Puren Geplaatst: 18 mei 2018 Geplaatst: 18 mei 2018 Ik heb momenteel een tomtom gpscmet ingebouwde sim-kaart zodat ik steeds de meest recente verkeerssituaties/files/wegenwerken/... heb en mijn gps dus het traject aan past. Heeft de admundsen dit ook of is dit een eenvoudige gps die enkel de verkeerssituaties van de verkeersdienst ontvangt? Tweede vraag: wat is de maximum geheugencapaciteit van de SD-slots in een octavia?
Lange_666 Geplaatst: 19 mei 2018 Geplaatst: 19 mei 2018 (aangepast) 1: De Amundsen heeft dit +/- ook. In de standaardinstelling stelt de GPS ook 3 routes voor waaruit je kan kiezen (ik heb dat al uitgeschakeld en gekozen voor maar 1 route). Er wordt wel een melding gemaakt van verkeersproblemen op de gekozen route. 2: Max capaciteit weet ik niet maar ik heb in slot 2 een SD-kaartje van 32GB zitten. Wat me vooral stoort aan de Amundsen is: - NL bitching Betty en niet de optie hebben om er een VL van te maken (zoals bij andere (losse) GPS'sen). - Een andere taal kiezen stelt gans uw wagen op die taal in, dus ook uw boordcomputer. - Te weinig updates (2x jaar). Er zit nog redelijk wat oude data in, vooral naar snelheidsborden toe (er zitten al wel straten in die nog moeten worden aangelegd...LOL). - Update kan enkel op de originele bijgeleverde SD kaart. - Bij wegenaanduiding ook de vermelding van de andere wegnummer (vb: De E-19 heet ook A1. Bitching Betty heeft het dan over "volg x-km de A1/E19", ipv van enkel volg x-km de E19. Ik vind dat verwarrend en nutteloos). 19 mei 2018 aangepast door Lange_666
Aardgasrijder Geplaatst: 19 mei 2018 Geplaatst: 19 mei 2018 De Amundsen heeft realtime verkeersinfo en past zijn route daar ook op aan. Capaciteit weet ik niet, maar er zijn 2 slots, 1 voor GPS en 1 voor je andere kaart. 32 Gb ga je niet snel vol krijgen met liedjes denk ik ? 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lange_666 Geplaatst: 19 mei 2018 Geplaatst: 19 mei 2018 (aangepast) 2 uren geleden, Aardgasrijder zei: 32 Gb ga je niet snel vol krijgen met liedjes denk ik ? Toch wel...? Ik heb daar zo'n dikke 4000 nummers op staan (mp3's met minstens 192 kbps als kwaliteit). Spijtige is dat als je de shuffle functie wil gebruiken je ze moet opdelen in verschillende directory's. Het shuffle algoritme kan die hoeveelheid niet aan en blijft zich beperken tot de eerste x nummers in de lijst. 19 mei 2018 aangepast door Lange_666
nonzerosumgame Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 Heb je de SmartLink+ optie genomen? Via Android Auto of Apple Carplay de app "Waze" gebruiken. Altijd up-to-date met flitsers en verkeersinformatie.
Puren Geplaatst: 24 mei 2018 Auteur Geplaatst: 24 mei 2018 Maar dat zal dan waarschijnlijk via mobiele data van smartphone gaan vermoed ik
nonzerosumgame Geplaatst: 29 mei 2018 Geplaatst: 29 mei 2018 Op 24/05/2018 om 14:35, Puren zei: Maar dat zal dan waarschijnlijk via mobiele data van smartphone gaan vermoed ik Ik gebruik het elke dag twee tot vijf keer voor een afstand van tenminste 120km en bij mij gebruikt het 135mb per maand. Moderne abonnementen hebben al makkelijk 1GB of meer per maand, dus daar moet je je nu geen zorgen over maken. 1
Puren Geplaatst: 29 mei 2018 Auteur Geplaatst: 29 mei 2018 Ik heb een simpele gsm van het werk en 500MB mobiele data via oud proximus abonnement. Ik heb momenteel mijn tomtom gps waar een simkaartje met ongelimiteerd dataverbruik in zit (eigen aan dat type gps), dus zal ik mijn eigen gps blijven gebruiken om op verlof te gaan. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen