Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Izegemnaarke

Leden
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Izegemnaarke last won the day on March 27

Izegemnaarke had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutraal

About Izegemnaarke

  • Rank
    Nieuw lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dank u! Ik hoop om probleemloos tot 230.000 km te rijden. Op het dashboard wordt de tekst "olietemperatuur" getoond, geen idee waar de sensor zit, 's avonds is de olietemperatuur 88°C-90°C, 's morgens zal het misschien wel eerder 86°C zijn. Ik laat de motor eerst een goeie 30s draaien bij stilstand. Ik probeer om niet te laag in toeren te rijden zodat de motor niet teveel koppel moet leveren en ook iets sneller opwarmt, tussen 2200 en 2500 rpm. Meestal rijd ik minstens 1 versnelling hoger dan wat de boordcomputer vraagt. In die 8km heb ik 3 keer verkeerslichten, zone 50, 70, zone 30, en enkele keren voorrang van rechts, dus ik moet een heel aantal keer vertragen/stoppen en versnellen wat de motor opwarmt. Als je een afstandje 70 km/u rijdt aan maximum 2000 toeren duurt het opwarmen veel langer denk ik, mede door de rijwind. Ik vind wel dat het blauwe lampje dat aangeeft dat de motor koud is veel te snel uitgaat. @Koen C : Mechanisch ben ik zeer zuinig op mijn wagens gedurende de eerste 3 jaren, daarna is het nieuwe eraf en let ik er minder op, na 200.000 km rijdt ik gewoon zonder de wagen te sparen. De Dacia heb ik weggedaan omdat de distributieriem, remschijven, zomer en winterbanden aan vernieuwing waren. Deze kost wilde ik niet meer doen omdat ik vreesde voor problemen in het brandstofsysteem (injectors, pomp...) of een kapotte turbo voor 250.000 km.
  2. Hallo, Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een Caddy Maxi TGI 7 zits Family editie met nog wat extra opties. Mijn vorige wagen was een Dacia logan MCV 1.5 dci 85pk. (235.000km in 11jaar 0€ onvoorziene kosten) Ik was op zoek naar een grote zuinige wagen waarmee ik zowel korte als lange afstanden kan rijden. Het aanbod grote elektrische wagens is bedroevend, de Kangoo ZE en de elektrische Berlingo zijn totaal niet up to date. (te traag en te kleine batterij) Bij de hybrides is er ook niet veel aanbod, geen vans, maar 1 break: de Toyota corolla Touring sports is duur en heeft te weinig hoofdruimte achteraan voor mij. Een diesel wou ik niet meer en zo ben ik bij de Caddy terecht gekomen. Tijdens een testrit met een korte Caddy CNG viel de 1.4 TGI motor goed mee. Wat me wel erg opviel was dat de neus van de Caddy erg duikt bij het remmen, dit had mijn Dacia totaal niet terwijl die ook hoog staat en zacht geveerd is. Verder was de wendbaarheid top en is dit een ruime compacte wagen. De Caddy Maxi die ik nu heb heeft het duiken duidelijk minder en ik heb geen klachten ivm de vering. Ik ben de motor nog rustig aan het inrijden maar ik merk wel dat de motor maar net gepast is voor het gewicht van de Caddy maxi terwijl ik met de Dacia nog veel reserve had. Ik was wat bezorgd om de wendbaarheid door de afmetingen van de wagen en heb rondom sensoren en een achteruitrijcamera. In de praktijk heb ik echter nog geen probleem gehad met de afmetingen maar ik merk wel duidelijk het verschil met de gewone caddy. Door de grote ramen en mijn hoge zitpositie (ik ben groot en de zetel staat bijna op de hoogste stand) is het zicht bij het achteruit rijden beter dan met al mijn vorige wagens. Mijn verbruik ligt momenteel rond de 5kg/100km H-gas (op de boordcomputer), enkel traag verkeer over korte afstanden (8 km). Bij langere afstanden zakt het verbruik, ik zie dat de motorolie pas op temperatuur is na 8km rustig rijden. Ik heb de optie all-season banden wat voor een iets hoger verbruik zorgt.
  3. Het samensmelten tot 1 grote garage heeft mij in elk geval niet geholpen. Ik ben eind augustus of begin september 2019 langsgeweest bij de nieuwe Top Motors garage langs de rijksweg in Roeselare. Er stond een korte Caddy met 5 zetels in de showroom, men kon mij niet helpen met het bezichtigen van een Caddy Maxi of een 7-zit. Voor het tonen en verkopen van een Touran en Tiguan deden ze ook geen moeite, want de levertermijn was te lang. 1 van deze modellen was ook niet aanwezig in de showroom wat ik toch straf vind voor zo'n grote garage. Verder waren ze wel vriendelijk, maar toch een teleurstelling voor mij. Tegenwoordig kan de situatie al veranderd zijn, maar uiteindelijk heb ik mijn wagen wat verder van huis bij Lagrou gekocht omdat alle modellen (kort, lang, 7-zit en meerdere kleuren) daar te bezichtigen waren en omdat er een testrit aangeboden werd met zowel een diesel als een CNG-wagen. Ik ken enkele mensen met een Caddy-CNG van bij Top Motors en ik heb nog geen klachten gehoord over de service.
  4. Hallo, ik ben nieuw op het forum en wou mijn positieve ervaring met garage Lagrou delen. Ik kocht onlangs een Caddy maxi TGI 7 zit Family Edition bij garage Lagrou. Ik werd daar super goed ontvangen tot nu (nog maar 320 km gedaan). De garage in Torhout heeft enkel een VW showroom, er zijn veel modellen aanwezig. In Diksmuide hebben ze ook andere merken van de VW groep. Via mail maakte ik een afspraak voor een offerte, bij aankomst was er reeds een testwagen voorzien zonder dat ik erom vroeg. Omdat het een diesel was vond ik dit niet interessant en een half uurtje rijden helpt mij niet. Geen probleem, enkele dagen later kreeg ik een korte Caddy TGI zolang als nodig. We hebben toen afgesproken dat ik hem 24u zou lenen (dit kon zeker ook langer vb. een weekend), zo kon ik eens gaan werken en tanken, want de cng tank was leeg. Ik heb toen bij het terugbrengen van de testwagen een bestelling geplaatst voor een Caddy Maxi, de tankbeurt met de testwagen werd afgetrokken van de offerte die ik reeds had. Ik heb de nieuwe wagen opgehaald een goeie 3 maanden later. Hij stond toen al even in de garage maar ik bleef liever met mijn oude wagen rijden in de winter. Alle systemen werden duidelijk uitgelegd en de CNG tank was vol! (de benzine tank was halfvol) Twee weken later werd ik opgebeld om te vragen of alles naar wens was, helaas had ik er toen nog niet veel mee gereden door de Corona maatregelen. Er werd mij ook gevraagd om na 2500 à 3000 km eens langs te gaan voor een gratis kleine controle. Ik heb geen band met de garage of met VW, dit is mijn eerste wagen uit de VW groep. Een collega van mij kocht een Caddy TGI bij Lagrou is ook zeer tevreden.
×
×
  • Create New...