DeNbEiRe_84 Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 (aangepast) Verko blijft verder investeren in aardgasvoertuigen en stelt zijn CNG station open voor de voertuigen van de naburige gemeenten. Maar de particulier krijgt nog steeds geen toegang ? Mails met de vraag om meer duidelijkheid over eventuele toegang voor particulieren blijven maandenlang onbeantwoord ? Ik blijf echter verder lobbyen voor de CNG rijders in onze contreien ? 25 mei 2018 aangepast door DeNbEiRe_84 2 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
Golf Variant Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 Bedankt om je in te zetten voor je medemens in de omgeving van Dendermonde. 2
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 15 juni 2018 Auteur Geplaatst: 15 juni 2018 Verslag van de gemeenteraad te Dendermonde in verband met de aankoop van 11 CNG bestelwagens (Iveco Daily?) voor de technische diensten: FINANCIËN 4. Afsluiten kaderovereenkomst met Eandis inzake de aankoop van 11 CNG bestelwagens – goedkeuring DE GEMEENTERAAD Bevoegdheid Het Gemeentedecreet van 15 juli 2005, en latere wijzigingen, meer bepaald artikels 42 en 43, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad. Juridische grond De Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36. De Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen. Het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen. Het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen. Het Koninklijk Besluit van 2 juni 2013 tot bepaling van de datum van inwerkingtreding van de wet overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten van 15 juni 2006 en van de koninklijke uitvoeringsbesluiten ervan. Motivering De technische uitvoeringsdiensten dienen hun wagenpark uit te breiden met 11 bestelwagens om de teams polyvalenter inzetbaar te maken en een modernere dienstverlening te kunnen verzorgen. Met het aanbod van het gebruik van de snelvulinstallatie op de terreinen van Verko is de keuze voor aardgasvoertuigen haalbaar geworden. Momenteel zijn er drie aankoopcentrales, nl. Eandis, Creat en de Vlaamse Overheid die duurzame voertuigen aanbieden. Enkel Eandis kan de door het stadsbestuur gewenste voertuigen aanbieden. Een lokaal bestuur die een beroep doet op een opdrachtencentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren. Afzonderlijke overeenkomsten zullen worden gesloten tussen Eandis en het bestuur. Er wordt voorgesteld om onderstaande huidige uit dienst te nemen voertuigen af te voeren naar een metaalverwerker: - Jeep: DSQ 793 - Gesloten bestelwagen: PYN 791 (voertuig permanent in gebruik door RB-comité) -> is reeds uit dienst genomen, wordt weldra afgevoerd met andere stadsvoertuigen die gestald stonden in voormalige garage, site Moerstraat conform cbs-beslissing - Lichte bestelwagen, open laadbak, dubbele cabine: EQH 054 – DJM 747 – VQC 785 - Lichte bestelwagen, open laadbak, enkele cabine: EQH 054. Financiële aspecten De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het budget van 2018, via budgetsleutel 2422000/011906- ALGBEST-tech06 en 2422000/071000-CULTTOER-tech20 van het investeringskrediet. De ontvangst van de huidige af te voeren voertuigen (schrootprijs per kilo) zal ten gepaste tijde ingeschreven worden. BESLUIT Artikel 1 De gemeenteraad keurt de kaderovereenkomst met Eandis en de aankoop van volgende 11 CNG bestelwagens goed: - 6 lichte bestelwagens perceel 2.11 voor de technische uitvoeringsdienst - 1 lichte gesloten bestelwagen perceel 3.2 voor het Ros Beiaard comité - 4 lichte bestelwagens, open laadbak, enkele cabine perceel 3.6 voor de technische uitvoeringsdienst Art. 2 De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het budget van 2018, via budgetsleutel 2422000/011906- ALGBEST-tech06 en 2422000/071000-CULTTOER-tech20 van het investeringskrediet. De ontvangst van de huidige af te voeren voertuigen (schrootprijs per kilo) zal ten gepaste tijde ingeschreven worden. Stemming: 33 stemmen 'ja', 0 stemmen 'neen', 0 onthouding(en) en 0 blanco stemmen. 1 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 12 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2018 Beste vrienden Ik zag daarnet op Facebook onderstaande post van Leen Dierick, 1e schepen van de stad Dendermonde. Deze aankoop werd reeds beslist op de gemeenteraad van 18/04/2018. Jammer genoeg zullen deze bij gebrek aan een openbaar CNG-station in Dendermonde tanken aan een privéstation. Meer tekst en uitleg over deze aankoop is trouwens te vinden op de website van Leen Dierick... Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
muscles Geplaatst: 12 oktober 2018 Geplaatst: 12 oktober 2018 24 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: Beste vrienden Ik zag daarnet op Facebook onderstaande post van Leen Dierick, 1e schepen van de stad Dendermonde. Deze aankoop werd reeds beslist op de gemeenteraad van 18/04/2018. Jammer genoeg zullen deze bij gebrek aan een openbaar CNG-station in Dendermonde tanken aan een privéstation. Meer tekst en uitleg over deze aankoop is trouwens te vinden op de website van Leen Dierick... Ik vind het ook altijd spijtig dat men er hier in België niet aan denkt om deze terreinen open te stellen voor het publiek om daar dan ook met privévoertuigen CNG te kunnen tanken, vooral dan in gemeenten waar nog helemaal geen CNG-tankstations zijn en waar de vraag groot is. In Duitsland zijn er wel stedelijke CNG-tankstations (op terreinen die eigendom zijn van de gemeente), heb ik gelezen op het Erdgasfahrer-forum. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 15 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2018 Inmiddels na een vraag op Facebook opnieuw de bevestiging gekregen dat men nog steeds bezig is met de plannen voor een particulier CNG-station in Dendermonde ? 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
Fred M Geplaatst: 29 juli 2019 Geplaatst: 29 juli 2019 Ik heb net nog per e-mail contact genomen met DATS24 en PitPoint. Bij beide hetzelfde antwoord. Geen concrete plannen voor een CNG-station in regio Dendermonde. Ik denk dat het de voorkeur heeft een CNG-pomp te hebben bij een bestaand benzinestation want kun je meteen de benzinetank bijvullen
muscles Geplaatst: 29 juli 2019 Geplaatst: 29 juli 2019 @Fred M Je kan ook es proberen bij Q8 want die hebben daar 3 tankstations. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Fred M Geplaatst: 31 juli 2019 Geplaatst: 31 juli 2019 (aangepast) @muscles Ik heb contact opgenomen met de klantendienst van Q8 en ze laten mij weten dat hun projectteam voortdurend bezig is nieuwe locaties voor CNG uit te zoeken in functie van de vraag van de klanten. Ze hebben mijn vraag voor Dendermonde doorgegeven aan het projectteam maar waarschuwen wel dat het een lange weg is om de nodige documentatie en toestemmingen te krijgen. 31 juli 2019 aangepast door Fred M 1
muscles Geplaatst: 31 juli 2019 Geplaatst: 31 juli 2019 @Fred M Ik weet dat er in de FB-groep 'Status CNG-tankstations België' nog iemand zit die van Dendermonde is, en al een tijd ijvert om daar een CNG-station te krijgen. Hij was hier in het aardgasrijderforum ook actief, maar sinds een tijdje niet meer. En je kan eventueel van deur tot deur gaan in Dendermonde (Grembergen en andere dorpen inbegrepen) als je veel tijd hebt om mensen warm te maken voor CNG. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen