Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zal in België een fietsdrager moeten kopen voor mijn Octavia combi g-tec.

Kan er mij iemand de hoogte van de vijfde deur van mijn toekomstige wagen zeggen aub.

Voor mijn in Spanje gestationeerde auto (Toyota corolla verso) heb ik er jaren geleden eentje bij Decathlon gekocht (Thule).

Tenzij iemand een alternatief heeft ?

Dank bij voorbaat.

Geplaatst:

De hoogte van de 5de deur...

Gemeten vanaf waar?

Aangezien die schuin gemonteerd is, moet je dan de maat hebben loodrecht tov de grond of de schuin aflopende die de hellingsgraad van achterklep volgt?

En tot waar?

Geplaatst:
4 minuten geleden, Lange_666 zei:

De hoogte van de 5de deur...

Gemeten vanaf waar?

Aangezien die schuin gemonteerd is, moet je dan de maat hebben loodrecht tov de grond of de schuin aflopende die de hellingsgraad van achterklep volgt?

En tot waar?

zo'n fietsdrager haakt over de bovenkant van de achterklep, waar die scharniert, en dan tot de onderkant van de achterklep.

Geplaatst:
1 minuut geleden, deverhelst zei:

zo'n fietsdrager haakt over de bovenkant van de achterklep, waar die scharniert, en dan tot de onderkant van de achterklep.

dus de schuin aflopende hellingsgraad zoals je zegt

Geplaatst:
2 minuten geleden, Lange_666 zei:

120cm, juist gemeten (vanaf de spleet tussen dak en achterklep tot op de bumper).

bedankt ! dat betekent dat ik er goedkoop van af kom vermits ik dezelfde kan kopen !

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 uren geleden, deverhelst zei:

Ik heb daar ook wel interesse voor, maar heb je dan geen lichte schade aan de klep van het gewicht?

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:

@DeNbEiRe_84 ik heb zo eentje op mijn oude golf gehad. Je krijgt altijd wat lakschade. Het is een klemsysteem en werkt goed. Mijn Thule kon 3 koersfietsen dragen. Door het gewicht en de wrijvingen en trillingen krijg je altijd wat lakschade. Mijn schoonmoeder heeft eente op haar opel meriva en heeft ook lakschade opgelopen. 

• Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
6 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@DeNbEiRe_84 ik heb zo eentje op mijn oude golf gehad. Je krijgt altijd wat lakschade. Het is een klemsysteem en werkt goed. Mijn Thule kon 3 koersfietsen dragen. Door het gewicht en de wrijvingen en trillingen krijg je altijd wat lakschade. Mijn schoonmoeder heeft eente op haar opel meriva en heeft ook lakschade opgelopen. 

dat valt nogal mee vind ik, ik gebruik dat al jaren !

• 2 weken later...
Geplaatst:

daarstraks een Thule Clip On High op de kop getikt voor de helft van de prijs (150 euro). De winkelier was

al begonnen met de montage maar had het blijkbaar halverwege opgegeven, vandaar aan de helft van de prijs gekocht.

Nu de rest van de montage afwerken, met twee linkerhanden is dat niet simpel !?

• Hahaha 2
Geplaatst:

@deverhelst hij past toch op je wagen? Het modelnummer klopt toch?

Montage is eigenlijk heel makkelijk en snel. De eerste keer moet je wel wat afstellen, maar daarna is het op 2 minuten geplaatst.

Succes ermee.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
8 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@deverhelst hij past toch op je wagen? Het modelnummer klopt toch?

Montage is eigenlijk heel makkelijk en snel. De eerste keer moet je wel wat afstellen, maar daarna is het op 2 minuten geplaatst.

Succes ermee.

modelnummer is 9105

Als je het bijhorende schema moet gebruiken, hallo, hallo. Maar misschien heeft dat met mijn onhandigheid te maken.

Ik heb een filmpje op het internet gevonden en dat verduidelijkt veel.

Nu eerst de hagen scheren en dan gooi ik er mij terug op !?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...