Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 29/4/2019 om 14:57, Genenaft zei:

Ik heb mn seat leon st 1.5 tgi sinds vrijdag en heb er sindsdien een kleine 1000 km mee gedaan.  Ik rijd zonder problemen 4 kg/100 km dus met 17,7 kg raak ik makkelijk 400 km ver.  Vandaag een ritje van 200 km antwerpen op en af op het gemakske begonnen met volle cng tank en ik heb twee "blokskes" weg.  Als die meter lineair werkt dan ga ik naar de 600 km.  Tussentijdse beoordeling : 9/10

Bij mijn ibiza werkt die meter absoluut niet lineair, ik geraak gemiddeld zo'n 375-400 km met een volle tank (kleine 16kg), maar eerste 100 km gaat er maar 1 blokje van de 8 af.

Iemand enig idee hoe dat komt?

Geplaatst:
1 uur terug, Laurens zei:

Bij mijn ibiza werkt die meter absoluut niet lineair, ik geraak gemiddeld zo'n 375-400 km met een volle tank (kleine 16kg), maar eerste 100 km gaat er maar 1 blokje van de 8 af.

Iemand enig idee hoe dat komt?

bij mijn passat 1.4tsi cng werkt de gasmeter ook niet zuiver lineair, uit ervaring weet ik wel ongeveer hoever ik geraak; en ik gebruik ook de functie "gemiddeld verbruik" tijdens de trip (bij elke cng tankbeurt reset ik de tripkm op 0); wat de meter aangeeft als restbereik is wel vrij correct. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

De blokskes zijn idd niet echt lineair.  Wat wel in grote lijnen (afwijking < 0.5 kg per 100 km) klopt is het gemiddeld verbruik.  Dit weekend eens naar luxemburg rijden om te kijken of ik heen en terug geraak.  Dan kan ik nog eens goedkoop tanken ook ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...