Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Bob

terugroep zafira T 150pk cng

Recommended Posts

Vandaag kreeg ik spontaan tel van mijn garagist om me bij hem aan te bieden voor een controle van de bevestigingsbouten van de cng tanks .

Blijkbaar is er een terugroepactie van Opel,die aan mij voorbij is gegaan wegens "nooit thuis in Belgie".

Volgende week moet ik naar de technische controle,hopelijk weten die kwispels daar niets over anders kan ik nog eens terug keren. 

Zijn er nog Opel rijders die dit gekregen hebben?

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Bob over welke terugroepactie gaat het? 
Heb je een referentienummer? Ik kan er niet dadelijk iets van terugvinden op internationale fora, enkel over de tanks, niet over de bouten.
Of gaat het over de bevestiging van de beschermkap?

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Vorig jaar of nog iets langer terug, was er terugroepactie van tankvuldop. Brief van Opel België. We mochten nr Drivesystems gaan voor vervanging.

Ja, die aktie van verleden jaar heb ik ook gekregen,maar nu blijkt het een werkje te zijn dat in een "gewone"garage kan gebeuren.

Ik heb er geen oproep voor gekregen in de vorm van een brief maar gewoon via tel.

Volgende week ga ik naar de TC en daana bij mijn garagist voor de bouten.

Com and si next time.

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Ik ben dus  bij mijn garagist geweest en het betref dus wel degelijk de bevestigingsbouten van de tanks.

Om te voorkomen dat de tanks beschadigd worden door schuren/rammelen tegen het shassis zit er een bescherming tussen .

Doordat deze gekneld word zou het kunnen dat er na 4 jr wat speling op komt .

Daarom moeten de bouten nagekeken worden op roest en aangetrokken worden met een moment-sleutel .

Dit is een speciale sleutel die je kunt afstellen op verschillende span-sterktes , die doorgegeven worden door de constructeur.

Nadien worden de bouten met Lock-tide op de juiste druk gehouden .

Voor die mannen is dat een fluitje van een cent (0,01€xD) .