Ivivke Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Misschien moet je eens kijken naar een hybride model met elektriciteit ? Ik weet dat het een cng forum is maar er zijn er die genoeg mogen trekken in hybride modus ... die worden ook meer gehomologeerd dan de cng versies want die gaan langzaamaan verdwijnen ... . (bv bij 'outlander phev', kia en of hyundai ) Ik geef het maar mee omdat we er een lange zoektocht op hebben zitten en met cng niet meer verder kunnen. Daarbij is momenteel de hybride markt aan het uitbreiden en binnen dit en max 2 jaar zou daar voor ons ook een oplossing voorzien zijn ... . We zochten ook tussen de 2de hands cng voertuigen maar weinig te vinden .. ik denk dat iedereen die bijna op rijd .. als ik zie wat ze ons willen geven voor een verkoop ervan ... snap ik dat ook ... . gr, Ive 1
Kimberley Geplaatst: 10 januari 2019 Auteur Geplaatst: 10 januari 2019 Op 2/1/2019 om 13:33, Ivivke zei: Misschien moet je eens kijken naar een hybride model met elektriciteit ? Ik weet dat het een cng forum is maar er zijn er die genoeg mogen trekken in hybride modus ... die worden ook meer gehomologeerd dan de cng versies want die gaan langzaamaan verdwijnen ... . (bv bij 'outlander phev', kia en of hyundai ) Ik geef het maar mee omdat we er een lange zoektocht op hebben zitten en met cng niet meer verder kunnen. Daarbij is momenteel de hybride markt aan het uitbreiden en binnen dit en max 2 jaar zou daar voor ons ook een oplossing voorzien zijn ... . We zochten ook tussen de 2de hands cng voertuigen maar weinig te vinden .. ik denk dat iedereen die bijna op rijd .. als ik zie wat ze ons willen geven voor een verkoop ervan ... snap ik dat ook ... . gr, Ive Ik kan niet veel hybride wagens vinden die mogen trekken.. De Kia Optima SW en de Mitsubishi Outlander mogen 1.500 kg trekken maar zijn wel heel duur in aankoop. Buiten deze 2 modellen kan ik niet direct iets vinden die minimum 1.500 kg mag trekken. Heeft u soms nog weet van een ander model?
Dr Nick Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 2 uren geleden, Kimberley zei: Ik kan niet veel hybride wagens vinden die mogen trekken.. De Kia Optima SW en de Mitsubishi Outlander mogen 1.500 kg trekken maar zijn wel heel duur in aankoop. Buiten deze 2 modellen kan ik niet direct iets vinden die minimum 1.500 kg mag trekken. Heeft u soms nog weet van een ander model? Ben er niet zeker van, maar Toyota Rav4 volgens mij ook autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Ivivke Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 Hoi Kimberley, ik wil gerust mee op zoek gaan, maar in welk budget had u graag een oplossing? En moet het die 1500kg halen? Het klinkt haast verkeerd om het heden te zeggen, maar een motor die regelmatig goed moet trekken is een diesel ... . Als ik de prijzen bekijk van modellen die goed kunnen trekken ( tot 2000kg ed ) lopen die eigenlijk ook al op, of zit ik zo fout? Dat zware trekken is eveneens enkel bij cng maar mogelijk bij enkele dacht ik zo ... . Er zijn daar ook die niets of minder mogen trekken. Alles heeft te maken met wat de fabrikant heeft laten homologeren en wat de combinatie van motor en model is ... . Ik vind bv ook de kia Niro bij betaalbare hybrides ( waarbij de hybride versie 1300kg kan trekken zie : Waarom kijk je ook niet eens bij Hyundai ionique ( plug in weliswaar maar 750kg slepen volgens de aanwezige brochure ) Dat het niet onmogelijk is bewijst tesla : Als je geld/tijd hebt is een tesla x ook de moeite : 2250kg trekken ... dat kan tellen volgens ons. ( Waarom niet een occasie daarvan? Ik geef toe dat we heden net iets te vroeg zijn, wij hoopten nog 2 jaar te rijden met onze cng en dan de juiste overstap te kunnen maken ... ) De nieuwe model3 ging een trekhaak krijgen maar daar vind ik niets rond terug ... volgend jaar komen die goedkopere modellen ervan uit ... . Van de rav4 2019 van toyota weet ik het nog niet want die wordt vrijdag voorgesteld bij onze dealer ... . Laten we stellen dat binnen dit en 2 jaar er een optimalere keuze is ... . gr, Ive
Dr Nick Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 1 uur geleden, Ivivke zei: Van de rav4 2019 van toyota weet ik het nog niet want die wordt vrijdag voorgesteld bij onze dealer ... . Als ik het goed heb ligt daar een 2.5 VVi of zoiets in, zijnde een hybride met zware ICE-motor. Als die het niet mag trekken, dan is dat idd een fout van de constructeur om die niet te laten homologeren daarvoor. 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen