Dominiquem Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Hallo Ik ben van plan eind dit jaar over te schakelen vandieselwagen naar cng wagen (Seat arona) Is het zo dat de onderhoudskosten hoger liggen?
muscles Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 53 minuten geleden, Dominiquem zei: Hallo Ik ben van plan eind dit jaar over te schakelen van dieselwagen naar cng wagen (Seat arona). Is het zo dat de onderhoudskosten hoger liggen? Andersom: lager ! De dieselfilter valt al weg om te beginnen. Hoeveel kilometers zal je dan per jaar gaan afleggen, of hoeveel km leg je af per jaar? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 11 februari 2019 Geplaatst: 11 februari 2019 Niet 100% mee eens muscles. Je moet dubbel zoveel op onderhoud (15.000km ipv 30.000km, of 1x jaar versus 1x per 2 jaar) en op 60.000km nieuwe bougies. Dat heb je dan in een diesel weer niet (gloeibougies werden in mijn Golf V nooit vervangen en dat voor 280.000km). De kosten zijn dan wel lager per onderhoudsbeurt, op termijn zal het eerder kif/kif zijn. Maar onderhoudskosten zijn niet het hele verhaal... geen (of lagere na 2020) wegentaks, geen inschrijvingstaks (tot en met 2020), goedkoper tanken...
paulDS Geplaatst: 11 februari 2019 Geplaatst: 11 februari 2019 13 uren geleden, Lange_666 zei: Niet 100% mee eens muscles. Je moet dubbel zoveel op onderhoud (15.000km ipv 30.000km, of 1x jaar versus 1x per 2 jaar) en op 60.000km nieuwe bougies. Dat heb je dan in een diesel weer niet (gloeibougies werden in mijn Golf V nooit vervangen en dat voor 280.000km). De kosten zijn dan wel lager per onderhoudsbeurt, op termijn zal het eerder kif/kif zijn. Maar onderhoudskosten zijn niet het hele verhaal... geen (of lagere na 2020) wegentaks, geen inschrijvingstaks (tot en met 2020), goedkoper tanken... Niet te vergeten : de kost van de 4-jaarlijkse keuring van de CNG tanks en de jaarlijkse oplichting bij de keuring. (CNG "keuring" toeslag).
muscles Geplaatst: 11 februari 2019 Geplaatst: 11 februari 2019 Het is ook afhankelijk van het feit of je veel kilometers moet afleggen voor je werk, of niet. En je moet dan ook zorgen dat je werkgever je verplaatsingskosten niet uitbetaalt inbegrepen in je loon zodat je die dan apart kan laten ingeven bij je belastingaccountant. Of je kan dat ook zelf doen als je dat kent. Alle kosten voor je auto - de keuring hoort daarbij - zijn een aftrekpost. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen