koffer. Ik heb in mijn huidige Octavia combi ook zo een schelp en is wel heel handig. Ik woon op minder dan 1 km van Lamaire dus ook daar aangekocht. En hoe zit het met het verbruik? En ook gaan tanken bij Dats Wevelgem? 1
Aardgasrijder Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Ik zal deze week ook een foto plaatsen van mijn vloermat, is wel aftermarket besteld in Duitsland, dus niet de originele, er zit inderdaad wat speling op, maar stoort me niet echt. Uiteraard zullen er velen zeggen dat het niet mooi is. Ik maak een fotootje en zal het hier plaatsen voor jullie. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Bruno Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 10 uren geleden, hvc$cng zei: Dag Bruno, ik zet zeker eens een foto online als ik de wagen heb met een detail van die kofferschelp. Inderdaad, met de iets verhoogde drempel zal die iets uitkomen maar ik zal er wel iets proberen mee aan te vangen. En bij mij komt functionaliteit altijd boven schoonheid als ik moet kiezen, daarom liever een niet "perfecte" schelp maar wel een propere koffer. Ik heb in mijn huidige Octavia combi ook zo een schelp en is wel heel handig. Ik woon op minder dan 1 km van Lamaire dus ook daar aangekocht. En hoe zit het met het verbruik? En ook gaan tanken bij Dats Wevelgem? Hallo, HVC enz.... THX voor de reactie,ja als ik en de buurt ben tank ik te Wevelgem maar meestal ga ik te Harelbeke bij Imog omdat dit dichter bij me in de buurt is. Het verbruik is omtrent de 4 KG bij mij al kan ik daar nog niet een echte status op maken , heb amper 2000KM. Wel kan ik zeggen dat ik vorige week een trip gedaan heb naar Lommel en kwam uit op amper 3.6KG, volgeladen met koffers en 4 personen. De terugweg daarintegen was dan 4 KG,doorgaan goed weer terugkomst barslecht en wind op kop, alles speelt een rol. Toch supertevreden met het verbruik hoor en een superwagen !!
David Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Skoda Lamaire boert goed denk ik dan. ik weet wel niet hoe ze daar in de zomer hun gazon afrijden, want alles staat er tjokvol met nieuwe autos. ik ben op 18/1 mijn octavia g-tec gaan ophalen en ze wisten mij te vertellen dat sedert eind oktober de verkoop van de cng aan een spectaculaire klim begonnen was. @hvc$cng, jij hebt op 15/1 getekend lees ik? ik ging de mijne op 15/1 gaan halen maar die vrijdag en die zaterdag hadden ze 'geen tijd' vanwege het autosalon. ik vermoed dat mijn wagen een weekendje in de showroom gestaan heeft. niet gezien? Het wordt dus binnenkort nóg drukker aan de dats in Wevelgem. jammer dat je soms aan de cng pomp moet wachten omdat er daar iemand diesel staat te tanken terwijl de pomp ervoor vrij is... 1
hvc$cng Geplaatst: 8 februari 2016 Auteur Geplaatst: 8 februari 2016 Dag David, ik denk dat het een zilverkleurige is en dan heb ik daar zelfs heel even in gezeten, er stond op dat moment maar 1 octavia cng dus zal dat waarschijnlijk die van u geweest zijn. Ook gezien dat de cng tank vol was met 100% Hcng. Hij stond wel buiten en het is moeilijk om het juiste kleur te zien want die zijn tegenwoordig volledig met folie ingepakt. En hoelang was bij u de levertijd? Mijn bestelling is van 15/01 en levering voorzien op 04/04, maar hopelijk wat vroeger.
David Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 ja hoor, een zilvergrijze, met een lava grey interieur. dit alles past mooi bij de alu velgen ik heb hem het laatste weekend van oktober besteld. was dan beloofd voor 14/1. enkele weken later terug geweest naar de garage, en dan was het al voorzien om op 22/12 toe te komen bij de importeur. nog voor het nieuwe jaar was hij bij de dealer. Maar, autopapieren komen blijkbaar wat achter (diefstalpreventie?) tegen dat ze die dan gekregen / gevonden hadden was het algauw 8/1. En ik ben ook maar een simpele werkmens die gaat werken op de normale uren. dus tegen dat de inschrijving en verzekering in orde was, kon ik er in theorie op 15/1 achter. 1
cngtom Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Op 6-2-2016om15:03, Bruno zei: Ge moet mij dan ne keer een foto tonen als je hem hebt van je rubberen tapijt als je wilt natuurlijk he, Mij hebben ze het afgeraden vermits je met de verhoogde bodem zit, zou knipwerk worden en niet mooi af te werken... Ik heb ook bij het bestellen voor mijn octavia achter de omkeerbare koffervloer geïnformeerd, dit was echter niet mogelijk vanwege de hogere vloer. Mijn plan was om eventueel zelf een rubberen mat op de onderzijde van mijn koffervloer te plakken (als dit praktisch mogelijk is uiteraard) mijn levertijd is wel pas op 24 april handtekening gezet op 25 januari (net op tijd voor de premie)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen